Home  //  Management  //  Intervju  //  Od panka do Mišlena

 

Đorđe Bulatović, kuvar restorana Miamiam

Iako je radio u restoranima s Mišlenovim zvezdicama, Đorđe ne voli ušminkana mesta. Uživa da jede po kafanama, naročito onim u provinciji. Najbolju pljeskavicu jeo je u mestu Štubik u Negotinskoj krajini, a najbolju pastu u menzi jednog italijanskog sela. Prva ljubav mu je muzika. Kako kaže, sluša sve – od panka do džeza. Zaljubljenik je u modu, film i istoriju, a najviše voli da kuva za svoje prijatelje.

 

On smatra da je karijeru započeo relativno kasno, sa 22 godine. Međutim, Đorđe ima ozbiljno iskustvo iza sebe. Radio je u Francuskoj, Italiji, Danskoj, Holandiji i Grčkoj. Važno mesto u njegovoj biografiji zauzima i rad u restoranima s Mišlenovim zvezdicama Le Beau Rivage i L’Auberge de L’Ile Barbe u Francuskoj, gde je imao priliku da sarađuje sa šefovima Reynaldom Donetom i Jean-Christopheom Ansanay-Alexom.

Kuvanje ga je oduvek zanimalo mada ga nije ozbiljno shvatao. U dodir s kuhinjom prvi put je došao kad je čistio restoran. Naime, zajedno sa Nikolom Narančićem iz Salona 5 odlazio je po nekoliko meseci na more, gde su zarađivali tako što su radili po restoranima. Nikola je već tada bio kuvar, a Đorđe je čistio. U kuhinji je, kako kaže, radio sve: čistio, prao sudove, bio šef. Pre nešto više od 15 godina postao je Nikolin pomoćni kuvar i tada počinje njegova karijera.

– S Nikolom sam ušao u svet gastronomije. S vremenom sam uspeo da pronađem svoj pravac. Na mene je svakako uticalo i moje obarazovanje na Akademiji za francuska vina i francusku kuhinju u Monpeljeu. Tu sam dobio konkretno znanje ne samo o francuskoj kuhinji nego i o gastronomiji uopšte – priča Đorđe. 

Da bi neko bio dobar kuvar, potrebno je životno iskustvo. Đorđe smatra da razvijanje kreativnosti ne proizlazi samo iz kuhinje već i iz svega ostalog što čini život jednog čoveka. Od ljubavi, preko porodice, pa do odnosa s ljudima, kroz sve to razvija se iskustvo.

– Na mesto kuvara biće primljen samo onaj ko zna, bez obzira na obrazovanje. Ne kažem da edukacija nije važna, ali iskustvo je ipak mnogo značajnije. Kuvanje je psihički težak posao, pre svega za mlade koji se prvi put susreću s tom vrstom odgovornosti. Treba biti jak da kada te neko „kinji” to prihvatiš kao nešto normalno – objašnjava Đorđe. 

 

Kuhinja kao vojska

Disciplina je u kuhinji veoma bitna. Moglo bi se reći da najviše podseća na vojsku. Za mladog kuvara čak nije ni najvažnije šta ume da uradi već koliko ume da prati i da sluša iskusnije. Njima Đorđe savetuje da se pre svega oslobode sujete, da budu smireni i slušaju nadređene.

– Iako mislim da u kuhinji demokratija ne postoji, trudim se da imam dobar odnos sa svojim zaposlenima. Smatram da nisam preterano strog. Prema njima se postavljam kao čovek i oni mi uzvraćaju istom merom. Važno je da, pre svega, znaju koje su njihove odgovornosti – napominje Đorđe.

On pripada generaciji mladih kuvara koji ne vole šablone i u stalnoj su potrazi za nečim novim i drukčijim. Uživa u tome da eksperimentiše i isprobava nove ukuse i teksture. Koliko mu je autorski rad bitan pokazuje i to što se na meniju restorana Miamiam, koji je osnovao zajedno sa svojom najboljom drugaricom Marijom, nalaze isključivo njegova autorska jela. Sve od predjela preko glavnih jela pa do neobičnih poslastica proisteklo je iz njegove kreativnosti i mašte. Kako kaže, na njegovu otvorenost uticalo je obrazovanje u Francuskoj, ali i život u Italiji, gde je studirao istoriju i kritiku filma. Gurmani će u njegovim jelima osetiti ukuse daleke Indije, pre svega zbog masale i kardamoma, koji su njegovi omiljeni začini.

 

– Danas se pre svega kod mladih kuvara insistira da budu otvoreni i pruža im se prilika da rade šta im padne na pamet. Starija garda, na primer francuskih kuvara, bliska je konzervativnom pristupu i to je sasvim u redu. Kao što je normalno da oni novine ne prihvataju, normalno je i da mladi novine uvode – zaključuje Đorđe. CBN

 

 

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Najnovije vesti


Da li ste spremni za kremasto uživanje?

Grand kafa lansirala je Insta Grand, novi brend u kategoriji instant kafe. Za sve one koji biraju punu šolju potpunog užitka, Insta Grand dolazi u 11 različitih varijanti koje karakteriše pun kafeni ukus i kremasta tekstura, a sigurni smo da...



Inovacije i razmena iskustva su ključni za razvoj ugostiteljstva

Kompanija Coca-Cola HBC Srbija u okviru Međunarodnog sajma turizma  organizuje stručne panele i diskusije u cilju daljeg jačanja ugostiteljske ponude

Koliko je atraktivan noćni život u Beogradu, kakva je gastronomska ponuda prestonice, ali i...



Grand Black'n'Easy prava turska, budi za minut

Jutro je najužurbaniji deo dana, a svima nam je neophodna energija za početak istog. Potrebno nam je da se odmah razbudimo, što pre rasanimo i podignemo nivo koncentracije za dan pred nama.

Kako bismo se efikasno razbudili i započeli dan na...



Istinita priča o zdravijim grickalicama od sušenog voća i povrća

True Story, brend koji domaćem tržištu nudi zdravije grickalice koje se mogu konzumirati bez griže savesti u odnosu na standardnu ponudu, predstavio se medijima uz takmičenje u kuvanju i degustaciju. True Story potrošačima nudi sušene čipseve od...



Za Dan zaljubljenih poklonite iskustvo!

Dan zaljubljenih se bliži, što znači da je vreme da počnete da razmišljate o tome kako da obradujete svoju drugu polovinu. Verujemo da su vam uvek dobrodošli saveti i ideje za poklone. Uvek se možete odlučiti za kutiju slatkiša i čokoladu, buket...