Home  //  Management

Chef Masimo Botura

Masimo Botura u svetskoj gastronomiji poznat je kao kuvar beskrajne energije i neograničene mašte. Vlasnik je restorana Osteria Francescana, koji se nalazi u Modeni, u regiji Emilija Romanja, na severu Italije. Taj restoran godinama je na listi 50 najboljih, a trenutno se nalazi na drugom mestu. Šef koji pravi magiju vlasnik je čak tri Mišlenove zvezdice. Veliki je poštovalac italijanske tradicionalne kuhinje, ali obožava da pomera granice i da traži nešto novo i drukčije

 

Šefovi kuhinja u svetu su poznatiji od vlasnika restorana, ONI su najčešće prepoznatljiva lica i po njima restorani nose ime. Kod nas, šefovi kuhinje uglavnom su zaposleni u restoranima i često lica koja gosti nikada ne vide. mnogo poznatiji su vlasnici i menadžeri restorana. U poslednjih nekoliko godina, i kod nas se menja situacija. šefovi kuhinje postaju prepoznatljivi, pa neki čak i zvezde, a pred vlasnicima je težak zadatak: kako da zadrže svog superstara?!

 

Nenad Jovanović

chefa kuhinje restorana Credo, Courtyard by Marriott Belgrade City Center 

 

Dejan Veljković Džesi

vlasnik restorana Dukat, Pirot

Svako ko je imao veći broj gostiju na ručku ili večeri u svojoj kući zna koliko je planiranja, nabavke i pripreme potrebno da bi sve prošlo kako valja. Nikada niste sigurni koje su vam količine potrebne, uvek se plašite da neće biti dovoljno hrane i pića, a neretko se i pretera, pa ostane svega, da se nahrani i napoji bar još toliko njih!

 

Goran Jović

vlasnik kafića Knez, Valjevo  

Izuzetno važan činilac pokretanja i opremanja restorana, kafića ili bara jeste enterijer. Dobar dizajn enterijera može da bude presudan za poslovanje, gotovo isto kao i kvalitetna hrana, veliki izbor pića i ljubazna usluga. Moj predlog kolegama je da se bezrezervno posavetuju s arhitektom, tj. dizajnerom enterijera, i obavezno s prijateljem ili poznanikom koji je već duže u ugostiteljskim vodama

 

Olivera Škorić

sales i marketing coordinator hotela Courtyard by Marriot Belgrade City Center 

 

O srpskim vinima i domaćoj vinskoj sceni razgovarali smo sa Branimirom Šikanićem.... U vreme kada u Srbiji niko nije izlazio na „čašu vina”, dvojica braće Branimir i Nebojša Šikanić pokrenuli su revoluciju. U svet vina ušli su pre četvrt veka i za to vreme uspeli da naprave sistem koji objedinjuje sve elemente neophodne u vinarstvu, od opreme za proizvodnju vina do vinskog restorana i bara sa preko 200 različitih etiketa. Ekskluzivni su distributeri inostranih vinskih brendova kao što su D’arenberg, Lous Latour, Domaine Rollan de by, M. Chapouiter, Marchesi Mazzel, Al Tesino, Conte d Attimus Maniago, Tranchero Osvaldo i Marsuret

 

RESTORAN BEOGRAD, SEUL... Ekskluzivno za CaféBar network o ugostiteljskim počecima i dosadašnjim uspesima restorana Beograd na drugom kraju sveta, u Seulu, razgovarali smo s Novakom Mandićem, idejnim tvorcem i vlasnikom 

 

U poslednjih nekoliko godina Beograđani se druže u redovima za sladoled. Popularne sladoledžinice svojim gostima nude sladoled od prirodnih sastojaka i pažljivo odabranih namirnica, ručno pravljen, bez aditiva i veštačkih aroma, a svoje recepture ljubomorno čuvaju

 

Dušan Zarić, barmen, miksolog i vlasnik jednog od najboljih koktel-barova na svetu, u Beograd je došao da bi održao predavanje barmenima, a sve u sklopu takmičenja Negroni Okršaj....

Dušan Zarić je diplomirani inženjer mašinstva koji se 22 godine bavi miksologijom. Kako to obično biva, u bartending je ušao slučajno, a sada je vlasnik jednog od najboljih koktel-barova na svetu

 

Problem koji je uvek aktuelan u ugostiteljstvu u Srbiji, a posebno u letnjem periodu, jeste nedostatak stručnog kadra. Radnici odlaze da rade na moru, jer im se, kako kažu, to više isplati nego da ostanu u restoranu u kome rade. Time vlasnicima lokala prave problem usred udarne sezone, pa su, umesto da se bore za veće pazare, ugostitelji prinuđeni da traže radnike. Kažu, najgore im je kada ih napusti chef kuhinje i povuče ostatak kuvarske ekipe sa sobom. Srpski barmeni, konobari i kuvari najčešće odlaze na rad u Crnu Goru, Hrvatsku i na Maltu.

Pitali smo ugostitelje u Srbiji da li uspevaju da zadrže radnike u svojoj kafani i preko leta, šta rade kada usred sezone ostanu bez glavnog kuvara i koliko je teško naći dobrog i odanog radnika

 

Dejan Veljković Džesi, vlasnik restorana Dukat, Pirot

Ko god pokušava da bude dobar sa svima, neće moći da napreduje u poslovnom smislu, a ni da zadovolji lične ambicije. Svaki ugostitelj mora da postavi svoje standarde i pravila i da ih se pridržava