Home  //  Management  //  Aktuelnosti  //  Ne postoji jedinstven sistem rangiranja hotela

Turisti često gube iz vida da ne postoji jedinstven sistem rangiranja hotela. Svaka zemlja odlučuje koje standarde hotel mora da zadovolji da bi dobio određeni broj zvezdica, pa je u Velikoj Britaniji, recimo, prioritet vrhunska usluga, dok se u Italiji fokusiraju na čistoću.

Kad uporedite dobre hotele u Evropi, ispostavi se da na osnovu broja zvezdica ne možete da zaključite mnogo toga. Iako "pet zvezdica" zvuči primamljivo, hoteli i odmarališta zapravo primenjuju lokalni sistem rangiranja, tako da se hotel ovako klasifikovan u Španiji na primer, može drastično razlikovati od onog sa istim brojem zvezdica u Italiji, Velikoj Britaniji ili Turskoj.

Svaka zemlja, naime, ima sopstveni sistem rangiranja, zasnovan na standardima koje je postavilo nadležno ministrastvo zemlje o kojoj je reč.

U Velikoj Britaniji, prioritet je usluga, pa hoteli sa pet zvezdica moraju gostu pružiti očekivanu dobrodošlicu, osoblje mora govoriti više jezika, a taj kvalitet usluge podrazumeva i kvalitetnu ponudu na meniju, uz odgovarajuću vinsku kartu, na primer.

U Francuskoj se broj zvezdica dodeljuje, između ostalog, i na osnovu enterijera, pa je opremljenost soba i lobija, uz usluge i sadržaje koje hotel nudi jedan od bitnih faktora za dobijanje određenog broja zvezdica. Podrazumeva se besprekorna usluga. Osoblje mora govoriti engleski i još jedan jezik osim francuskog, a za pet zvezdica hotel mora imati i više od jednog bazena, zdravstveni i fitnes centar, spa centar kao i igraonice i druge sadržaje namenjene deci. Podrazumeva se i satelitska televizija sa širokim izborom kanala.

Share