Home  //  Management  //  Saveti  //  Kako da izgradite identitet lokala

Uhhhh, e to je složen posao! Da bi se izgradio identitet lokala, potrebne su godine i godine napornog rada, ozbiljne posvećenosti i mnogo truda. Za restoran su veoma važne hrana i asortiman koji privlači mušterije. Moram da napomenem da hrana mora da bude uvek istog kvaliteta, a ne da se posle određenog vremena promeni ili pokvari proizvod po kome ste bili prepoznatljivi. Međutim, iako govorimo o restoranu ili kafani, moram da kažem da dobra hrana nije presudna za stvaranje dobrog imidža mesta. Koliko sam samo puta bio na mestima gde je hrana veoma dobra, ali s prljavim stolnjacima, preglasnom muzikom, neljubaznim osobljem, da ne nabrajam dalje, i nisam poželeo da se vratim iako me je hrana oduševila. S druge strane, i dalje odlazim na mesta s prosečnom kuhinjom, gde uvek mogu da pojedem nešto u čijoj se pripremi ne može mnogo pogrešiti, ali gde se osećam prijatno, gde mi je lepo i gde se vodi računa o higijeni i drugim važnim stvarima. Malo je restorana u kojima ćete naći i kvalitet, i lep ambijent, i dobru uslugu i sve ono što ga čini kompletnim.

U poslednje vreme sve češće ugostiteljske objekte otvaraju ljudi koji žele da ulože novac, kojima se dopada ideja da imaju svoj restoran, a nemaju pojma šta ih čeka, koji žele brzu zaradu, a ne znaju ništa o tom poslu. 

Zato i dobijamo restorane s prelepim ambijentom, besprekornim enterijerom u koji je uloženo mnogo novca, ali kao po pravilu s lošom kuhinjom, ili obrnuto.

Restoran se takođe prepoznaje po gostima, oni čine restoran i zbog toga morate da vodite računa o tome koga ćete privući svojom ponudom, ambijentom, kvalitetom. Sami odredite svoju ciljnu grupu, osluškujte njene potrebe i trudite se da ih zadovoljite, a to će sigurno dati rezultate. 

Osim toga, veoma je važan i enterijer. To je ipak ono što ostavlja prvi utisak, koji može da bude presudan. Odaberite svoj stil, ono što se vama najviše dopada, dajte enterijeru svoj lični pečat, učestvujte i sami u uređenju restorana, učinite prostor prijatnim za sebe, pa će i drugi uživati u njemu. Važno je da restoran „ima dušu”, kako se u narodu kaže, bez obzira na to da li je u modernom, etno ili nekom drugom stilu, da je u njemu sve to lepo usklađeno i prilagođeno ponudi i vrsti objekta. I, naravno, ne menjajte koncepciju jer se tako gubi kontinuitet u stvaranju identiteta. A ono što je u tome neizostavno jeste osoblje, naročito konobari, koji predstavljaju restoran. Važno je da je konobar neko ko je uredan, pristojan, uvek nasmejan, uvek na usluzi, prisan, neposredan... 

Lep utisak svakako ostavlja uredno i nasmejano osoblje, u uniformama s logom firme, što daje dozu ozbiljnosti vašem poslovanju. Tu je, naravno, i muzika. Gost mora da zna koju muziku u restoranu može da očekuje ako dođe preko nedelje poslovno, koju vikendom, da li će zateći konobara koji ispunjava muzičke želje gostima, laganu muziku uz koju može da se razgovara ili nešto drugo. Ni jedno ni drugo nije loše, samo je važno da se opredelite za neku od tih mogućnosti i pridržavate se svog izbora, i gosti će to prihvatiti.

Za izgradnju identiteta važan je i vlasnik restorana, onaj koji vodi i predstavlja restoran, s kojim ga u svakoj prilici dovode u vezu.

On je onaj koji je odgovoran i za hranu,  i za piće, i za eventualne propuste u usluzi, ponudi, i za higijenu, i za muziku i za kompletnu organizaciju, pa i sam mora prihvatiti tu odgovornost.

Ne može za neku grešku ili nedostatak da bude kriv konobar, kuvar ili neko drugi od osoblja. Može jednom, ali posle toga za sve odgovara vlasnik koji je dužan da ih usmerava, kontroliše, obučava ili na kraju i zameni drugim ako ništa od napred navedenog ne uspe. On, takođe, mora stalno da radi na sebi i unapređenju lokala, da prati trendove, uvodi inovacije... 

Kao što svaki čovek gradi svoj identitet, u svakom trenutku, svojim znanjem, umećem, svojim ponašanjem, izgledom, tako se čini i s lokalom. Da bi se izgradio dobar imidž, potrebno je mnogo vremena, pa zato samo polako i bez oklevanja. Veoma je važno biti dosledan i držati se pravila, principa, stila i kvaliteta koji ste uveli. Samo tako se stvara prepoznatljiv brend, brend kome se veruje!  CBN

 

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Najnovije vesti


Mogućnost naručivanja vina na kućnu adresu

Vino je deo mnogih slavlja i lepih trenutaka. Tokom vanrednog stanja Vinarija Tikveš je omogućila svojim konzumentima da naruče vino koje će biti dostavljeno na kućnu adresu. Procedura za Home delivery je vrlo jednostavna i dostupna svim...



Kako da kreirate sopstvenu chill out zonu

Mnogima od nas prečesto je nedostajalo vreme koje ćemo posvetiti samo sebi. Sticajem okolnosti poslednjih dana i nedelja čini se da ćemo imati dovoljno vremena za sebe, svoje misli i stvari, te ga valja pametno iskoristiti. Kako biste ovo vreme...



GLOVO nastavlja rad

U kompaniji Glovo naš glavni prioritet tokom ove epidemije uvek su bezbednost, zdravlje i dobrobit naših zaposlenih, korisnika, kurira i partnera.

Vlada Srbije pokrenula je vanredne mere ograničenja kretanja i zatvaranje granica radi daljeg...



Plazma Stiksi: Nova Plazma sa najviše čokolade ikad!

Kompanija Bambi, lider na konditorskom tržištu, rešila je da obraduje sve ljubitelje Plazme novim ukusima u svom portfoliju. Nakon Plazma Kocke koja je naišla na jako pozitivne reakcije kod potrošača, sada je predstavljen novi proizvod. Kako bi...



Jovan Mrđenović kolumna

GOSPODINU S LJUBAVLJU

Ovo je pravi naslov za priču o Slobodanu Dakiću Daki, čuvenom ugostitelju iz Zemuna koji je marta 1981. godine otvorio kultni restoran Daka u mirnom kraju Zemuna, u Hercegovačkoj ulici. Time je počelo novo doba za...