Home  //  Management  //  Saveti  //  Kako do većeg profita u lokalu

Dejan Veljković Džesi
vlasnik restorana Dukat, Pirot

Prva stvar koju svi ugostitelji i drugi preduzetnici moraju da nauče jeste da se do profita ne dolazi preko noći, niti za kratko vreme. Potrebno je mnogo rada i truda, ulaganja, odricanja i prilagođavanja, a vremenom ni profit neće izostati.

U borbi za veći profit nemoguće je izdvojiti jedan, najvažniji faktor. Sve je važno: stručna radna snaga, bogat asortiman, održavanje kvaliteta proizvoda i usluga, prijatan prostor, higijena...

Izuzetno je važna stručna radna snaga, ona koja može da isprati sve vaše ideje i zahteve. Sećam se da sam na početku rada imao stalno zaposlena dva kuvara po smeni. To su bili pravi kuvari. Zanimao ih je posao koji su radili, želeli su da napreduju, stalno su imali ideje, a novine koje sam uvodio s lakoćom su prihvatali i usavršavali. Danas, za mesto konobara ili kuvara konkurišu sa završenom Srednjom ugostiteljskom školom. Prijavljuju se da rade posao za koji su se školovali, a dolaze bez ikakvog znanja i potpuno su nezainteresovani za rad. S kuvarima, tako, provedem i po nekoliko meseci u kuhinji. Učim ih kako se namirnice pripremaju i obrađuju, sve od početka do kraja, a kada završim s njima, prelazim na konobare. I s njima, takođe, moram da pređem kompletan proces rada, od ulaska gosta u restoran do njegovog izlaska. Potrebno je mnogo vremena da se stvori dobar i stručan radnik, jer takav sam po sebi ne postoji, već se s vremenom stvara. 

Vlasnik lokala zaista mora da se razume u svoj posao, da bude neko kome nije strano ni pečenje, ni kuvanje ni služenje. A najvažnije je da bude neko ko je spreman da dosta radi. Osim toga, vlasnik učestvuje i u stvaranju jelovnika, naručivanju namirnica, upravljanju osobljem, osmišljavanju i sprovođenju marketinških aktivnosti restorana. Uz sve to, on mora da vodi računa i o tome da posluje u skladu s brojnim propisima. 

 

Veći profit – manji troškovi 

Da bi profit u kafani bio veći, moraju se smanjiti troškovi! 

Ukoliko želite veći profit, prilagodite broj radnika svom poslovanju, ako treba uvedite i kraće radno vreme, ali uz veću produktivnost radnika. U slučaju da se odlučite za korekciju radnog vremena, učinite to tako da u udarnim terminima u vašem restoranu bude dovoljno radnika. Oni će raditi efikasno i na vreme će završiti posao. 

U trci za većim profitom, izuzetno je važna i planska nabavka namirnica. Ona mora da bude svakodnevna, u manjim količinama, i po potrebi. Zalihe hrane predstavljaju trošak i zarobljen novac  

Moram da napomenem da ljudi vole da idu u restorane s bogatom ponudom. I o tome mora da se vodi računa. Kod mene u restoranu velika je ponuda i jela s roštilja i jela od ribe, i vina. Važno je da se fokusirate na „siguricu”, na ono što umete da pripremite, a da to ne budu jela koja zahtevaju nabavku novih namirnica koje niste koristili pre. Na taj način održaćete konstantan kvalitet svega što nudite. Najvažnije je da gosti u vašem restoranu uvek dobiju isti kvalitet. Zato, morate da poštujete određene standarde: da sve uvek bude sveže, da su porcije uvek iste, a usluga dobra. Ukoliko sve to postignete, uspeh je zagarantovan. 

Neka vam uvek bude na umu da svako ko je bio kod vas u lokalu iz njega treba da izađe sa željom da se ponovo vrati zadovoljan! 

Važno je i da pratite trendove, da osluškujete šta je to što većina želi, da razgovarate sa gostima, da im udovoljavate. To često zna da bude vrlo naporno jer ste već angažovani oko svih drugih stvari, ali budite sigurni da će se kasnije isplatiti! 

I za kraj, moram da upozorim svakog ko želi da pokrene svoj privatni biznis! Jednostavno, zaboravite na privatni život! Ugostitelj privatnik mora da bude i kuvar, i konobar, i čistačica, i vozač, i snabdevač, i knjigovođa... i sve ostalo što ugostiteljski posao zahteva. Čoveku tako ostane malo slobodnog vremena za neke druge stvari. 

Najbolji način da naučite kako posao funkcioniše jeste da radite u ugostiteljstvu pre nego što otvorite svoju kafanu. Tako ćete imati značajan uvid u realnost i logistiku poslovanja.  CBN

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži