Home  //  Management  //  Saveti  //  Kako napraviti pravi izbor zaposlenih

GORAN JOVIĆ, vlasnik kafića Knez, Valjevo 

Kao što svaki sportski trener pred novu takmičarsku sezonu pravi tim kvalitetnih igrača, tako i svaki ugostitelj, vlasnik kafića, restorana, hotela, pravi ekipu zaposlenih u ugostiteljskom objektu.

Kako odabrati one prave i kojim se načinom traženja radnika povesti, večita je dilema koju svakako nije lako rešiti. Najveći broj radnika za sve ove godine bavljenja trgovinom, a onda i ugostiteljstvom, zaposlio sam po preporuci nekog od kolega, prijatelja, poznanika. Većini je to bio prvi susret s poslom za koji su bili angažovani. Neki od njih su se veoma brzo snašli, obučili i počeli da rade profesionalno, na svoju radost, ali i na radost moju i ostalih zaposlenih. Bilo je i onih koji su brzo odustali jer se nisu uklopili u zahteve koji su pred njih postavljani. 

Svako ko se ozbiljno bavi poslom ugostitelja zna da su zaposleni ta poslednja i najvažnija karika u lancu. Ne znam ni sam koliko sam im puta ponovio da mesto lokala, njegov enterijer, veličina, muzika, personaliti vlasnika, nisu od presudne važnosti. Od svega toga mnogo su bitniji šarm, ljubaznost i dozirana prisnost konobara s gostima, kao i pošten pristup i vernost, a takođe i odanost poslu i poslodavcu. Tek kada sve to spojite u jednu celinu, možete da računate na uspeh, a s njim i na profit. 

Ako nekim slučajem počnete da sumnjate u odanost i poštenje zaposlenih, pa još lokal opremite kamerama, a potom sve to instalirate na svoj televizijski prijemnik kod kuće, onda su svi na neki način u problemu. Radnici, jer time postaju svesni da i kada niste u lokalu vidite šta se tamo dešava i ko šta radi, a vi jer više nijedan film, seriju ili utakmicu nećete odgledati bez uključenja u „kuću Velikog brata”! 

Tako sam i ja u trenutku kada je u objektu i bašti lokala bilo i do 300-400 gostiju ušao u taj rijaliti. Gledanje snimaka kamera i praćenje ponašanja zaposlenih i gostiju oduzimalo mi je slobodno vreme, što me je prilično nerviralo. „Šlag na torti” bio je trenutak kada mi je jedan kolega predložio da kamere u šanku i ozvučim, pa da uz sliku dobijem i ton. E, za to bi već svaki poslodavac trebalo, što se kaže, da ima jak želudac i da se pripremi za komentare kakve ni u snu nije sanjao, a ponajmanje od nekih „privrženih i odanih” radnika svog kolektiva. Tih dana saznao sam da sam ranije bio kul tip, ali da sam posle ženidbe postao drukčiji, da ih zato češće kontrolišem i da će sad oni okrenuti drugi list...

Nekoliko dana trebalo mi je da se priberem i odlučim šta je najbolje uraditi. Nekolicinu radnika zamenio sam novima kojima sam objasnio šta se od njih traži i na koji će način biti kontrolisani, ali i nagrađivani. Posle izvesnog vremena isključio sam kamere (mada to nisam nikom rekao) i vratio se, po mom mišljenju, normalnijem načinu života i rada. 

U poslednje vreme poslodavci zaposlene biraju tako što po obavljenom razgovoru gledaju i analiziraju njihove profile na Fejsbuku. Prema tome, svi oni koji žele zaposlenje trebalo bi da povedu računa i o tome, a da ne nabrajam šta sve može da utiče na nekog da vam da šansu ili da vas jednostavno precrta sa spiska kandidata za zaposlenje. CBN

 

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži