Home  //  Management  //  Saveti  //  Kako napraviti pravi izbor zaposlenih

GORAN JOVIĆ, vlasnik kafića Knez, Valjevo 

Kao što svaki sportski trener pred novu takmičarsku sezonu pravi tim kvalitetnih igrača, tako i svaki ugostitelj, vlasnik kafića, restorana, hotela, pravi ekipu zaposlenih u ugostiteljskom objektu.

Kako odabrati one prave i kojim se načinom traženja radnika povesti, večita je dilema koju svakako nije lako rešiti. Najveći broj radnika za sve ove godine bavljenja trgovinom, a onda i ugostiteljstvom, zaposlio sam po preporuci nekog od kolega, prijatelja, poznanika. Većini je to bio prvi susret s poslom za koji su bili angažovani. Neki od njih su se veoma brzo snašli, obučili i počeli da rade profesionalno, na svoju radost, ali i na radost moju i ostalih zaposlenih. Bilo je i onih koji su brzo odustali jer se nisu uklopili u zahteve koji su pred njih postavljani. 

Svako ko se ozbiljno bavi poslom ugostitelja zna da su zaposleni ta poslednja i najvažnija karika u lancu. Ne znam ni sam koliko sam im puta ponovio da mesto lokala, njegov enterijer, veličina, muzika, personaliti vlasnika, nisu od presudne važnosti. Od svega toga mnogo su bitniji šarm, ljubaznost i dozirana prisnost konobara s gostima, kao i pošten pristup i vernost, a takođe i odanost poslu i poslodavcu. Tek kada sve to spojite u jednu celinu, možete da računate na uspeh, a s njim i na profit. 

Ako nekim slučajem počnete da sumnjate u odanost i poštenje zaposlenih, pa još lokal opremite kamerama, a potom sve to instalirate na svoj televizijski prijemnik kod kuće, onda su svi na neki način u problemu. Radnici, jer time postaju svesni da i kada niste u lokalu vidite šta se tamo dešava i ko šta radi, a vi jer više nijedan film, seriju ili utakmicu nećete odgledati bez uključenja u „kuću Velikog brata”! 

Tako sam i ja u trenutku kada je u objektu i bašti lokala bilo i do 300-400 gostiju ušao u taj rijaliti. Gledanje snimaka kamera i praćenje ponašanja zaposlenih i gostiju oduzimalo mi je slobodno vreme, što me je prilično nerviralo. „Šlag na torti” bio je trenutak kada mi je jedan kolega predložio da kamere u šanku i ozvučim, pa da uz sliku dobijem i ton. E, za to bi već svaki poslodavac trebalo, što se kaže, da ima jak želudac i da se pripremi za komentare kakve ni u snu nije sanjao, a ponajmanje od nekih „privrženih i odanih” radnika svog kolektiva. Tih dana saznao sam da sam ranije bio kul tip, ali da sam posle ženidbe postao drukčiji, da ih zato češće kontrolišem i da će sad oni okrenuti drugi list...

Nekoliko dana trebalo mi je da se priberem i odlučim šta je najbolje uraditi. Nekolicinu radnika zamenio sam novima kojima sam objasnio šta se od njih traži i na koji će način biti kontrolisani, ali i nagrađivani. Posle izvesnog vremena isključio sam kamere (mada to nisam nikom rekao) i vratio se, po mom mišljenju, normalnijem načinu života i rada. 

U poslednje vreme poslodavci zaposlene biraju tako što po obavljenom razgovoru gledaju i analiziraju njihove profile na Fejsbuku. Prema tome, svi oni koji žele zaposlenje trebalo bi da povedu računa i o tome, a da ne nabrajam šta sve može da utiče na nekog da vam da šansu ili da vas jednostavno precrta sa spiska kandidata za zaposlenje. CBN

 

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Najnovije vesti


Održani dani pite

U Beloj Palanci za vikend je održana gastro-turistička manifestacija Dani banice.



"Dremka" u kafiću 8 dolara

Siesta&Go je novootvoreni bar u Madridu u kome gosti mogu da popiju piće i malo prilegnu.  



Heinekenov krug u Monci

Kompanija Heineken i menadžment Formule 1 nedavno su postigli sporazum o partnerstvu brenda Heineken na globalnom nivou



Uspeh kuvara i pekara Vojske Srbije

Na Međunarodnim vojnim igrama u Rusiji, u kategoriji proizvodnja hleba po ruskoj recepturi, kuvari i pekari Vojske srbije osvojili su treće mesto.



Pivom protiv nostalgije

Tito je svetlo pivo, a Jovanka gorko pšenično.