Home  //  Management  //  Saveti  //  Sve rešavam osmehom

 

Darko Matejić, 

Konobar u Bistro du Vin

Da glavni grad nikad ne spava najbolje znaju njegovi najverniji čuvari, oni koji dočekuju nasmejane mušterije i ispraćaju umorne goste. Ipak, posetioci kafića i restorana retko kad pomisle da iza njihovih širokih osmeha stoje isti ljudski problemi s kojima se svi suočavamo. Kako ostati priseban i nadasve ljubazan, objašnjava nam Darko, prijatni konobar vinarije Bistro du Vin

 

– Kada obučem košulju i priđem prvom stolu, postajem neka vrsta superheroja, odmah se prebacim u ulogu konobara. Snagu mi daje moja porodica, a srećan sam čovek jer imam dvoje predivne dece, ćerku Anu i sina Vuka. Iako veoma volim svoj posao, teško je voditi i posao i porodicu, jer radi se i noću i vikendima – počinje svoju priču Darko Matejić, konobar u lokalu Bistro DuVin, koji se ugostiteljstvom bavi više od 18 godina.

– Razlog je i to što su kad ja radim svi slobodni i obrnuto. Moji slobodni dani su ponedeljak ili utorak, a ne vikend. 

Ipak, Darko o svom poslu priča sa strašću i ne prilazi mu po automatizmu. Široko se smeši dok odgovara na pitanje zašto voli da radi taj posao.  

– Volim komunikaciju s gostima, volim da nasmejem ljude i da mene ljudi nasmeju, da imam prirodan odnos s njima. U ovom poslu konobari uglavnom gledaju samo novac, a meni je zarada na drugom mestu. Bitno mi je, pre svega, da budem zadovoljan: kolegama, poslodavcima i gostima. Pošto je to vrlo teško naći, dugo se zadržavam na jednom mestu – govori konobar koji je u vinariji Barabersku proveo punih osam godina.

– Volim taj osećaj da ne idem na posao već drugoj kući. Inače, ta vinarija dobila je priznanje od vašeg časopisa pre nekoliko godina – kaže Darko i dodaje da redovno čita CaféBar network. 

On naglašava da je u ugostiteljstvu i te kako bitno da se oseti toplina i duša kako bi gost dobio ljudsku interakciju, a ne robotsku uslugu.  

– Kada služim gosta, draži mi je lični pristup. Umesto: „Izvolite, šta želite?”, kažem: „Kako si, šta ti se pije, ma nije valjda da ne znaš šta želiš?!” i uvek na taj način nasmejem ljude. Zahvaljujući takvom pristupu, posle sat-dva nemaš utisak da radiš već da se bukvalno družiš s gostima i zato kada se sledeći put pojave uopšte ne pričamo o tome šta će piti već šta se desilo danas. Najgore mi je kada uđeš u neki restoran ili kafić i neko stane u strog vojnički stav ispred tebe i maltene počne da naređuje: „Dobar dan! Izvolite! Sedite!” To je ono što u ugostiteljstvu svi kao traže, a u stvari niko ne voli. 

Darko naglašava da ne voli kompleksaše i ljude određenih nacionalnosti koji su nadmeni i najavljuju svoj ulazak u lokal. Od njih se brani na razne načine, a što je stariji, sve više zna šta da im odgovori.  

– Priznajem, drskog gosta puštam da čeka piće ili ga ignorišem, a iskreno molim boga u sebi da više ne dođe u lokal bez obzira na to koliko je novca ostavio, jer on tera druge goste. Mada neću da grešim dušu, i naša konobarska branša ume da bude loša, jer neki će sve uraditi ne bi li dobili napojnicu. Imao sam nekoliko puta debatu s kolegama koji mi kažu: „Znaš li ti ko je on?!” Nikada to neću razumeti. On je ljudsko biće isto kao ti i ja. Ipak, ovaj posao je nezgodan jer ti praktično živiš od napojnica. 

Darko kaže da mu ne predstavlja problem ako gosti izvoljevaju i da mu je to čak i simpatično. 

– Meni su ti gosti koji ne znaju šta žele omiljeni. Izgubim vreme zbog njih, ali to mi je zabavno i slatko. Krenu od čaja preko piva i dođu do rakije. Imao sam gošću koja je uvek birala između šest čaša različitog vina i na kraju uzimala sedmo. Oni zaista nisu toliko naporni, mada znaju da umore kad imaš posla, kad te čeka još trideset gostiju, kuhinja i menadžer. Međutim, i to rešavam sa osmehom i na brzinu im kažem šta nikako da ne uzimaju. Ta reč nikako uliva poverenje kod njih i oni mi automatski veruju. Naravno, ja nikada nisam izneverio njihovo poverenje i ne verujem u priče da konobari nešto gostima uvaljuju. Meni je uvek u interesu da gost dođe opet.

Darko je, inače, u ugostiteljstvo ušao slučajno, kao i većina konobara. 

– Na kraju sivih devedesetih izašao sam iz vojske, zaposlio se u nekoj firmi i radio kao Homer Simpson, pritiskao dugmiće... U firmi je plata kasnila više od pola godine i onda sam počeo da radim u kafeu Trač, pa sam kasnije prešao u Belmondo. Nisam ni znao šta je espreso, a kafe aparat mi je izgledao kao svemirski brod – seća se Darko.

Ipak, tokom vremena i te kako je zavoleo svoj posao, između ostalog i zbog toga što je imao priliku da upozna stare boeme, prave hedoniste. Služio je Minimaksa, Momu Kapora i Dragana Nikolića, a priče našeg poznatog pisca uvek su ga oduševljavale. 

– Najdraže mi je što sam imao priliku da upoznam Momu Kapora. Više nemamo takvih ljudi s gospodskim stavom koji umeju na taj način da uživaju u životu. Momo bi sedeo sa svojim prijateljima novinarima i meni je bilo dovoljno samo da ih slušam. Bili su to nestvarni susreti i satima sam mogao da ih posmatram, a osećao sam se kao da čitam knjigu uživo. 

Dobar konobar mora da uvidi kako se gosti osećaju i da ih služi u skladu s njihovim ponašanjem. Ukoliko je u pitanju poslovni sastanak, trudi se da bude neprimetan, ali ako je par izašao na prvi sastanak, Darko će uskočiti u priču kada vidi da je nastao minut neprijatne tišine. 

– Znam da osetim kad treba da uđem u konverzaciju, a kada ne. Zato mi se najviše dopada rad za šankom, jer mi se čini da u restoranu nema prisnosti. Tamo su stolovi odvojeni, dok za šankom možeš da spojiš dve-tri ekipe i automatski se i ti provodiš s njima. Pritom, ljudi se naročito otvore za šankom i ta komunikacija jedan na jedan dok ne dođu ostali je neprocenjiva. Svašta čujem i onda shvatim pre svega ko sam, a zatim i da je meni odlično. Veoma sam emotivan i suza mi odmah krene ako vidim da gost ima problem. Znam da ne mogu da pomognem, ali bar mogu da saslušam. Planiram da otvorim lokal, makar i manji, koji će imati veliki šank za kojim ću moći da služim goste. CBN

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Najnovije vesti


Srbin među 10 najboljih na svetu

Aleksandar Josipović,direktor marketinga White Label Grupe u Dubaiju ostvario je još jedan veliki uspeh na međunarodnoj sceni zajedno sa Cavalli Club Restaurant & Lounge-om u Dubaiju.



Dan za limuNADU!

Svratište za decu i Centar za integraciju mladih 14. jula 2018. organizuju akciju pod nazivom Dan za limuNADU.



Novi predsednik Udruženja pivara Srbije

Vladimir Vava, generalni direktor Carlsberg Srbija je od 25. juna ove godine preuzeo funkciju predsednika Udruženja pivara Srbije sa mandatom od dve godine.



Tri razloga zbog kojih morate mudro odabrati ozvučenje za vaš lokal

Zato je važno da se ugostitelji, koji žele uspešan restoran pun zadovoljnih gostiju, zapitaju koliko pažnje zaista pridaju muzici.



Bubble Jam početkom jula

Festival penušavih vina “Bubble Jam” održava se ove godine po četvrti put. Ovaj događaj zakazan je za 7. jul 2018. u Hotelu Radisson Blu Old Mill u Beogradu, tačnije na platou ispred hotela.