Home  //  Management  //  Saveti

Jovan Mrđenović
ugostitelj

Ne prođe dan da neko od ljudi u poznijim godinama ne zacvili za dobrim starim vremenima i boemskim kafanama kojih više nema

 

Piše: Deana Dimitrijević

Praksa davanja napojnica stara je koliko i ugostiteljstvo, a nastala je spontano. Nisu je nametnuli ni ugostitelji ni gosti, već jednostavno postoji oduvek. Međutim, nijedan pozitivan pravni propis Republike Srbije ne poznaje davanje napojnice, što stvara velike probleme ugostiteljima i hotelijerima, kao i državnim organima. Da bi se to regulisalo, Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede Hores podnelo je dve inicijative Ministarstvu finansija, Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija i Ministarstvu privrede

 

Piše: Deana Dimitrijević

Osnovna svrha dobrovoljne kategorizacije kojom se rukovodio Hores jeste unapređenje kvaliteta restoraterske ponude, kao i potreba da se restorani, kao reprezentativna vrsta ugostiteljskih objekata iz sektora hrane i pića, na neki način zaštite i izdvoje od ostalih vrsta lokala. Kategorija predstavlja garanciju kvaliteta i vrednost za novac (value for money) i na taj način štitimo gosta, ali i restoratera koji se pridržava usvojenih standarda...

 

Jovan Mrđenović

ugostitelj

I naravno, sada se pitamo, kao što smo se uvek i pitali, šta je to što jedan restoran izbaci u orbitu, dok drugi propadaju uprkos velikim investicijama, mestu na kome se nalaze, stilu, nameštaju, izboru jela i pića, reklami...

 

GORAN JOVIĆ

vlasnik kafića Knez, Valjevo

Smatram da samo fizičkim pregradama kao što su zid ili staklo, u stvari, dobijate pravi prostor, dok podela na rejone bez pregrade znači isto kao kada bi u jednom malom delu bazena bilo dozvoljeno obavljanje izvesne fiziološke potrebe, a u ostatku bazena ne...

 

Piše: Deana Dimitrijević

Ista prava za pušače i nepušače

Zakon o zaštiti stanovništva od izloženosti duvanskom dimu, koji je stupio na snagu 2010. nalagao je da ugostiteljski objekti veći od 80 kvadrata podele lokal na pušačku i nepušačku salu. Osim toga, Zakon je predviđao i da prostor u kome je zabranjeno pušenje zauzima najmanje 50 odsto ukupne kvadrature lokala. U beogradskom restoranu Franš nije mogla da se napravi takva podela. Po Zakonu, veći prostor bio je određen za pušače. Danas pušačka sala u Franšu ima 60, a nepušačka 110 mesta...

 

Jovan Mrđenović,ugostitelj

Kafane su bile deo života čaršije. Nosile su poseban duh, neobičan, lepršav, nepredvidiv, duh koji je profilisao kulturni, zabavni i društveni život grada...

 

Dejan Veljković Džesi

vlasnik restorana Dukat, Pirot

U izgradnji identiteta lokala, restorana, bilo kog objekta, učestvuje veliki broj faktora, enterijer i spoljašnjost, koncept, osoblje, vlasnik, atmosfera... i na izgradnji i održanju identiteta svakodnevno se radi

 

Distributeri časopisa Cafebar network Spirit&Food

Kada smo prvi put pre nekoliko godina posetili distributere našeg časopisa, distributersku kuću Spirit&Food, kancelarije i magacin nalazili su se u Zemunu. U međuvremenu su se zbog proširenja obima posla preselili na novu lokaciju

 

PROVOD NA UGOVOR (2)

Iako je davno prošlo vreme kada su muzičari mesecima nastupali u jednom lokalu, novi kolektivni ugovor o izvođačkom radu ugostitelje stavlja u poziciju poslodavaca muzičarima, što im, kažu, nikako ne odgovara! 

 

Nova godina se lagano primiče, a ugostitelji se, po svemu sudeći, još nisu bacili na posao. Kako su nam rekli distributeri, od ugostitelja i dalje nema ni traga ni glasa. Niko ne poručuje veće količine pića, a o narudžbinama za najluđu noć i ne govori. Ugostitelji su navikli da od distributera dobijaju pića u minut do 12 ako treba, a i distributeri su se navikli na često nerealne prohteve vlasnika i menadžera lokala, pa se, kako kažu, ne uzbuđuju previše 

 

Goran Jović

vlasnik kafića Knez, Valjevo  

Dugo sam razmišljao da li uopšte da počnem da pišem o ovoj temi bojeći se, pre svega, da ne budem pogrešno shvaćen. U razgovoru s nekolicinom prvenstveno drugara, a zatim i kolega, rešio sam da zarežem olovku, pripremim gumicu, pa kako bude...

 

Dejan Veljković Džesi

vlasnik restorana Dukat, Pirot

Svako ko je imao veći broj gostiju na ručku ili večeri u svojoj kući zna koliko je planiranja, nabavke i pripreme potrebno da bi sve prošlo kako valja. Nikada niste sigurni koje su vam količine potrebne, uvek se plašite da neće biti dovoljno hrane i pića, a neretko se i pretera, pa ostane svega, da se nahrani i napoji bar još toliko njih!

 

Goran Jović

vlasnik kafića Knez, Valjevo  

Izuzetno važan činilac pokretanja i opremanja restorana, kafića ili bara jeste enterijer. Dobar dizajn enterijera može da bude presudan za poslovanje, gotovo isto kao i kvalitetna hrana, veliki izbor pića i ljubazna usluga. Moj predlog kolegama je da se bezrezervno posavetuju s arhitektom, tj. dizajnerom enterijera, i obavezno s prijateljem ili poznanikom koji je već duže u ugostiteljskim vodama

 

U pokušaju da se gostima na jednom mestu prikaže izbor svih restorana, barova, etno-sela, kafića, kafeterija, kafana, stvara se masovna i nepregledna prezentacija lokala. Upravo zbog toga, mnoge informacije nisu tačne, te se tako u ponudi mogu naći i objekti koji ne rade nekoliko meseci, pa čak i nekoliko godina

 

Dejan Veljković Džesi

vlasnik restorana Dukat, Pirot

Prva stvar koju svi ugostitelji i drugi preduzetnici moraju da nauče jeste da se do profita ne dolazi preko noći, niti za kratko vreme. Potrebno je mnogo rada i truda, ulaganja, odricanja i prilagođavanja, a vremenom ni profit neće izostati