Home  //  Management  //  Intervju  //  Srpska vinska revolucija

Srpsko vinsko tržište veoma je mlado i još nedovoljno definisano. Treba mu mnogo sređivanja, ali to ide polako. Kao ni u životu, tako ni u poslu ne može ništa preko noći. Sećam se koliko je teško bilo kada smo osnovali firmu. U to vreme vinska kultura u Srbiji praktično nije ni postojala, a samo nekoliko domaćih vinara pravilo je vina – kaže Branimir Šikanić, suvlasnik Podruma WineArt. 

 

Domaći vinari pomažu razvoj vinske kulture u Srbiji 

Pre skoro četvrt veka Branimir je zajedno s bratom Nebojšom, kako kaže, sitnim koracima krenuo u svet vina. Osnovali su firmu Revin i počeli da prodaju opremu za proizvodnju vina. S pojavom novih srpskih vinarija i revin je rastao. Deceniju kasnije osnovali su kompaniju WineArt  koja se bavi uvozom i distribucijom vina. Uporedo sa otvaranjem firme stvorile su se mogućnosti za otvaranje jednog od prvih vinskih barova u Beogradu, Podrum u Višnjićevoj 7, a sedam godina kasnije i vinskog restorana Podrum na Novom Beogradu. 

– U to vreme u Srbiji niko nije izlazio „na čašu vina”. Zaista nije jednostavno razraditi jedan vinski bar, pre svega zato što ima mnogo lokala koji se tako zovu, a to nisu. Čini mi se da smo tek sada postavili osnovu za posao, a najveći uspeh sigurno je to što smo na vinskom putu ostali dosledni. Danas, gosti u Podrum dolaze na vino, iako postoji ponuda i za one koji ne vole to piće – objašnjava Branimir.

U Podrumu WineArt ljubiteljima vina na raspolaganju je više od 200 etiketa, a budući da se u lokalu nalaze enomati, ne čudi što ljudi često dolaze na „čašu vina”. 

– Enomati su preduslov za služenje vina na čašu u jednom lokalu. U Podrumu je u svakom trenutku na raspolaganju 50 etiketa koje se služe na čašu. Na taj način, gosti mogu da probaju i neka veoma ekskluzivna svetska vina. U ponudi su tri doze: degustaciona, pola čaše i čaša. Mislim da je i to naš skromni doprinos vinskoj kulturi u Srbiji. Naši ljudi možda ne znaju sva imena vina i sve sorte grožđa, ali znaju koje je vino dobro, a koje loše – kaže Branimir.

Osim što su pioniri u kreiranju vinske kulture u našoj zemlji, napravili su iskorak i kada je reč o slaganju hrane i vina. 

– Kada smo otvarali prvi Podrum, u planu smo imali degustacije, ali tada za to nije bilo vreme. Danas naš tim obučenih somelijera odlično ume da priredi degustaciju vina zajedno s mladim šefom kuhinje Petrom Mandićem, koji se trudi da koristi lokalne namirnice koje nabavlja od lokalnih proizvođača. U Srbiji postoji predrasuda da su vinski barovi skupi, a mi smo želeli da pokažemo da nije uvek tako. I mislim da smo uspeli u tome – kaže Branimir i dodaje da je edukacija gostiju podjednako važna kao i edukacija samih vinara. 

– Edukujući goste i mi svaki dan naučimo nešto novo. Osim toga, naš tim svake godine poseti jednu inostranu vinariju. Gledamo kako rade oni koji to bolje i više znaju – zaključuje Branimir. CBN


Podrum WineArt nedavno je nagrađen prestižnom one-star nagradom The World of Fine Wine World’s Best Wine Lists 2017, u saradnji sa Octavian Wine Vaults. Zanimljivo je da vlasnici nisu konkurisali za tu nagradu, već su mejlom obavešteni da se njihova vinska karta našla na listi najboljih na svetu. O nagradama su odlučivale sudije među kojima su bili neki od najboljih svetskih somelijera i pisaca o vinu kao što su Older Jarou, Elin Makoj, Čang Poh Tjong, Endru Džeford, Andreas Larson, Fransis Persival i urednik The World of Fine Wine Nil Beket. Sudije su pregledale više od 4.500 vinskih lista iz restorana širom sveta pre nego što su odabrale 997 restorana sa jednom, dve i tri zvezdice. Samo 242 restorana dobila su prestižnu nagradu one-star, a među njima i Podrum WineArt. 

– Da biste se našli na toj listi, morate da dostignete određene standarde od kojih su najvažniji širina, vrednost i kvalitet selekcije vina. Zapravo, ta nagrada prepoznaje dobru vinsku listu usklađenu sa opštim kriterijumima. Od 2014. godine, od kada se i dodeljuje, ta nagrada postala je uvažena koliko i Mišlenove zvezdice, a meni je posebno drago što smo je dobili jer je time vinska filozofija kojom se vodimo od početka dobila i zvaničnu potvrdu. One-star je pokazatelj da smo na dobrom putu – objašnjava Branimir.

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Najnovije vesti


Zbogom plastičnim slamčicama!

Dve najveće kompanije u industriji pića, Diageo i Pernod Ricard odlučile su da ukinu  plastične slamčice iz upotrebe.



Gastro umetnost Švajcarske i Srbije

Beogradski restoran Credo krajem februara ugostiće čuveni ženevski restoran Tosca, ovenčan Mišlenovom zvezdom i prirediti svojim gostima nezaboravno gastronomsko iskustvo.



Kad pivo otvara muzej

Zaječarsko pivo pokreće nacionalnu kampanju "Otvorimo zajedno Narodni muzej" u okviru koje će potrošači širom Srbije kupovinom specijalnog izdanja limenki doprineti prikupljanju sredstava potrebnih za završetak radova na renoviranju Narodnog...



Šta je zvezda novog menija?

Restoran Enso predstavio je novi meni!



100 % veganski restoran

Ćufte od mesa biće zamenjene ćuftama od povrća, uz pivo, tu su tofish&chips...