Home  //  Management  //  Intervju  //  Alain Ducasse: Priča iza tri Mišlenove zvezdice

Jedan od najpoznatijih kuvara na svetu, Francuz Alain Ducasse, često je kritikovan zato što je brend više nego kuvar. Dukasovo preduzeće trenutno ima 23 restorana u sedam zemalja. Njegovi restorani imaju ukupno čak 19 Mišlenovih zvezdica. Uz sve to on je i uspešan biznismen. Godišnja zarada njegove kompanije premašuje 80 miliona evra.

 

 

Prenosimo: Forbes

Iako retko kuva za goste, uvek je u kuhinji i u stalnoj potrazi za inovacijama. Njegov najpoznatiji restoran, za koji ima tri Mišlenove zvezdice, nalazi se u pariskom Plaza Athénée Hotelu. Kako Ducasse ističe, taj restoran od ostalih ugostiteljskih objekata razlikuje se po tome što je hrana koncipirana na ribi, žitaricama i povrću umesto na jakom mesu i kaloričnim sosovima, koji su karakteristični za francusku gastronomiju. 

 

Šta je uticalo na vas da postanete kuvar?

– Nema boljeg objašnjenja od strasti. Odrastao sam na farmi, moja baka je sa uživanjem kuvala za celu porodicu. Još uvek mogu da osetim ukus pečene piletine koju je pripremala za nedeljni ručak. Imao sam tu sreću što je najveći deo onoga što smo jeli dolazio upravo s naše farme. Kao dete uživao sam da pomažem baki u branju povrća iz naše bašte.

 

Šta kažete za kritike koje vam upućuju zbog toga što ne kuvate za svoje goste?

– Kuvanje je mnogo više od guljenja krompira. Kuvanje je osmišljavanje recepta, odlično znanje o tome odakle dolaze namirnice. Saradnja s dizajnerom enterijera prilikom izbora posuđa, definisanje stila servisa, sve je to kuvanje. Dakle, ja i dalje kuvam. To je ono što radim ceo dan. Ipak, koncentrišem se na ono što je najvažnije, a to je kreacija.

 

Kako objašnjavate svoj višedecenijski uspeh?

– Ključ uspeha je neverovatno jednostavan, a to je raditi više, bolje i brže od ostalih. Ključni sastojak mog uspeha jeste to što sam i dalje opsednut kuvanjem. To, u stvari, čini razliku između dobrog i izuzetnog kuvara. Smatram, takođe, da je važno da svaki moj restoran ispriča svoju priču. On mora da se uklopi u očekivanja i način života stanovnika grada u kome se nalazi.

 

Šta volite da jedete kada ste kod svoje kuće?

– Provodim mnogo vremena u istraživanju i osmišljavanju recepata, tako da sam kada dođem kući retko gladan. Kada ipak nešto kuvam, to je najčešće jednostavna, lagana i zdrava hrana. 

 

Nedavno ste dobili treću zvezdicu za restoran Alain Ducasse u Plaza Athénée Hotelu. U kojoj se meri kuhinja tog restorana razlikuje od one u vašim drugim objektima?

– Odrastao sam na farmi i to me je obeležilo. U stvari, kroz to iskustvo shvatio sam da je od kuvanja mnogo važnija kvalitetna i prirodna namirnica. U ovom restoranu pravim luksuznu verziju skromne kuhinje bazirane pre svega na povrću, žitaricama i ribi. Trudim se da svojim gostima objasnim da naš način ishrane mora da se promeni. Osim toga, vrlo je važno i da postanemo oprezniji s prirodnim resursima i da sačuvamo sve ono što nam je majka priroda dala.

Da li čuveno geslo od njive do trpeze i zdrav način kuvanja zapravo odražavaju promenu stava prema hrani u Parizu?

– Čvrsto verujem da je tako. Nadam se da će ovaj koncept zdrave i lake hrane promeniti navike ne samo stanovnika francuske prestonice već i cele naše zemlje. Verujem da mogu da utičem i na druge ljude širom sveta.

 

Koliko se restoranska scena u Parizu promenila od vremena kad ste vi počinjali?

– Ono što odlikuje parisku gastronomsku ponudu jeste raznolikost. Raznovrsnost je i karakteristika globalne kulinarske scene. Stalno se pojavljuju neke nove zemlje koje svima nama otkrivaju svoju kulturu ishrane. Mladi talenti cvetaju svuda. Komunikacija između kuvara nikada nije intenzivnija. Sve to rezultira mnogo raznovrsnijom, zanimljivijom i ukusnijom hranom.

 

Koji su vaši planovi za naredni period?

– Osim otvaranja novih restorana, želim i da uz pomoć svojih partnera još više razvijem gastronomski konsalting. Cilj mi je i da unapredim proizvodnju čokolade. CBN

 

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Najnovije vesti


Da li ste spremni za kremasto uživanje?

Grand kafa lansirala je Insta Grand, novi brend u kategoriji instant kafe. Za sve one koji biraju punu šolju potpunog užitka, Insta Grand dolazi u 11 različitih varijanti koje karakteriše pun kafeni ukus i kremasta tekstura, a sigurni smo da...



Inovacije i razmena iskustva su ključni za razvoj ugostiteljstva

Kompanija Coca-Cola HBC Srbija u okviru Međunarodnog sajma turizma  organizuje stručne panele i diskusije u cilju daljeg jačanja ugostiteljske ponude

Koliko je atraktivan noćni život u Beogradu, kakva je gastronomska ponuda prestonice, ali i...



Grand Black'n'Easy prava turska, budi za minut

Jutro je najužurbaniji deo dana, a svima nam je neophodna energija za početak istog. Potrebno nam je da se odmah razbudimo, što pre rasanimo i podignemo nivo koncentracije za dan pred nama.

Kako bismo se efikasno razbudili i započeli dan na...



Istinita priča o zdravijim grickalicama od sušenog voća i povrća

True Story, brend koji domaćem tržištu nudi zdravije grickalice koje se mogu konzumirati bez griže savesti u odnosu na standardnu ponudu, predstavio se medijima uz takmičenje u kuvanju i degustaciju. True Story potrošačima nudi sušene čipseve od...



Za Dan zaljubljenih poklonite iskustvo!

Dan zaljubljenih se bliži, što znači da je vreme da počnete da razmišljate o tome kako da obradujete svoju drugu polovinu. Verujemo da su vam uvek dobrodošli saveti i ideje za poklone. Uvek se možete odlučiti za kutiju slatkiša i čokoladu, buket...