Home  //  Management  //  Intervju  //  Chad Sarno

 

Kako ocenjujete svest ljudi o značaju biljne ishrane? 

Amerikanci prema ishrani i zdravlju imaju ekstremne stavove. S jedne strane, dominira fast food, a s druge, postaje sve popularniji pokret koji podiže svest o značaju zdrave hrane i fizičkim aktivnostima. 

Pre deset-petnaest godina većina kulinarskih stručnjaka odbacivala je biljnu ishranu govoreći da je reč o „specijalnoj hrani” i prolaznom trendu. Takve prognoze pokazale su se kao potpuno pogrešne. Evolucija biljne ishrane doživela je takav rast da je pojam trenda odavno prevaziđen. Sve je veća potražnja za takvom hranom u okviru kulinarske, zdravstvene i proizvodne industrije. Kuvari se sve više doživljavaju kao čuvari zdravlja, jer promene ishrane i načina života kreću upravo iz vašeg tanjira. Ta promena u svesti se razvija velikom brzinom, ne samo u kulinarskim krugovima već i šire. Da bi se zadovoljila rastuća potreba tržišta u Sjedinjenim Američkim Državama, neki od najboljih kuvara, luksuznih hotela i renomiranih restorana uveli su degustacione menije s biljnom hranom. Ključno je da se svakom ponudi da isproba različite ukuse, arome i teksture. 

 

Imate li uzore? 

Kada govorimo o kulinarskim inovacijama, rekao bih da je kuvar Charlie Trotter, koji, nažalost, više nije među nama, bio jedan od mojih najranijih uzora. Pomenuo bih i nešto modernije kuvare, kao što je Rene Redžepi. Mnogi moji prijatelji kuvari  pomeraju granice i motivišu jedni druge da budu bolji, u skladu s vodećim trendovima kulinarstva. Trude se da stalno pronalaze inovativne načine da istaknu biljnu ishranu. Tokom odrastanja na mene je najveći kulinarski uticaj imala moja baka.

 

Koje osobine krase uspešnog chefa? 

Važno je da bude strastven i otvoren za nove ideje. Skroman, ali i siguran u svoj rad. Uporan. Kreativan. Organizovan. Neophodna je i istrajnost i shvatanje da je neuspeh prilika da se nauči nešto novo i da se napreduje.

 

Povisite li ton nekad u kuhinji? 

Radio sam u mnogim kuhinjama gde nije bilo ništa čudno ako neko povisi ton. Ali ja volim da vodim tim koji razume da je kuhinja mesto u kom smo svi sa istim ciljem i sa jasnom namerom. Posvećenost poslu, trud i rad, dobra organizacija i pozitivna energija, svakako su neophodni, ali osnova uspeha jeste stvaranje osećaja pripadnosti timu koji radi kao jedan. Kada se to desi, stvari u kuhinji dolaze na svoje mesto, a to se posle oseti i u restoranu, među gostima. Postoje trenuci kada me neke stvari izbace iz takta, ali istrajnost i vera da će se timskim radom pronaći rešenje u svakoj situaciji, vode me u ovom poslu. 

 

Šta je za vas hrana za dušu? 

Odrastao sam na svežoj pasti i sosu i to će uvek biti hrana za moju dušu. Volim da jedem sveže nudle svih vrsta. Volim azijsku i italijansku hranu. Volim sveže ljute papričice. 

 

Koji je povod vašeg dolaska u Beograd? 

U Beograd sam došao na poziv moje drugarice Elene Karaman Karić kako bismo zajedno najavili lansiranje novog koncepta Lorca Design House, čije je otvaranje zakazano za početak 2017. Taj koncept obuhvataće showroom nameštaja pomenutog brenda, restoran organske hrane Mandala by Lorca i prodavnicu zdrave hrane u kojoj će se prodavati proizvodi s organske farme Lavandika. Za obuku kuvara i kreiranje koncepta jelovnika zadužen ću biti ja – sa osmehom kaže Chad Sarno.

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Najnovije vesti


Zlatna medalja za „Vase de Pierre 2017"

Zlatna medalja za crveno vino „Vase de Pierre 2017" na prestižnom takmičenju vina „MUNDUS VINI“ u Nemačkoj



Beograđani i turisti uživali uz muziku, hranu, vino i feštu na reci

Uspešno završen prvi Belgrade Waterfront good food & wine festival



TOURISM INNOVATION DAY

Prva regionalna konferencija o inovacijama u preduzetništvu u turizmu, „Tourism innovation day“, održaće se 25. septambra 2019. godine u Naučno-tehnološkom parku Beograd. Projekat je podržao kabinet ministra za inovacije i tehnološki razvoj Vlade...



Visoke ocene za devet premium vina ,,Tikveš Châteaux & Domaines”

Čak devet vina brend platforme ,,Tikveš” ,,Tikveš Châteaux & Domaines” dobila su visoke ocene od poznatog vinskog kritičara Jeb Dunnuck koji je deo  tima ,,Wine Advocate” čuvenog vinskog eksperta Roberta Parkera.



Više od 250.000 ljudi prevezeno kroz akciju „Društvo, ko vozi kući“ za 7 godina

Više od 250.000 posetilaca letnjih festivala u Srbiji koristilo je besplatan i bezbedan prevoz u proteklih sedam godina, u okviru akcije „Društvo, ko vozi kući?“. To znači da je kroz ovu društveno odgovornu kampanju, kompanija HEINEKEN Srbija...