Home  //  Management  //  Manifestacije  //  Stazama beogradskog vina

Beograd godišnje poseti više od milion turista, pokazuju podaci TOB-a. Turisti vole lokalne atrakcije, mirise i ukuse, dok se gastronomija i vino navode kao dobar razlog za putovanje, uz srpsku gostoljubivost. 

– Stvaranje brenda beogradskog vina doprinosi lokalnoj turističkoj ponudi grada, a organizovanje jednodnevnih izleta do okolnih vinarija otvara veliki potencijal – kaže Vladan Stanojlović Kika, osnivač organizacije Wine Jam.

On smatra da bi od toga koristi imali i Grad Beograd i ugostitelji i vinari. 

– Turisti vole da okuse lokalno, a i Beograđani bi sa zadovoljstvom pili „svoje” vino, siguran sam u to – kaže Stanojlović. 

Kada je pre nekoliko godina napravljena podela na vinske rejone u Srbiji, beogradski je obuhvatio područje na kome se nalazi mnogo vinarija. Veliki broj njih je i u Udruženju proizvođača vina sa oznakom geografskog porekla Beograda. 

Beograd ima pet vinogorja, avalsko-kosmajsko, dubonsko, gročansko i smederevsko. 

– Lepa vest je da u poslednje vreme niče još vinarija oko našeg glavnog grada – kaže Kika. 

Da bi se vest o beogradskom vinu što brže pronela svetom, Wine Jam je uz podršku Turističke organizacije Beograda doveo nekoliko priznatih svetskih vinskih novinara i stručnjaka. Tokom jednodnevnog izleta novinari iz Holandije, Rusije, Amerike, Austrije i Italije posetili su vinarije Jeremić i Janko, gde su se susreli i sa ostalim vinarima Beogradskog udruženja. Nakon toga usledio je obilazak vinograda vinarije Plavinac na Dunavu, u okolini Smedereva. Posle degustacije vina gosti iz inostranstva preneli su svoje utiske. 

– Za izgradnju jakog identiteta potrebno je da što više pažnje date lokalnim sortama grožđa i da negujete autentična vina – posavetovali su strani novinari beogradske vinare.

Osim toga, bili su zadovoljni i ukupnim kvalitetom vina, a napomenuli su i da su neka od njih na zavidnom, svetskom nivou. 

– U maju ove godine prvi put smo doveli strane vinske stručnjake i novinare da obiđu i upoznaju glavna vinogorja Srbije. Niko od njih pre toga nije bio u našoj zemlji. Bili su veoma prijatno iznenađeni kvalitetom vina u Srbiji. Nisu očekivali skoro ništa, a otišli su prepuni dobrih utisaka i to objavili u svojim medijima. I ova poseta Beogradu od početka je izazivala radost kod naših gostiju, a sama tema beogradskog vina posebno ih je zainteresovala. Svet je željan novih otkrića, a na nama je da vinsku ponudu promovišemo što više. Danas je magični trougao koji čine vino, gastronomija i turizam veliki pokretač putovanja po svetu i to treba da iskoristimo na najbolji način – zaključuje Vladan Stanojlović Kika. CBN 

Share

Najnovije vesti


Miris hrane Ili miris duvana - 2

U prošlom broju pokrenuli smo akciju da se uspostavi balans u ugostiteljskim objektima tako da i pušači i nepušači imaju prostor u kome će uživati



Tabor

 

Restoran Tabor je za 33 godine, koliko postoji, ugostio mnoge goste, od najviših državnih zvaničnika do čuvenih gradskih boema. Zahvaljujući dobroj hrani, predanom osoblju i pravoj kafanskoj muzici, uz posvećene kafedžije, porodicu Mrđenović, i...



Retki su ugostitelji koji plaćaju na vreme

Distributeri časopisa Cafebar network Spirit&Food

Kada smo prvi put pre nekoliko godina posetili distributere našeg časopisa, distributersku kuću Spirit&Food, kancelarije i magacin nalazili su se u Zemunu. U međuvremenu su se zbog proširenja...



Ugostitelji nisu koncertna agencija

PROVOD NA UGOVOR (2)

Iako je davno prošlo vreme kada su muzičari mesecima nastupali u jednom lokalu, novi kolektivni ugovor o izvođačkom radu ugostitelje stavlja u poziciju poslodavaca muzičarima, što im, kažu, nikako ne odgovara! 



Austrijanac najbolji na svetu

Mario Hofferer, IBA Bartender of the Year 2017

Svetsko prvenstvo u pravljenju koktela, IBA World Cocktail Championships, ove godine održano je u Kopenhagenu, u Danskoj. Takmičari su odmeravali snage u najvećoj gradskoj hali Oksnehallen, a prvi...