Home  //  Management  //  Manifestacije  //  Stazama beogradskog vina

Beograd godišnje poseti više od milion turista, pokazuju podaci TOB-a. Turisti vole lokalne atrakcije, mirise i ukuse, dok se gastronomija i vino navode kao dobar razlog za putovanje, uz srpsku gostoljubivost. 

– Stvaranje brenda beogradskog vina doprinosi lokalnoj turističkoj ponudi grada, a organizovanje jednodnevnih izleta do okolnih vinarija otvara veliki potencijal – kaže Vladan Stanojlović Kika, osnivač organizacije Wine Jam.

On smatra da bi od toga koristi imali i Grad Beograd i ugostitelji i vinari. 

– Turisti vole da okuse lokalno, a i Beograđani bi sa zadovoljstvom pili „svoje” vino, siguran sam u to – kaže Stanojlović. 

Kada je pre nekoliko godina napravljena podela na vinske rejone u Srbiji, beogradski je obuhvatio područje na kome se nalazi mnogo vinarija. Veliki broj njih je i u Udruženju proizvođača vina sa oznakom geografskog porekla Beograda. 

Beograd ima pet vinogorja, avalsko-kosmajsko, dubonsko, gročansko i smederevsko. 

– Lepa vest je da u poslednje vreme niče još vinarija oko našeg glavnog grada – kaže Kika. 

Da bi se vest o beogradskom vinu što brže pronela svetom, Wine Jam je uz podršku Turističke organizacije Beograda doveo nekoliko priznatih svetskih vinskih novinara i stručnjaka. Tokom jednodnevnog izleta novinari iz Holandije, Rusije, Amerike, Austrije i Italije posetili su vinarije Jeremić i Janko, gde su se susreli i sa ostalim vinarima Beogradskog udruženja. Nakon toga usledio je obilazak vinograda vinarije Plavinac na Dunavu, u okolini Smedereva. Posle degustacije vina gosti iz inostranstva preneli su svoje utiske. 

– Za izgradnju jakog identiteta potrebno je da što više pažnje date lokalnim sortama grožđa i da negujete autentična vina – posavetovali su strani novinari beogradske vinare.

Osim toga, bili su zadovoljni i ukupnim kvalitetom vina, a napomenuli su i da su neka od njih na zavidnom, svetskom nivou. 

– U maju ove godine prvi put smo doveli strane vinske stručnjake i novinare da obiđu i upoznaju glavna vinogorja Srbije. Niko od njih pre toga nije bio u našoj zemlji. Bili su veoma prijatno iznenađeni kvalitetom vina u Srbiji. Nisu očekivali skoro ništa, a otišli su prepuni dobrih utisaka i to objavili u svojim medijima. I ova poseta Beogradu od početka je izazivala radost kod naših gostiju, a sama tema beogradskog vina posebno ih je zainteresovala. Svet je željan novih otkrića, a na nama je da vinsku ponudu promovišemo što više. Danas je magični trougao koji čine vino, gastronomija i turizam veliki pokretač putovanja po svetu i to treba da iskoristimo na najbolji način – zaključuje Vladan Stanojlović Kika. CBN 

Share

Najnovije vesti


Više od 250.000 ljudi prevezeno kroz akciju „Društvo, ko vozi kući“ za 7 godina

Više od 250.000 posetilaca letnjih festivala u Srbiji koristilo je besplatan i bezbedan prevoz u proteklih sedam godina, u okviru akcije „Društvo, ko vozi kući?“. To znači da je kroz ovu društveno odgovornu kampanju, kompanija HEINEKEN Srbija...



Akvizicija kompanije Knjaz Miloš

Mattoni 1873 i PepsiCo završili zajedničku akviziciju kompanije Knjaz Miloš, srpskog proizvođača mineralne vode i bezalkoholnih pića 



Završen Beer fest

Odgovorna konzumacija alkohola i briga o okolini pre svega!



Otvoren restoran „Banjica“ u sklopu „SP RESORT Stara planina“

U četvrtak 15.08.2019. svečano je otvoren restoran ,,Banjica” koji će raditi u okviru kompanije SP RESORT Stara planina. Posetioci restorana će od sada moći da uživaju u najraznovrsnijim specijalitetima po kojima je ovaj kraj nadaleko poznat



Tri stvari koje morate probati ovog leta

Novo leto znači nove avanture! Sa dolaskom najsunčanijeg godišnjeg doba dolazi i inspiracija za opuštene letnje večeri na terasama, u dvorištima i na plažama, okupljanja na gradskim krovovima i ispijanje šarenih koktela. Vreme je da pustite...