Home  //  Management  //  Manifestacije  //  Stazama beogradskog vina

Beograd godišnje poseti više od milion turista, pokazuju podaci TOB-a. Turisti vole lokalne atrakcije, mirise i ukuse, dok se gastronomija i vino navode kao dobar razlog za putovanje, uz srpsku gostoljubivost. 

– Stvaranje brenda beogradskog vina doprinosi lokalnoj turističkoj ponudi grada, a organizovanje jednodnevnih izleta do okolnih vinarija otvara veliki potencijal – kaže Vladan Stanojlović Kika, osnivač organizacije Wine Jam.

On smatra da bi od toga koristi imali i Grad Beograd i ugostitelji i vinari. 

– Turisti vole da okuse lokalno, a i Beograđani bi sa zadovoljstvom pili „svoje” vino, siguran sam u to – kaže Stanojlović. 

Kada je pre nekoliko godina napravljena podela na vinske rejone u Srbiji, beogradski je obuhvatio područje na kome se nalazi mnogo vinarija. Veliki broj njih je i u Udruženju proizvođača vina sa oznakom geografskog porekla Beograda. 

Beograd ima pet vinogorja, avalsko-kosmajsko, dubonsko, gročansko i smederevsko. 

– Lepa vest je da u poslednje vreme niče još vinarija oko našeg glavnog grada – kaže Kika. 

Da bi se vest o beogradskom vinu što brže pronela svetom, Wine Jam je uz podršku Turističke organizacije Beograda doveo nekoliko priznatih svetskih vinskih novinara i stručnjaka. Tokom jednodnevnog izleta novinari iz Holandije, Rusije, Amerike, Austrije i Italije posetili su vinarije Jeremić i Janko, gde su se susreli i sa ostalim vinarima Beogradskog udruženja. Nakon toga usledio je obilazak vinograda vinarije Plavinac na Dunavu, u okolini Smedereva. Posle degustacije vina gosti iz inostranstva preneli su svoje utiske. 

– Za izgradnju jakog identiteta potrebno je da što više pažnje date lokalnim sortama grožđa i da negujete autentična vina – posavetovali su strani novinari beogradske vinare.

Osim toga, bili su zadovoljni i ukupnim kvalitetom vina, a napomenuli su i da su neka od njih na zavidnom, svetskom nivou. 

– U maju ove godine prvi put smo doveli strane vinske stručnjake i novinare da obiđu i upoznaju glavna vinogorja Srbije. Niko od njih pre toga nije bio u našoj zemlji. Bili su veoma prijatno iznenađeni kvalitetom vina u Srbiji. Nisu očekivali skoro ništa, a otišli su prepuni dobrih utisaka i to objavili u svojim medijima. I ova poseta Beogradu od početka je izazivala radost kod naših gostiju, a sama tema beogradskog vina posebno ih je zainteresovala. Svet je željan novih otkrića, a na nama je da vinsku ponudu promovišemo što više. Danas je magični trougao koji čine vino, gastronomija i turizam veliki pokretač putovanja po svetu i to treba da iskoristimo na najbolji način – zaključuje Vladan Stanojlović Kika. CBN 

Share

Najnovije vesti


Kafana je moja sudbina

Jovan Mrđenović,ugostitelj

Kafane su bile deo života čaršije. Nosile su poseban duh, neobičan, lepršav, nepredvidiv, duh koji je profilisao kulturni, zabavni i društveni život grada...



Tata mata

U kući u kojoj je pre rata živeo Mata Milošević, jugoslovenski reditelj, glumac i profesor, iskusni ugostitelj Milan Miculović otvorio je restoran dalmatinskih specijaliteta, konobu Tata Mata. Na tom mestu, u Dalmatinskoj ulici u Beogradu,...



Novi i trendi restorani

Pogledajte šta se sve zanimljivo otvorilo širom sveta u prva tri meseca 2018. 



Meso i još malo mesa

Šta se jede u srpskim restoranima?

Samo u Beogradu, prema podacima Horesa ima oko 2000 objekata koji služe hranu. Među njima je najveći broj onih koji služe roštilj i od tog broja malo je francuske kuhinje, japanske, vijetnamske, grčke, španske,...