Home  //  Management  //  Manifestacije  //  U potrazi za 22 aromatične biljke

Povodom predstavljanja novog džina, kompanija Coca-Cola HBC Srbija organizovala je jednodnevni izlet na Taru za barmene. I mi smo bili deo odabrane „botaničarske” ekipe i zajedno s barmenima išli u potragu za 22 biljke koje se koriste u destilaciji džina The Botanist...

U vremenu kada se pojavljuje sve veći broj industrijskih džinova, teško je naći ručno stvaran džin. The Botanist je upravo to – super premijum džin koji se proizvodi na škotskom ostrvu Islay, u destileriji Bruichladdich iz 1881. godine. Tvorac tog džina je Jim McEvan, koji je uz pomoć dva profesionalna botaničara, dr Richarda i Mavis Guliver, napravio prvi i jedini džin sa ostrva Islay. Na početku stvaranja, Richard i Mavis predstavili su Jimu oko 40 biljaka koje rastu na ostrvu. On je izabrao 22 za koje je verovao da mu pružaju savršen balans ukusa koji je tražio za svoj džin. Ove 22 aromatične biljke ručno se beru na ostrvu i koriste se u destilaciji The Botanist džina. Neke od njih rastu i u Srbiji, u šta smo se uverili šetajući Tarom sa barmenima i lokalnim botaničarem Oliverom, koji nam je na licu mesta pokazao kako izgledaju okrugolisna nana, palamida, beli glog, vresak i druge lokalne biljke. 

Nakon završene šetnje prirodom, naučenih lekcija botaničara Olivera i sakupljenog aromatičnog bilja, zapolovili smo Perućcem, gde su se  za brodskim šankom smenjivali bartenderi, predstavnici lokala u kojima rade. Barmeni iz Bar Centrala, Kultura Bara, Cegera, Smokvice, O.5. Bara Druida i ostalih gradskih barova imali su zadatak da naprave koktel sa The Botanist džinom i lokalnim biljkama koje su pronašli na Tari. Tako su se pravili klasici: Martini, Negroni, White Lady, Gin&Tonic, koje su ulepšale biljke i cvetovi sa Tare.

Priprema za svaku destilaciju je dug i mukotrpan proces ne samo zato što uključuje sakupljanje sastojaka tokom cele sezone već i zato što svaka biljka koja je izabrana kao deo 22 sastojka varira sa promenama u klimi iz godine u godinu. Jedan deo se pojavljuje u rano proleće, na primer, mlada breza koja je nezamenjiva sa svojim prepoznatljivim notama lešnika. Neke od biljaka, s druge strane, pojavljuju se u kasnu jesen i zahtevaju sušenje kako bi se sačuvala i pojačala njihova aroma. Svaki korak se isplati jer nam donosi fenomenalan ukus nove zvezde omiljenih koktela – The Botanist džin.


Još jedna važna karakteristika (posebno u svetu bartendinga) koja izdvaja ovaj džin od ostalih jeste procenat alkohola – 46%. 

Lomond kazan u kome se vrši destilacija napravljen je 1959. godine. Ima kapacitet od 15.000 litara i sposobnost mehaničke modifikacije, tako da može da podrži proizvodnju različitih vrsta alkohola. Zbog njegovog neprivlačnog izgleda, u destileriji su ga nazvali ,,Ružna Beti”. Napravljen je da radi sporije, na niskom pritisku, zbog čega prva destilacija traje 17 sati. Kao rezultat dobija se džin izuzetne kompleksnosti, cvetnih aroma i duge zaokružene završnice. 

Share

Najnovije vesti


Zlatna medalja za „Vase de Pierre 2017"

Zlatna medalja za crveno vino „Vase de Pierre 2017" na prestižnom takmičenju vina „MUNDUS VINI“ u Nemačkoj



Beograđani i turisti uživali uz muziku, hranu, vino i feštu na reci

Uspešno završen prvi Belgrade Waterfront good food & wine festival



TOURISM INNOVATION DAY

Prva regionalna konferencija o inovacijama u preduzetništvu u turizmu, „Tourism innovation day“, održaće se 25. septambra 2019. godine u Naučno-tehnološkom parku Beograd. Projekat je podržao kabinet ministra za inovacije i tehnološki razvoj Vlade...



Visoke ocene za devet premium vina ,,Tikveš Châteaux & Domaines”

Čak devet vina brend platforme ,,Tikveš” ,,Tikveš Châteaux & Domaines” dobila su visoke ocene od poznatog vinskog kritičara Jeb Dunnuck koji je deo  tima ,,Wine Advocate” čuvenog vinskog eksperta Roberta Parkera.



Više od 250.000 ljudi prevezeno kroz akciju „Društvo, ko vozi kući“ za 7 godina

Više od 250.000 posetilaca letnjih festivala u Srbiji koristilo je besplatan i bezbedan prevoz u proteklih sedam godina, u okviru akcije „Društvo, ko vozi kući?“. To znači da je kroz ovu društveno odgovornu kampanju, kompanija HEINEKEN Srbija...