Home  //  Management  //  Istražujemo  //  Zaštita podataka gostiju (GDPR)

Hotelijeri u svetu već odavno su spremni, dok se domaći, kao što to obično biva u našoj zemlji, pripremaju u minut do 12. Podaci jesu resurs, ali s novom regulativom (GDPR) ujedno predstavljaju i veliku odgovornost i zahtevaju čitav niz mera koje je potrebno sprovesti. Kada je reč o hotelijerskoj industriji, problem nije u prikupljanju podataka već u njihovoj zaštiti.  

Istraživali smo kako će na srpske hotelijere uticati GDPR i šta će se u njihovom poslovanju promeniti posle 25. maja 2018. kada ta „najstrašnija pravila današnjice” stupe na snagu.

Hotelske baze podataka obično sadrže ime i prezime gostiju, njihove datume rođenja, brojeve pasoša, brojeve kreditnih kartica, ali i napomene o ishrani ili o zdravstvenom stanju. Ti podaci su dostupni svima koji su zaposleni u hotelu, uključujući i menadžere, ugostitelje, čistače, sobarice...

Hotelijeri u Srbiji, ukoliko žele da nastave da posluju u skladu sa zakonom, moraće da usklade svoje poslovanje sa GDPR-om. Ako to ne urade, očekuju ih novčane kazne do pet odsto godišnjeg prihoda. 

Ukratko, hotelijeri će morati da se obavežu da će štititi podatke svojih gostiju koji prilikom rezervacije soba i apartmana moraju da ostave svoje podatke ako žele da onlajn rezervišu smeštaj. 

Stručnjaci savetuju hotelijere da svaku bazu podataka o gostima obrađuju posebno. Marriott International posebnu pažnju posvećuje zaštiti privatnosti i bezbednosti, ali ne samo gostiju već i zaposlenih. Iako su još na početku poslovanja postavili svoje procedure, pripreme za GDPR uveliko su u toku. 

– GDPR pojedincima daje veću kontrolu nad ličnim podacima i zahteva od kompanija da dokažu da se podaci čuvaju na zakonom propisan način. U susret 25. maju 2018. naša kompanija je formirala timove u svim svojim predstavništvima. Njihov zadatak će biti pravilna i potpuna primena zakona u poslovanju objekata koji posluju u okviru Evropske unije – kaže Olivera Škorić, marketing menadžerka beogradskog Marriotta i dodaje da se najveća pažnja posvećuje već postojećim standardima o zaštiti podataka, odnosno njihovom GDPR adaptiranju na poljima rezervacija, programima lojalnosti i operativnom sistemu kompanije. 

– Da bi taj proces bio utemeljen na pravilan način, kompanija Marriott je svojim hotelima preporučila saradnju s lokalnim pravnim službama. Svi podaci koje naša mreža sakuplja zaštićeni su i podeljeni na više nivoa. Samom podelom, kompanija i klijent u obavezi su da čuvaju, odnosno dele informacije u skladu s nivoom zaštite koji im je dodeljen – objašnjava Olivera. 

Šta je GDPR 

Pre dve godine Evropska unija usvojila je Opštu uredbu o zaštiti podataka o ličnosti – GDPR (General Data Protection Regulation). Iako je Uredba doneta 2016. godine, zbog vrlo komplikovanog usklađivanja s regulativom Evropske unije, počeće da se primenjuje 25. maja 2018. GDPR će zameniti Direktivu o zaštiti podataka (Directive 95/46/EC) donetu 1995. godine. Tom direktivom nisu bile obuhvaćene nove tehnologije poput mobilnih aplikacija i društvenih mreža. Usvajanjem GDPR-a stvara se jedinstven pravni instrument s direktnom primenom u svih 28 država članica Evropske unije, a iako se odnosi na poslovanje unutar Unije, uticaj GDPR i te kako će osetiti hotelijeri u Srbiji. GDPR se odnosi na svakog ko se usudi da se bavi obradom podataka građana Evropske unije. 


GDPR u praksi 

Lične informacije obezbeđuju se u hotelu kako bi se napravila rezervacija sobe, sale za sastanke ili događaja. Te informacije su dostupne u operativnim odeljenjima u kojima se vrši usluga koju je gost ili klijent rezervisao. Informacije koje se tiču detalja plaćanja i instrukcije koje je gost (klijent) ostavio dostupne su samo odeljenju koje je zaduženo za naplatu troškova. Posle same naplate, hoteli su dužni da unište informacije koje su čuvali do trenutka naplate, poput brojeva kreditnih kartica gostiju.  


Kako GDPR štiti goste hotela 

Gostima hotela biće omogućeno da uvek i u svakom trenutku znaju zašto se skupljaju njihovi lični podaci. Osim toga, oni će takođe moći da zahtevaju i da se ti podaci izbrišu iz baze podataka u kojoj se nalaze. GDPR je upravo i stvoren da bi zaštitio pojedinca, u ovom slučaju gosta hotela.

 

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži