Home  //  Management  //  Istražujemo  //  Kako preživeti januar

Tokom zime svi se manje krećemo i vreme najčešće provodimo u svojim domovima uz omiljene filmove ili serije, što posledično dovodi do toga da je manje gostiju u ugostiteljskim objektima. S druge strane, gosti su se tokom novogodišnjih i božičnih praznika prilično istrošili (i najeli), pa se često odriču ugođaja ručavanja po restoranima. Nepušači takođe izbegavaju restorane koji nemaju fizički odvojen deo za one koje ne vole da jedu u oblaku dima, pa će ih obilaziti u širokom luku sve dok se s proleća ne otvore bašte. 

 

Porazgovarajte s gostima

Predlažemo da iskoristite priliku da kada već imate manje gostiju porazgovarate s njima, da im se posvetite i pitate ih šta bi voleli da vide na vašem jelovniku, šta očekuju od servisa. Pitajte ih šta možete da uradite da bi se osećali bolje, a kao što znate, kada uspete u tome da se oni u vašem restoranu osećaju prijatno i dobrodošlo, onda ste stekli vernog gosta.

Jedan od načina da dođete do više gostiju jeste da tokom zime spremate jela koja zahtevaju nekoliko sati pripreme što zbog dugog krčkanja na tihoj vatri što zbog komplikovane pripreme 

Upravo su to ona jela koja savremene domaćice izbegavaju da pripremaju u svojim domovima. To mogu biti jela poput oso buka, raznih vrsta mesa koje danima leži u pacu... Naravno, potrudite se da svoje goste na vreme obavestite o novim specijalitetima koji će se naći na vašem meniju. Najbrže to možete da uradite uz pomoć društvenih mreža jer se tako vesti najlakše šire.

 

Ponudite popuste

Danas se osim u prodavnicama akcije, promocije ili popusti sve češće očekuju i u restoranima. Vaši gosti biće oduševljeni ako za jedan kolač dobiju dva (ne zaboravite da većina ljudi voli poklone) ili ako im ponudite vrhunske koktele po promotivnim cenama, doručak na bazi švedskog stola ili čuveni happy hour jeftiniji nego obično. Ljubiša Tomić, vlasnik restorana Vuk, kaže da poslednje četiri godine nije dizao cene u restoranu i da daje popuste za grupe.

Do više gostiju tokom zime dolazimo tako što velikim grupama nudimo kompletan obrok, koji uključuje predjelo, glavno jelo i kolač po promotivnim cenama – kaže Tomić.

 

Organizujte druženja

Organizujte promocije. Naravno, ne mislimo na one na kojima se prodaje ćebad koja leči sve osim smrti, već na promocije vina, sireva, rakija ili jela. Predlažemo vam da se sa distibuterom pića dogovorite o dodatnom rabatu koji će odgovarati i vama i njemu. Iako se promocije najčešće rade za nove stvari, ne mora nužno da bude tako. Na primer, možete da organizujete veče gulaša, veče fruškogorskih vina ili šumadijskih rakija.

Zima je idealno vreme da zajedno sa svojim komšijama, susednim kafićima, restoranima, vinarijama, organizujete druženja na kojima se prodaje ili deli kuvano vimo, rakija, peče kesten i uživa. 

 

Već godinama u centru Zemunu svake subote tokom januara ili februara organizuju se druženja uz kuvano vino i rakiju. Vladimir Radojičić, vlasnik restorana Naja u Zemunu, kaže da ta tradicija okuplja veliki broj njegovih sugrađana.

– Zajedno sa susedima pravimo odlične događaje, mnogo Zemunaca se okupi da zajedno uživamo. Založimo veliku vatru i uz nju se svi okupimo, skuvamo vino i rakiju i družimo se s našim ljudima. Neretko se nakon vina ili rakije svrati u restoran na večeru i nastavi druženje, tako da zahvaljujući tome nama tokom zime ne manjkaju gosti – kaže Radojičić. 

Kako do novih gostiju?

Logično, bolji promet najjednostavnije možete da ostvarite tako što ćete imati više gostiju. Potrebno je da proširite svoju ciljnu grupu. Ne brinite, to neće zahtevati mnogo truda. Potrebno je samo nekoliko malih izmena na meniju. Gostima koji ne jedu meso ponudite nekoliko kvalitetnih vegatarijanskih obroka, one koji izbegavaju gluten obradujte pastama od heljde, a za one koji vole slatkiše, ali u širokom luku izbegavaju beli šećer, napravite kolače sa stevijom. Proširite svoje vidike, saznajte šta vole oni koji nisu vaši redovni gosti, to će vam pomoći da prezimite. 

 

Radite na svom marketingu

Kao što smo već rekli, obaveštavanje gostiju preko društvenih mreža prilično je jednostavno, ali još značajnije jeste to što socijalne mreže mogu znatno da unaprede vaš posao. Danas je većina ljudi bar na jednoj društvenoj mreži. Neophodno je zato da restoran ima Facebook, Instagram i Twitter, a poželjno je da ima Youtube kanal i Snapchat. Svaki od tih savremenih medija ima svoje specifičnosti, pa su tako danas na Facebooku dominantni ljudi stariji od 30 godina, Instagramom caruju tinejdžeri i mladi, dok je Twitter rezervisan za one ozbiljnije, te zato svaki post treba da prilagodite pojedinačnom mediju.

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Najnovije vesti


Da li je to baš tako?

Jovan Mrđenović
ugostitelj

Ne prođe dan da neko od ljudi u poznijim godinama ne zacvili za dobrim starim vremenima i boemskim kafanama kojih više nema



Dobro se dobrim vraća

 Predstavljamo Udruženje Dobro delo... Stefan Nikolić iz Vršca govori nam o misiji, projektima i planovima udruženja čiji je osnivač. Pomisao na to koliko je malo potrebno da se učini dobro delo kada nam se za to ukaže prilika, pokrenula je 2012....



Ujedinjeni u regulisanju bakšiša

Piše: Deana Dimitrijević

Praksa davanja napojnica stara je koliko i ugostiteljstvo, a nastala je spontano. Nisu je nametnuli ni ugostitelji ni gosti, već jednostavno postoji oduvek. Međutim, nijedan pozitivan pravni propis Republike Srbije ne...



Ostajemo bez kultnih kafana

Dragi naši gosti, pošto je vaša omiljena kafana Tašmajdan restitucijom vraćena vlasnicima, koji ne žele s nama da nastave poslovanje, mi vam najsrdačnije zahvaljujemo što smo imali vas kao drage goste i prijatelje – stoji na natpisu koji je...



Rustique

Senjački restoran Rustique u Beogradu je poznat po svojim odličnim picama. U enterijeru dominiraju zemljane boje, a osećaju topline doprinosi i veliki kamin izrađen od kamena. Gosti iz sale mogu da posmatraju i pripremu pice jer se uz bar nalazi...