Home  //  Management  //  Istražujemo  //  Kako preživeti januar

Tokom zime svi se manje krećemo i vreme najčešće provodimo u svojim domovima uz omiljene filmove ili serije, što posledično dovodi do toga da je manje gostiju u ugostiteljskim objektima. S druge strane, gosti su se tokom novogodišnjih i božičnih praznika prilično istrošili (i najeli), pa se često odriču ugođaja ručavanja po restoranima. Nepušači takođe izbegavaju restorane koji nemaju fizički odvojen deo za one koje ne vole da jedu u oblaku dima, pa će ih obilaziti u širokom luku sve dok se s proleća ne otvore bašte. 

 

Porazgovarajte s gostima

Predlažemo da iskoristite priliku da kada već imate manje gostiju porazgovarate s njima, da im se posvetite i pitate ih šta bi voleli da vide na vašem jelovniku, šta očekuju od servisa. Pitajte ih šta možete da uradite da bi se osećali bolje, a kao što znate, kada uspete u tome da se oni u vašem restoranu osećaju prijatno i dobrodošlo, onda ste stekli vernog gosta.

Jedan od načina da dođete do više gostiju jeste da tokom zime spremate jela koja zahtevaju nekoliko sati pripreme što zbog dugog krčkanja na tihoj vatri što zbog komplikovane pripreme 

Upravo su to ona jela koja savremene domaćice izbegavaju da pripremaju u svojim domovima. To mogu biti jela poput oso buka, raznih vrsta mesa koje danima leži u pacu... Naravno, potrudite se da svoje goste na vreme obavestite o novim specijalitetima koji će se naći na vašem meniju. Najbrže to možete da uradite uz pomoć društvenih mreža jer se tako vesti najlakše šire.

 

Ponudite popuste

Danas se osim u prodavnicama akcije, promocije ili popusti sve češće očekuju i u restoranima. Vaši gosti biće oduševljeni ako za jedan kolač dobiju dva (ne zaboravite da većina ljudi voli poklone) ili ako im ponudite vrhunske koktele po promotivnim cenama, doručak na bazi švedskog stola ili čuveni happy hour jeftiniji nego obično. Ljubiša Tomić, vlasnik restorana Vuk, kaže da poslednje četiri godine nije dizao cene u restoranu i da daje popuste za grupe.

Do više gostiju tokom zime dolazimo tako što velikim grupama nudimo kompletan obrok, koji uključuje predjelo, glavno jelo i kolač po promotivnim cenama – kaže Tomić.

 

Organizujte druženja

Organizujte promocije. Naravno, ne mislimo na one na kojima se prodaje ćebad koja leči sve osim smrti, već na promocije vina, sireva, rakija ili jela. Predlažemo vam da se sa distibuterom pića dogovorite o dodatnom rabatu koji će odgovarati i vama i njemu. Iako se promocije najčešće rade za nove stvari, ne mora nužno da bude tako. Na primer, možete da organizujete veče gulaša, veče fruškogorskih vina ili šumadijskih rakija.

Zima je idealno vreme da zajedno sa svojim komšijama, susednim kafićima, restoranima, vinarijama, organizujete druženja na kojima se prodaje ili deli kuvano vimo, rakija, peče kesten i uživa. 

 

Već godinama u centru Zemunu svake subote tokom januara ili februara organizuju se druženja uz kuvano vino i rakiju. Vladimir Radojičić, vlasnik restorana Naja u Zemunu, kaže da ta tradicija okuplja veliki broj njegovih sugrađana.

– Zajedno sa susedima pravimo odlične događaje, mnogo Zemunaca se okupi da zajedno uživamo. Založimo veliku vatru i uz nju se svi okupimo, skuvamo vino i rakiju i družimo se s našim ljudima. Neretko se nakon vina ili rakije svrati u restoran na večeru i nastavi druženje, tako da zahvaljujući tome nama tokom zime ne manjkaju gosti – kaže Radojičić. 

Kako do novih gostiju?

Logično, bolji promet najjednostavnije možete da ostvarite tako što ćete imati više gostiju. Potrebno je da proširite svoju ciljnu grupu. Ne brinite, to neće zahtevati mnogo truda. Potrebno je samo nekoliko malih izmena na meniju. Gostima koji ne jedu meso ponudite nekoliko kvalitetnih vegatarijanskih obroka, one koji izbegavaju gluten obradujte pastama od heljde, a za one koji vole slatkiše, ali u širokom luku izbegavaju beli šećer, napravite kolače sa stevijom. Proširite svoje vidike, saznajte šta vole oni koji nisu vaši redovni gosti, to će vam pomoći da prezimite. 

 

Radite na svom marketingu

Kao što smo već rekli, obaveštavanje gostiju preko društvenih mreža prilično je jednostavno, ali još značajnije jeste to što socijalne mreže mogu znatno da unaprede vaš posao. Danas je većina ljudi bar na jednoj društvenoj mreži. Neophodno je zato da restoran ima Facebook, Instagram i Twitter, a poželjno je da ima Youtube kanal i Snapchat. Svaki od tih savremenih medija ima svoje specifičnosti, pa su tako danas na Facebooku dominantni ljudi stariji od 30 godina, Instagramom caruju tinejdžeri i mladi, dok je Twitter rezervisan za one ozbiljnije, te zato svaki post treba da prilagodite pojedinačnom mediju.

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Najnovije vesti


Specijalna edicija BIP piva

Specijalno izdanje BIP piva sa likovima prvotimaca Fudbalskog kluba Crvena zvezda pojaviće se u trgovinama i ugostiteljskim objektima širom Srbije. Kuriozitet je da će se na bocama BIP piva pojaviti likovi čak 24 fudbalera Crvene zvezde, u okviru...



Beogradski festival igre

Pod sloganom „Prestonica“, jedan od najvažnijih festivala umetničke igre u svetu, u okviru svog petnaestog izdanja od 15. marta - 4. aprila, predstavlja publici izuzetan program.



Dani igre u Kinoteci

Peti put za redom, Beogradski festival igre, Jugoslovenska kinoteka i Vip mobile priređuju reviju filmova pod nazivom "Dani igre".  Od 24-28. januara 2018., publika će moći da prati premijerne projekcije višestruko nagrađivanih dokumentarnih i...



Engleska nagrada za sir iz Srema

Na najvećem međunarodnom takmičenju sira World Cheese Awards u Velikoj Britaniji, proizvođač kozjeg sira mlekara "Gorski" iz Jaska u Sremu



Niže akcize za kraft pivare?

Privredna komora Srbije (PKS) i Grupacija proizvođača slada i piva podnele su inicijativu Vladi Srbije i Ministarstvu finansija da se akciza malim zanatskim pivarama smanji za polovinu. Dimitrije Ivanović iz PKS naglašava