Home  //  Management  //  Istražujemo  //  Miris hrane Ili miris duvana - 2

Želimo da postavimo jasnu razliku između onih koji poštuju i nepušače i pušače i time što ćemo samo takvim restoranima ubuduće dodeljivati poziciju na našoj listi Cafébar recommends Top 12 restorana. Verujemo da je upravo naša uloga, kao časopisa kome ugostitelji veruju i koji se bavi edukacijom i informisanjem da pokrenemo akciju koja će doneti dobrobit ugostiteljima, pre svega, pa time i svim njihovim gostima. Naš posao je da ih podstičemo da se menjaju na bolje. Ne zalažemo se za ukidanje pušenja, želimo da se u restoranima u kojima je to moguće odvoji deo za nepušače kako bi mogli da uživaju u mirisu hrane a ne dima.

U dvomilionskom Beogradu na prste jedne ruke staju svi nepušački restorani. A pri tome u Srbiji puši trećina stanovnika. Da se razumemo van brojki i statistike, u našoj zemlji manjina određuje kako će živeti većina. I ok nije ovo jedina oblast da vlada ta zakonitost, ali je vrlo jednostavna za promenu.

Ne mora restoran da bude potpuno nepušački da bi neko ko ne puši u njemu mogao da uživa bez dima a recimo sa porodicom i decom. Dovoljno bi bilo da restoran ima izdvojen deo za nepušače i solidnu ventilaciju. E, upravo je to balans za koji se zalažemo. Upravo je to ideja u koju verujemo i za koju smatramo da može i ugostiteljima da pruži nove goste željne izlazaka, na primer porodice sa decom. Pasivno pušenje posebno je štetno za decu. Deca izložena duvanskom dimu su u znatno većem riziku od respiratornih infekcija, astme, bakterijskog meningitisa.... pasivno pušenje je povezano sa 165.000 novih slučajeva bolesti sveke godine samo u Velikoj Britaniji. 

Reakcije

Ugostielji su imali komentare da ih svi prisitkaju od radnika, države i svih dažbina koje moraju do plate, inspekcija raznih pa na kraju i mi kao časopis kome oduvek veruju. Ali ako pogledamo širu sliku, restorani ništa ne bi izgubili kada bi odvojili deo za nepušače, naprotiv mnogo bi dobili. Veliki broj ljudi koji su nepušači ili koji bi otišli sa decom na ručak jednostavno ni ne razmatraju tu opciju jer znaju da im neće biti prijatno. Sa druge strane puno puta su senašli u situaciji da su pokušali da rezervišu sto u nepušačkom delu i došli u restoran i sedeli između dva pušačka stola . Ta varijanta sa lošom ventilacijom zaista odbija ljude da opet dođu.

Treba naglasili da je veliki broj restorana koji imaju odvojen nepušački deo radi odlično.

Restoran Vuk, na primer, ima veći deo za nepušače, koji je, tvrdimo iz  iskustva, uvek pun ,i često se desi da dodjete i morate da sačekate da se neko mesto oslobodi.

Kao i za mnoge druge stvari kao primer dobrog poslovanja navodimo Franš pa tako i ovaj put. Franš je davnih godina ugradio sistem za prečišćavanje vazduha i to u saradnji sa kompanijom koja se bavi uvozom, proizvodnjoj i distribucijom cigareta. Naravno da je takva firma videla svoj interes da ulaže u čist vazduh u ugostiteljskim objaktima. U medjuvremenu Franš je taj sistem nadogradio i osavremenio u saradnji sa kompanijom koja ima ozbiljan portfolio kao što sbrojni hoteli i velike firme To je upravo primer onoga što mi pokušavamo da pokrenemo i pridobijemo ugostitelje da probaju. Da odvoje deo za nepušače, da učine sve što mogu da se pročuje da i kod njih recimo mogu da dodju porodice sa decom i da se deca neće otrovati u oblaku duvanskog dima, da ulože u sistem za ventilaciju jer će im upravo to doneti nove goste.

Jedan od argumenata koji smo čuli je i da kod nas dolaze stranci baš zato što svuda može da se puši i da su stranci odlični gosti jer mnogo potroše.

Da ima istine da kod nas dolaze stranci da bi pušili u lokalima i normalno je da ima lokala koji su pušački ali bi bilo odlično i da neki stranci koji dođu ovde i nisu pušacč imaju gde da odu na lep ručak ili večeru ponekad i porodično, a oni sigurno neće svoju decu odvesti u zadimljene restorane. Oni nikada neče upoznati našu hranu i naše gostoprimstvo na koje smo toliko ponosni. A to su najbolji ambasadori onoga što mi nudimo. I bilo bi lepo kada bi ti isti stranci koji ne puše bili u prilici da dok su u poseti Beogradu i Srbiji isprobaju naše specijalitete, upoznaju nas kao ljude koji volimo da gostimo i ugađamo svakome, naravno sve dok nam govore da imamo najlepše žene i najbolje sportiste na svetu.... Čovek koji uspe da uživa u našim specijalitetima i koji voli da se opusti u društvu prijatelja i porodice u novim saznanjima o novim kihinjama sveta je čovek koji će o nama proneti najbolji glas gde god dalje otišao i odakle god da je došao. Možda je nepotrebno reći ali najbolji glas o nama neće proneti gost Beograda koji je došao ovde zato što svuda može da se puši i zato što su na splavovima sve devojke kao sa njegovog omiljenog kanala i to za cenu dva pića.

Hajde da razgovaramo o.... društvenoj odgovornosti

Odsustvo reakcije cigaretaša nas je posebno zbunilo. Proizvođači i uvoznici cigareta nisu želeli da uzmu učešće u našoj inicijativi iako smatramo da upravo akcija koja se zalaže za postojanje balansa u ugositeljskim objektima samim cigaretašima donosi mnogo više nego potencijalno usklađivanje zakona o zaštiti građana od duvanskog dima sa evropskim zakonima, koji će biti usvojen hteli mi to ili ne. Sami cigaretaši bi trebalo da uvide svoj interes da lobiraju da se primeni balans u ugostiteljskim objektima koji bi se ogledao bar u tome da se razdvoj nepušačke celine gde god je to moguće i da se uvedu kvalitetni ventilacioni sistemi koji će omogućiti da u prostorima u kojima nije moguće napravitu fizičku pregradu pušačkog i nepušačkog dela, bar obezbediti da, iako su u istoj prostoriji, postoji odlična ventilacija koja omogućava gostima da uživaju u prijatnoj atmosferi umesto da se dave u oblacima dima.

Svaki dan se bavimo velikim kampanjama koje se sprovode sa ciljem demonstriranja društvene odgovornosti. Ta aktivnost koja donedavno nije ni bila skovan termin postala je sastavni deo svake kompanije koja posluje. I to je napredak u korporativnoj kulturi da se pomoć i briga o drugima uvede kao obavezni dao poslovanja. Taj napredak će mnogima omogućiti sitnice koje menjaju kvalitet života. Jer u životu sve je u kvalitetu.

Moramo da se pozabavimo odgovornošću koju pokazujemo prema svima koji ne žele da žive u duvanskom dimu a pogotovo prema deci koja najviše stradaju kao pasivni pušači.

Kod nas postoji ta neka čudna društvena norma da su potrebe pušača značajnije od potreba nepušača. Neobjašnjivo ali istinito, nikada nećete čuti primer da su dve drugarice krenule na kafu jedna puši, druga ne, i ova što puši je rekla: nema veze idemo u nepušački kafić. Ne! Uvek je obrnuto. Uvek nepušači sede u zadimljenim prostorima.

Svesni smo da strast prema duvanu u Srbiji, gde puši trećine stanovništva, u značajnoj meri puni državni budžet. Duvanska industrija je jedan od najvećih poreskih obveznika i obezbeđuje 11 odsto budžetskih prihoda Srbije.

S druge strane, pušenje je, tvrde lekari, drugi najveći faktor rizika za preranu smrt ili invaliditet, i dokazano utiče na pojavu čak 25 bolesti - od karcinoma pluća, glasnih žica, jednjaka, do bolesti srca, krvnih sudova, endokrinih žlezda. Čak 58 od 100 pušača u Srbiji umre od kardiovaskularnih oboljenja, a 17 od 100 od malignih tumora!

Neće odvojen nepušači deo izlečiti ljude ali je jedan mali segment naših života koji će pokazati da je moguće da se menjamo. Segment života u kome ćemo svojoj deci primerom pokazati šta je dobro i da se u restoran ide da se uživa u hrani i druži sa ljudima a ne da se trujemo. CBN

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Najnovije vesti


Fuzetea je novi ledeni čaj

Vredan preko milijardu američkih dolara, jedan je od najuspešnijih brendova kompanije Coca-Cola



Legendarni Green Velvet stiže u Hangar

Izgleda da je Lovefest ove godine odlučio da ne prestaje sa iznenađenjima sve do avgusta i dvanaestog izdanja čuvenog festivala iz Vrnjačke Banje.



Svi bi da rade u Hiltonu

Krajem decembra, među ugostiteljima u Beogradu, pored dočeka Nove godine, glavna tema bila je “posao u beogradskom Hiltonu”.



Znate li šta je EU Cappuccino indeks?

Novi indeks pod nazivom EU Cappuccino rangira države članice Evropske unije na osnovu toga koliko građane košta kafa s mlekom.



Rekordan broj turista u Skadarliji

Od početka 2018. godine do dočeka Srpske nove godine, Skadarliju je posetio rekordan broj stranih i domaćih turista.