Home  //  Management  //  Istražujemo  //  Kako se pravi uspešan identitet lokala

 

Identitet lokala je jedan od faktora presudnih za uspešno poslovanje nekog ugostiteljskog objekta. U stvaranju dobrog identiteta lokala ključnu ulogu igraju ime i koncept, dizajn enterijera, ambijent, osoblje...

 

– Kada čujem da moj klijent na svoju šoljicu želi da stavi svoj logo umesto mog, ja sam srećan. To znači da ozbiljno pristupa ugostiteljskom poslu i da mu je važno da njegov lokal bude prepoznatljiv – kaže Jovan Zdravković, vlasnik Java Coffee Srbija.

– Danas svako sebe može da nazove kafeterijom, ali tu nema pomoći, osim ako ne uvedemo „kafeterija police” – kroz smeh objašnjava Jovan.  

– Goste prvenstveno biraš ponudom, pa posle enterijerom i atmosferom. Ukoliko u lokalu služiš jeftine proizvode, uglavnom će ti dolaziti srednjoškolci i studenti. Ako u ponudi imaš samo kvalitetne proizvode čija je cena malo viša od proseka, onda će gosti biti malo bogatiji i ostavljaće više novca kod tebe. E sad, jedno je kada se ugostiteljstvom baviš iz hobija, pa želiš da ti u lokal dolaze samo drugari i dragi ljudi, a drugo je kada ugostiteljstvo posmatraš kao biznis – objašnjava Jovan Zdravković.

 

Šta nudiš i kako komuniciraš?

U kreiranju identiteta lokala, marketing je veoma bitan. Jelovnici, vizitkarte i logo firme ključni su za pozitivne marketinške aktivnosti. Oni na pravi način treba da predstavljaju vaš lokal, a jedan od najvažnijih koraka u kreiranju marketinškog paketa jeste i upoznavanje tržišta. Zato, oslušnite potrebe tržišta, utvrdite šta gosti žele i pokušajte to da im pružite! 

– Važno je sve segmente uklopiti u celinu. I hrana mora da priča priču, da bude u vezi s enterijerom. Važan je i odnos prema gostu, a osoblje tu mora da igra ključnu ulogu. I ono mora da priča priču, da zna šta i kako da ponudi gostu – objašnjava Miloš Prokić, vlasnik restorana Salaš 034. 

Zato su i uniforme veoma bitne. One treba da budu svedene, praktične i uvek čiste, a osim toga, preko njih možete i da ispričate priču o restoranu. 

– Izgled osoblja u restoranu je, budite sigurni, najlakši zadatak. Način ophođenja prema gostu spada u teže zadatke. Osoblje treba da se ponaša tako da se gost oseti kao kod kuće, ali to ne znači da treba da ga ljubite i tapšete po ramenu. Bitno je da razvijate domaćinsku atmosferu jer ljudi vole da se osete opušteno čim uđu u lokal – objašnjava Nebojša Dapčević, generalni menadžer restorana Madera, koji trenutno radi na oživljavanju starog identiteta beogradskih kafana s tradicijom, Madere, Kalemegdanske terase i Kluba književnika.

 

Žamor gostiju je najbolja muzika

– O imenu lokala ne moramo da vodimo računa jer ga već imamo. Želja nam je da vratimo staru ciljnu grupu, stare goste i da preko njih dobijemo nove. Enterijer bi u ovom slučaju trebalo da predstavlja rimejk starog, sa savremenim komponentama prilagođenim današnjim uslovima, poput ventilacije i grejanja. Ranije se o tome nije toliko vodilo računa – kaže Nebojša i dodaje da i muzika utiče na identitet lokala, bez obzira na to što je za svakog ugostitelja žamor gostiju najbolja muzika. 

 

– U Beogradu postoji mnogo lokala koji neozbiljno kreću u ugostiteljski biznis, ali ima i mnogo pozitivnih primera, poput Smokvice. Oni, recimo, ne moraju toliko da vode računa o prisnom odnosu osoblja s gostima, na čemu mi insistiramo. Njima je važan brz wi-fi i da nema komplikovanih šifri za korišćenje interneta budući da su im gosti mladi, poslovni ljudi koji dođu, pojedu obrok i odu. Jasno su odredili svoju ciljnu grupu, prepoznatljivi su po dobrom odnosu cene i kvaliteta... Restorani u Beton hali takođe. Postoje i restorani koji su prvenstveno svojom ponudom odredili identitet, kao što je vegetarijanski restoran Radost fina kuhinjica – zaključuje Nebojša Dapčević, generalni menadžer Madere.  cbn

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Najnovije vesti


Kult gazde u Srba

Među redovnim gostima beogradskih restorana, a kažu da je njih u glavnom gradu oko dve hiljade, često se čuju rečenice tipa Hoćemo li kod... Gosti su već odavno u Beogradu prekristili Franš, Marinadu, Carevu Ćupriju, Homu... Jednostavno, danas se...



Caffe Caffe &Fish

Senjački restoran CaffeCaffe&Fish ove godine prvi put se našao na listi CaféBar network recommends Top 12 beogradskih restorana. Konstantan standard u poslovanju, kvalitetna usluga i odlična ponuda, uz posvećene vlasnike Srbislava Veljića i...



Ugostiteljstvo i besparica

Goran Jović

vlasnik kafića Knez, Valjevo  

Dugo sam razmišljao da li uopšte da počnem da pišem o ovoj temi bojeći se, pre svega, da ne budem pogrešno shvaćen. U razgovoru s nekolicinom prvenstveno drugara, a zatim i kolega, rešio sam da zarežem...



Luksuz u najavi

Novi hoteli u Srbiji

U naredne tri godine gosti Beograda i Novog Sada moći će da uživaju u svim sadržajima luksuznih hotela. Kako je najavljeno, svoja vrata otvoriće Hilton, Sheratton, St. Regis i W Belgrade. Srbija će se time upisati na mapu...



Vizionar koji krši pravila

Chef Masimo Botura

Masimo Botura u svetskoj gastronomiji poznat je kao kuvar beskrajne energije i neograničene mašte. Vlasnik je restorana Osteria Francescana, koji se nalazi u Modeni, u regiji Emilija Romanja, na severu Italije. Taj restoran...