Home  //  Management  //  Istražujemo  //  Kako se pravi uspešan identitet lokala

 

Identitet lokala je jedan od faktora presudnih za uspešno poslovanje nekog ugostiteljskog objekta. U stvaranju dobrog identiteta lokala ključnu ulogu igraju ime i koncept, dizajn enterijera, ambijent, osoblje...

 

– Kada čujem da moj klijent na svoju šoljicu želi da stavi svoj logo umesto mog, ja sam srećan. To znači da ozbiljno pristupa ugostiteljskom poslu i da mu je važno da njegov lokal bude prepoznatljiv – kaže Jovan Zdravković, vlasnik Java Coffee Srbija.

– Danas svako sebe može da nazove kafeterijom, ali tu nema pomoći, osim ako ne uvedemo „kafeterija police” – kroz smeh objašnjava Jovan.  

– Goste prvenstveno biraš ponudom, pa posle enterijerom i atmosferom. Ukoliko u lokalu služiš jeftine proizvode, uglavnom će ti dolaziti srednjoškolci i studenti. Ako u ponudi imaš samo kvalitetne proizvode čija je cena malo viša od proseka, onda će gosti biti malo bogatiji i ostavljaće više novca kod tebe. E sad, jedno je kada se ugostiteljstvom baviš iz hobija, pa želiš da ti u lokal dolaze samo drugari i dragi ljudi, a drugo je kada ugostiteljstvo posmatraš kao biznis – objašnjava Jovan Zdravković.

 

Šta nudiš i kako komuniciraš?

U kreiranju identiteta lokala, marketing je veoma bitan. Jelovnici, vizitkarte i logo firme ključni su za pozitivne marketinške aktivnosti. Oni na pravi način treba da predstavljaju vaš lokal, a jedan od najvažnijih koraka u kreiranju marketinškog paketa jeste i upoznavanje tržišta. Zato, oslušnite potrebe tržišta, utvrdite šta gosti žele i pokušajte to da im pružite! 

– Važno je sve segmente uklopiti u celinu. I hrana mora da priča priču, da bude u vezi s enterijerom. Važan je i odnos prema gostu, a osoblje tu mora da igra ključnu ulogu. I ono mora da priča priču, da zna šta i kako da ponudi gostu – objašnjava Miloš Prokić, vlasnik restorana Salaš 034. 

Zato su i uniforme veoma bitne. One treba da budu svedene, praktične i uvek čiste, a osim toga, preko njih možete i da ispričate priču o restoranu. 

– Izgled osoblja u restoranu je, budite sigurni, najlakši zadatak. Način ophođenja prema gostu spada u teže zadatke. Osoblje treba da se ponaša tako da se gost oseti kao kod kuće, ali to ne znači da treba da ga ljubite i tapšete po ramenu. Bitno je da razvijate domaćinsku atmosferu jer ljudi vole da se osete opušteno čim uđu u lokal – objašnjava Nebojša Dapčević, generalni menadžer restorana Madera, koji trenutno radi na oživljavanju starog identiteta beogradskih kafana s tradicijom, Madere, Kalemegdanske terase i Kluba književnika.

 

Žamor gostiju je najbolja muzika

– O imenu lokala ne moramo da vodimo računa jer ga već imamo. Želja nam je da vratimo staru ciljnu grupu, stare goste i da preko njih dobijemo nove. Enterijer bi u ovom slučaju trebalo da predstavlja rimejk starog, sa savremenim komponentama prilagođenim današnjim uslovima, poput ventilacije i grejanja. Ranije se o tome nije toliko vodilo računa – kaže Nebojša i dodaje da i muzika utiče na identitet lokala, bez obzira na to što je za svakog ugostitelja žamor gostiju najbolja muzika. 

 

– U Beogradu postoji mnogo lokala koji neozbiljno kreću u ugostiteljski biznis, ali ima i mnogo pozitivnih primera, poput Smokvice. Oni, recimo, ne moraju toliko da vode računa o prisnom odnosu osoblja s gostima, na čemu mi insistiramo. Njima je važan brz wi-fi i da nema komplikovanih šifri za korišćenje interneta budući da su im gosti mladi, poslovni ljudi koji dođu, pojedu obrok i odu. Jasno su odredili svoju ciljnu grupu, prepoznatljivi su po dobrom odnosu cene i kvaliteta... Restorani u Beton hali takođe. Postoje i restorani koji su prvenstveno svojom ponudom odredili identitet, kao što je vegetarijanski restoran Radost fina kuhinjica – zaključuje Nebojša Dapčević, generalni menadžer Madere.  cbn

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Najnovije vesti


Radost - fina kuhinjica

Radost fina kuhinjica je restoran u kome je Martin Gor iz Depeche Moda probao skoro sve s menija. U njemu se zdrava hrana priprema svakodnevno, a radni dan počinje rano ujutro, kada vlasnica Saška Maček odlazi na pijacu po sveže namirnice. Zatim...



Još strože kazne

Za neizdavanje računa zatvaranje restorana na godinu dana...

Pred letnju sezonu ugostitelje je dočekala loša vest. Naime, država je odlučila da pooštri kazne za prekršaje poput neprijavljivanja zaposlenih ili neizdavanja fiskalnog računa, pa ako...



Zaštita podataka gostiju (GDPR)

Hotelijeri u svetu već odavno su spremni, dok se domaći, kao što to obično biva u našoj zemlji, pripremaju u minut do 12. Podaci jesu resurs, ali s novom regulativom (GDPR) ujedno predstavljaju i veliku odgovornost i zahtevaju čitav niz mera koje...



Pušenje ili ne, odlučite sami!

GORAN JOVIĆ

vlasnik kafića Knez, Valjevo

Smatram da samo fizičkim pregradama kao što su zid ili staklo, u stvari, dobijate pravi prostor, dok podela na rejone bez pregrade znači isto kao kada bi u jednom malom delu bazena bilo dozvoljeno...



U kuhinji mora da bude zabavno

EYCK ZIMMER

Culinary director hotela Square Nine

Sa novim šefom kuhinje hotela Square Nine Eyckom Zimmerom razgovarali smo o kuvanju, novom letnjem meniju, Mišlenovim zvezdicama i životu u Beogradu. 

Koliko je ovaj duhoviti Nemac neobičan...