Home  //  Management  //  Istražujemo  //  Homa... CaféBar network recommends 2015

Vlastimir Puhalo i Filip Ćirić, zajedno sa Antoniom Pasarelom, stalnim gostom restorana Na ćošku, u kom su radili, pre pet godina otvorili su Homu, fine dining restoran. Danas, nakon pola decenije uspešnog poslovanja i nesmanjenog entuzijazma, Homa je mesto u koje se gosti redovno vraćaju, mesto na kom se pomeraju granice moderne gastronomije i u kome su jela kompleksna i slasna, mesto koje se nalazi na listi top 12 preporučenih restorana časopisa CaféBar network 

Iako je fine dining restoran, u njemu ne rade školovani konobari, već isključivo devojke koje nikad nisu imale dodir sa ugostiteljstvom. 

– Naš princip od samog otvaranja jeste da radimo s devojkama koje nemaju iskustva u ugostiteljstvu. Kod nas rade fina, vaspitana i fakultetski obrazovana deca, koja nisu ukalupljeni konobari. Ozbiljan trud ulažemo da ih obučimo, ali smo na kraju zadovoljni jer smo dobili tačno ono što smo želeli, ono što je dobro za posao – objašnjava Vlastimir Puhalo, „homaseksualac” i momak zadužen za imidž restorana.  

– Mislim da je najbolji marketing to što mi i dalje s keceljama oko struka uslužujemo goste i što gradimo drugarske odnose s njima. Homu promovišem i kroz on-lajn marketing, jer je jedini dobar zato što je neposredan. Mislim da je sve ostalo samo vapaj restorana jer nemaju goste. Prisustvo na društvenim mrežama je važno. Ipak, ono ne može da održi restoran, iako može da napravi bum na početku. Priča mora da se širi od usta do usta – kaže Vlastimir.

Kuvanje je konceptualna umetnost

Na mestu gde čarolija glavnog kuvara Filipa Ćirića počinje i završava se, u Hominoj kuhinji, stvari su znatno drugačije. U njoj rade vrhunski šefovi jer, kako kaže Filip, tu i nastaje svojevrsna vrsta umetnosti. 

– U kuhinji radi desetak kuvara, od kojih su šestorica ozbiljni šefovi, a ostalo su klinci iz srednje ugostiteljske škole koji su kod nas na praksi. Šef postaješ tek kada izađeš iz kuhinje. Važno je da znaš šta je bitno konzumentu, a to ćeš saznati ukoliko se susretneš s gostima. Štos nije samo u kuvanju već i u prodaji jela, a ako želiš da prodaš jelo, moraš da znaš metodologiju pravljenja hrane... Ukus je najbitniji, i da, on jeste presudan, ali važno je i kako jelo izgleda. S druge strane, nije bitno samo jelo već i ceo meni – objašnjava Filip i kaže da se u Homi jelovnik menja dva puta godišnje. 

– Meni menjamo sezonski, prvenstveno zbog naših gostiju, ali i zbog food costa. Da biste bili uspešni, ljudima konstantno morate da nudite nešto novo – kaže Filip. Vlasta dodaje da će u budućnosti moći više da se igraju sa Homom jer Homa bistro, koji su nedavno otvorili, odlično radi. 

– Homa bistro nije fine dining restoran i ono što tamo nudimo gostima omogućava nam određenu sigurnost, ali i otvara prostor da Homu s Dorćola podignemo na još viši nivo fine dininga – kaže Vlastimir. CBN

 


 

Ovi momci rade od jutra do mraka, a o poslu razmišljaju 24 sata dnevno. Nemaju uzore, već su im, kako kažu, sopstvena iskustva potvrda za uspeh.

– Non-stop razmišljam o poslu, a često ga i sanjam. Pale me poslovni izazovi. Kada nisam u restoranu, čitam knjige velikih šefova. Ono što saznam u njima, prilagođavam emocijama, standardima i uslovima rada – kaže Filip, koji ipak smatra da bez old skul kuvanja nema moderne gastronomije. 

– Iako inspiraciju za jela najčešće tražim u svetskoj gastronomiji koja na prvi pogled deluje nedostižno, uvek tražim poznati, old skul ukus. Svaki naš meni je komplikovaniji i zahtevniji jer zadajemo nove metode – zaključuje Filip Ćirić, glavni kuvar i vlasnik Home.  

 

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži