Home  //  Management  //  Istražujemo

RESTORAN BEOGRAD, SEUL... Ekskluzivno za CaféBar network o ugostiteljskim počecima i dosadašnjim uspesima restorana Beograd na drugom kraju sveta, u Seulu, razgovarali smo s Novakom Mandićem, idejnim tvorcem i vlasnikom 

 

U poslednjih nekoliko godina Beograđani se druže u redovima za sladoled. Popularne sladoledžinice svojim gostima nude sladoled od prirodnih sastojaka i pažljivo odabranih namirnica, ručno pravljen, bez aditiva i veštačkih aroma, a svoje recepture ljubomorno čuvaju

 

Problem koji je uvek aktuelan u ugostiteljstvu u Srbiji, a posebno u letnjem periodu, jeste nedostatak stručnog kadra. Radnici odlaze da rade na moru, jer im se, kako kažu, to više isplati nego da ostanu u restoranu u kome rade. Time vlasnicima lokala prave problem usred udarne sezone, pa su, umesto da se bore za veće pazare, ugostitelji prinuđeni da traže radnike. Kažu, najgore im je kada ih napusti chef kuhinje i povuče ostatak kuvarske ekipe sa sobom. Srpski barmeni, konobari i kuvari najčešće odlaze na rad u Crnu Goru, Hrvatsku i na Maltu.

Pitali smo ugostitelje u Srbiji da li uspevaju da zadrže radnike u svojoj kafani i preko leta, šta rade kada usred sezone ostanu bez glavnog kuvara i koliko je teško naći dobrog i odanog radnika

 

Pitali smo konobare da li se više zaradi kada se bakšiš deli ili ne

 

Zašto centralne gradske Opštine u Beogradu  „teraju” ugostitelje da rade nelegalno...

Letnja sezona samo što nije počela, a ugostitelji još uvek nisu dobili dozvole za postavljanje bašta koje su simbol Beograda. Kako kažu, zahteve su podneli i pre Nove godine, ali im rešenja još uvek nisu stigla. Nova rešenja, tvrde iz Grada, stižu do juna. Međutim, niko ne spominje koliko će ugostitelji morati da plate za kvadrat bašte, a pitanje je da li će uopšte i dobiti dozvole za njihovo postavljanje...

 

Donosimo vam listu Top 12 beogradskih restorana za 2017. koji su se izdvojili i po tome koliko ih Beograđani i gosti Beograda posebno vole! 

 

Identitet lokala je jedan od faktora presudnih za uspešno poslovanje nekog ugostiteljskog objekta. U stvaranju dobrog identiteta lokala ključnu ulogu igraju ime i koncept, dizajn enterijera, ambijent, osoblje...

 

Ćevabdžinica u Beogradu ima sve više i gotovo sve nude tradicionalni sarajevski specijalitet. Istraživali smo koliko su njihove recepture zaista autentične, koje se meso koristi za pripremu ćevapa, koliko cena utiče na posetu...

Ćevapi su u Beogradu prvi put služeni još u 19. veku u kafani Kod Tanaska Rajića, koja se nalazila na mestu današnjeg Studentskog trga. Kako je pisao Nušić, gazda Živko, vlasnik ćevabdžinice, toliko se obogatio da je od zarade sazidao crkvu u rodnom Leskovcu

Da li je za dobru sarajevsku ćevabdžinicu usred Beograda nužno da gazda bude nostalgični Sarajlija...

 

Primena novog Pravilnika za kategorizaciju ugostiteljskih objekata za smeštaj od 15. decembra... Kategorizacija ugostiteljskih objekata označava se brojem zvezdica od jedan do pet. Ugostiteljski objekat mora ispunjavati sve obavezne elemente za kategoriju kojoj pripada i mora imati minimum bodova po osnovu izbornih elemenata za istu kategoriju

 

Među ugostiteljima vlada uverenje da inspekcija preterano kontroliše lokale i da u obilaske idu da bi napunili državnu kasu. Upravo to je bio povod da provedemo dan na terenu sa tržišnom inspekcijom i uverimo se, upravo, u suprotno od uvreženog mišljenja

 

Veliki izazov s kojim se ugostitelji susreću jeste nedostatak edukovanih kadrova.... 

Ja bih u ugostiteljske škole uveo bonton, koji bi učenici izučavali tokom sve tri godine školovanja. Konobari u školi nauče da nose, ali ne i da posluže, a pre svega ne umeju lepo da se ponašaju. Prilikom izbora konobara važno mi je samo da bude lepo vaspitan, da ima stav i da ume da hoda, sve ostalo može da se nauči – kaže Nikola Dimitrijević, vlasnik restorana Franš

 

Ugostitelji, proverite sve segmente svog poslovanja i zaslužite mesto među restoranima koji će biti preporučeni jer akcija CaféBar network recommends 2017 uveliko traje!

 

Najnovije vesti


Frikom predstavio program za HoReCu

Kompanija Frikom prezentovala je meni koji se može pripremiti od raznovrsnog asortimana smrznutog programa, dok su kuvari za predstavnike medija i kolege kuvare pripremali kompletan ručak i deserte, idealne za ponudu u restoranima i hotelima.



U susret 10. oktobru!

U želji da se dodatno podstakne preduzetnički duh i istakne značaj nezavisnog biznisa za celokupnu zajednicu, METRO Srbija 10. oktobra obeležava „Dan sopstvenog poslovanja“.



Sve je spremno za Vinski maraton

Tokom tri dana manifestacije, trčaće se dve trke kroz vinograde: Vinska (21,1 km) i Trka uživanja (6 km).



Ukusi Vojvodine

Festival traje do 1. oktobra i na njemu posetiocu mogu da uživaju u ukusima rinflajša, perkleta, paprikaša, gulaša...



Prvi Sheraton u regionu

Uspostavljanjem saradnje domaće kompanije MK Group, sa jednom od najpoznatijih hotelskih korporacija u svetu,