Home  //  Management  //  Dizajn  //  Aleksandar Salearh. Mijatović

Projektujem za osoblje i goste

Bitna stavka celog lokala je njegov „saobraćaj”. To znači da je potrebno osoblju omogućiti prohodnost do svake tačke lokala, što će rezultirati manjom kilometražom koju konobari prelaze tokom svog radnog vremena, a to će uticati na kvalitet njihove usluge i ljubaznost. Kvalitet usluge i ljubaznost ostavljaće dobar utisak na goste, koji možda postanu stalni. Tako se ostvaruje profit u ugostiteljstvu

  U ovom poslu inspiracija je jako bitna stvar, ali ona često, ako ne i uvek, ume da bude ograničena različitim faktorima, a najbitniji od njih je novac. Od novca sve zavisi, pa i sprovođenje ideja u delo i pretvaranje lokala u nešto zanimljivo i nesvakidašnje. Trudim se da uskladim ova dva faktora što bolje kako bi lokal izgledao onako kako sam zamislio i dogovorio sa investitorima. 

 Dizajniranje i projektovanje objekta je kreativan proces koji nije nimalo lak. Potrebno je balansirati između mnogo vatri, želja i mogućnosti raznih vrsta. Neki standardni stil dizajniranja lokala koje radim jeste ono što volim da izbegnem, pokušavam da svaki put napravim nešto novo. Nažalost, skoro sam shvatio da svaki moj lokal ima potpis, možda ga samo ja vidim, ali tu je. Moj stil generalno nije striktno određen, ne pratim samo jedan ili dva stila. Koristim se integralnim stilom, jer je tako najlakše uskladiti želje i mogućnosti koje su predodređene finansijskim stanjem. Taj kompozitni miks stilova uvek nastoji da predstavi nešto novo i lepo u lokalu koji je predmet projekta, a da s druge strane, sve to lepo legne u budžetsku šemu.

Zbog čega investitori žele da im baš ja projektujem lokale? Verovatno zato što se ja samo 50% oslanjam na dizajn lokala, druga polovina fokusa je ka funkcionalnoj izradi, čak bih mogao slobodno da kažem da mi je funkcionalnost lokala primarna stvar u radu. To je ona „mandža” koja radi da lokali budu puni i uspešni,i to je ono što me u velikoj meri razlikuje od ostalih kolega. Poznajem ih mnogo, kao i njihove stilove, pa mogu slobodno to da kažem. 

 

Da bi lokal bio funkcionalan, potrebno je poštovati njegovu namenu i ciljnu grupu. Jako je bitno ko će biti gosti, ka kome je uperena njegova usluga, potrebno je posedovati intuiciju koja će kazati šta je to što tim gostima treba. Na osnovu svog dugogodišnjeg iskustva, radeći kao arhitekta, uspeo sam da razvijem intuitivnost prema lokalima i načinu njihovog poslovanja. 

 

 Lokacija objekta je druga bitna stvar. Dobar lokal ne mora biti na najboljoj lokaciji, već se mora prilagoditi lokaciji. Lokal mora da bude deo lokacije, da se utapa u nju, da odgovara ljudima koji izlaze na to mesto, jer u suprotnom neće poslovati kako se od njega očekuje. 

Sam proces projektovanja jako je komplikovan i težak. Da bih objasnio na šta sve obraćam pažnju i na čemu sve radim, morali biste da pohađate koju fakultetsku godinu na enterijeru kod mene. Zato ću spomenuti dve stvari koje su mi najvažnije u samom projektovanju, to su stvari koje obezbeđuju reputaciju da se u lokalima koje projektujem profitira.

Bitna stavka celog lokala je njegov „saobraćaj”. To znači da je potrebno osoblju omogućiti prohodnost do svake tačke lokala, što će rezultirati manjom kilometražom koju konobari prelaze tokom svog radnog vremena, a to će uticati na kvalitet njihove usluge i ljubaznost. Kvalitet usluge i ljubaznost ostavljaće dobar utisak na goste, koji možda postanu stalni. Tako se ostvaruje profit u ugostiteljstvu. Većina stvari koje radim u lokalu, radim za osoblje, oni su pokretačka mašina lokala, veoma je bitno da su oni zadovoljni svojim radnim mestom. 

 Druga bitna stvar u pravljenju dobrog lokala jesu, naravno, gosti. Oni moraju biti ušuškani u lokalu, da se osećaju prijatno, da ih ne ometa niko ko sedi za drugim stolom. Potrebno je obezbediti svakome od njih određen prostor za boravak u lokalu. Gost se mora osećati kao kod kuće, pa čak i prijatnije nego tamo. Lokal se pravi tako što se kod gosta stvara osećaj da je u svojoj dnevnoj sobi iz snova, sobi koju nema kod kuće. Zato će on doći u vaš lokal ponovo, jer mu je tu prijatno, to je drugi deo procesa stvaranja stalnih gostiju. 

 Zbog svega navedenog, projektovanje i realizaciju volim da radim samostalno. Tada znam da je posao u najodgovornijim rukama, mojim. Ne srećem puno kolega koji imaju stil rada koji odgovara mom. To ne znači da ne cenim svoje kolege, naprotiv, veoma ih poštujem. Konkurencija smo, ali i nismo. Jednostavno, svako ima svoj stil, pa u skladu s tim dolaze i različiti angažmani. Može se kazati da jedni drugima predstavljamo zdravu konkurenciju i inspiraciju. Želim da spomenem dvojicu svojih kolega koje veoma cenim iako imaju drugačiji stil od mene. To su Vlada Gugl i Bojan Šupeljak, svaki put me oduševe svojim novim projektom i jako sam ponosan što su bili moji studenti. 

 Mnogo domaćih lokala sam dizajnirao, ali omiljeni mi je Franš, a što se tiče lokala koje nisam dizajnirao, volim da posetim Zaplet i Pablik.  CBN

 

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Najnovije vesti


Niže akcize za kraft pivare?

Privredna komora Srbije (PKS) i Grupacija proizvođača slada i piva podnele su inicijativu Vladi Srbije i Ministarstvu finansija da se akciza malim zanatskim pivarama smanji za polovinu. Dimitrije Ivanović iz PKS naglašava



Chardonnay Fuck Him

Australijska vinarija proizvela je Chardonnay FUCK Him, koji je tako nazvala da bi izrazila svoje protivljenje američkom predsedniku Donaldu Trumpu



Predstavljena vina Frensisa Forda Kopole

Restoran Cafe Lavash i kompanija Wine Time predstavili su ekskluzivna vina velikog filmskog majstora Frensis Ford Kopole, u kojima su uživale i poznate ličnosti iz beogradskog kulturnog, javnog, ali i poslovnog života. 



Gruppo Campari beleži veći promet

Prodaja alkoholnih pića poznate italijanske kompanije Gruppo Campari za prvih devet meseci porasala je za 8,1 odsto.



U Portugalu raste porez na pića

Portugalci će, po svemu sudeći, od sledeće godine plaćati skuplje svoja pića. Naime, iz Nacrta državnog budžeta za narednu godinu vidi se da će porez na pivo, likere