Home  //  Management  //  Dizajn  //  Ksenija Đorđević, arhitekta

Arhitektura kao događaj

 

Umetnička duša preduzimljivog duha, vesela, dinamična, neposredna... Sa 26 godina uredila je svoj prvi lokal – Informbiro. Radi u Beogradu, Londonu, Istri... Uređuje poslovne i ugostiteljske objekte, hotele, privatne kuće i stanove. Trenutno doktorira na Arhitektonskom fakultetu na temi koja se bavi arhitekturom kao događajem. 

 

Upoznajte Kseniju Đorđević

 

Svako jutro se probudim i pomislim kako je moj posao divan. Volim ljude s kojima radim, volim tu sintezu ideja, koncepata, različitih energija dok stvaramo neki prostor. Često klijenti i ja imamo potpuno različite koncepcije, pa smo u kreativnom konfliktu tokom čitavog procesa osmišljavanja enterijera.

 

Prvi lokal koji sam uradila bio je Informbiro i drago mi je što se različiti ljudi u njemu osećaju podjednako dobro i mogu da se identifikuju sa prostorom. Tu se skuplja i fensi ekipa, ljudi iz biznisa, umetnici, stare gospođe koje su došle posle koncerta na Kolarcu. Ovde vlada dobra i opuštena atmosfera i svi se dobro osećaju. Sa vlasnicima sam odmah našla zajednički jezik i sve je teklo jako dobro. Zatvorim oči i tačno znam kako bi on trebalo da izgleda. Prvu informaciju daje sam prostor, a onda i način na koji će funkcionisati, kao i senzibilitet vlasnika. Prvo pitanje koje postavljam jeste koja će ekipa tu dolaziti, jer to diktira osnovni koncept. Ipak, uvek moraš ljude da edukuješ, modifikuješ, usmeravaš. Veoma je bitno i kako će lokal funkcionisati, kao klub, kafe ili restoran, jer onda znaš kako da praktično organizuješ prostor.

Nemam svoj statement šta je to moderan dizajn. Obožavam trenutak kad ideja počne da se realizuje, to je tako zavodljiva situacija, i tada se osećam zaista moćno.

Kompromisi: sve zavisi ko sedi pored mene, kao i od same situacije. Postoje prostori koji me konceptualno inspirišu, onda se više borim. Sve zavisi od prostora i klijenta. Imate i zadate prostore, istorijske građevine u određenom stilu, pa tu vodim bitku da dokažem da su neke epohe vekovima udaljene i da se ne mogu mešati ni u kom slučaju. Umem da budem kooperativna, slušam šta klijent hoće. Međutim, neki će vam reći da sam strašno naporna i da se ponašam kao general. 

Učestvujem u svim fazama, od prvog dogovora, formiranja koncepta, projekta, projektantskog nadzora do finalne postavke. Na gradilištu sam od jutra do mraka.

Fabrika – radilo se o rekonstrukciji stare fabrike, cigla je dominantan materijal, prostor je deo frame dizajna, a naš posao bio je da uvedemo tehničko-tehnološku inovativnost.

Lični pečat: ne umem da pokažem taj pečat, ali imam neki prepoznatljiv stil. Za moje enterijere mnogi misle da su ih radili muškarci. Eto, radim muške enterijere, šta god to značilo. Ipak, ne volim da se stavljam u fioke, kategorije. Volim pročišćen prostor, interesantne zidove, podove, svetlost, a detaljima oplemenjujem te osnovne delove. Ne volim scene, niti ovaj talas Orijenta, robovanje savremenim arhitektonskim trendovima, minimalizmu, to nije dobro. Ne volim da se zakucam u jednom fazonu jer to ima kratak rok trajanja.

Kada dizajniram određeni prostor, volim da imamo vremena i mogućnosti da to uradimo kako treba, što podrazumeva da pravimo nameštaj, da tražimo komade po starim hangarima, podrumima, skladištima. Volim da ja dizajniram nameštaj, sarađujem sa stolarima, bravarima. Razmišljala sam da se fokusiram na dizajniranje nameštaja. Volim da recikliram stvari. E tako dolaziš do svog pečata, identiteta – kad koristiš detalje i kad imaš dovoljno prostora i vremena. 

Eto, možda je moj zaštitni znak klavir, kao potpis. Ima ga u Informbirou, Anđeliji, Roomu, a na šest metara visine klavir visi i u Fabrici.

Često sarađujem s Markom Stojakovićem, dizajnerom, i Brankom Belaćevićem, s kojim sam radila Moskvu i Drinku.

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Najnovije vesti


Niže akcize za kraft pivare?

Privredna komora Srbije (PKS) i Grupacija proizvođača slada i piva podnele su inicijativu Vladi Srbije i Ministarstvu finansija da se akciza malim zanatskim pivarama smanji za polovinu. Dimitrije Ivanović iz PKS naglašava



Chardonnay Fuck Him

Australijska vinarija proizvela je Chardonnay FUCK Him, koji je tako nazvala da bi izrazila svoje protivljenje američkom predsedniku Donaldu Trumpu



Predstavljena vina Frensisa Forda Kopole

Restoran Cafe Lavash i kompanija Wine Time predstavili su ekskluzivna vina velikog filmskog majstora Frensis Ford Kopole, u kojima su uživale i poznate ličnosti iz beogradskog kulturnog, javnog, ali i poslovnog života. 



Gruppo Campari beleži veći promet

Prodaja alkoholnih pića poznate italijanske kompanije Gruppo Campari za prvih devet meseci porasala je za 8,1 odsto.



U Portugalu raste porez na pića

Portugalci će, po svemu sudeći, od sledeće godine plaćati skuplje svoja pića. Naime, iz Nacrta državnog budžeta za narednu godinu vidi se da će porez na pivo, likere