Home  //  Management

 U prethodna tri meseca u Beogradu je, prema nezvaničnim podacima, zatvoreno nekoliko desetina lokala. Razlozi za zatvaranje bili su neprijavljeni radnici, višak u kasi i neispunjavanje uslova iz Pravilnika o protivpožarnoj zaštiti

 

Jovan Mrđenović
ugostitelj

Ne prođe dan da neko od ljudi u poznijim godinama ne zacvili za dobrim starim vremenima i boemskim kafanama kojih više nema

 

 Predstavljamo Udruženje Dobro delo... Stefan Nikolić iz Vršca govori nam o misiji, projektima i planovima udruženja čiji je osnivač. Pomisao na to koliko je malo potrebno da se učini dobro delo kada nam se za to ukaže prilika, pokrenula je 2012. godine niz aktivnosti koje su rezultirale osnivanjem Udruženja Dobro delo, čiji je cilj da se podigne svest o značaju činjenja dobrih dela

 

Piše: Deana Dimitrijević

Praksa davanja napojnica stara je koliko i ugostiteljstvo, a nastala je spontano. Nisu je nametnuli ni ugostitelji ni gosti, već jednostavno postoji oduvek. Međutim, nijedan pozitivan pravni propis Republike Srbije ne poznaje davanje napojnice, što stvara velike probleme ugostiteljima i hotelijerima, kao i državnim organima. Da bi se to regulisalo, Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede Hores podnelo je dve inicijative Ministarstvu finansija, Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija i Ministarstvu privrede

 

Dragi naši gosti, pošto je vaša omiljena kafana Tašmajdan restitucijom vraćena vlasnicima, koji ne žele s nama da nastave poslovanje, mi vam najsrdačnije zahvaljujemo što smo imali vas kao drage goste i prijatelje – stoji na natpisu koji je zalepljen na vratima te kultne kafane. To je još jedna u nizu kafana koje su zatvorile vrata, što zbog restitucije, što zbog toga što su propala preduzeća koja su bila njihovi vlasnici

 

Piše: Ivan Marković, kulinarski entuzijasta

Otkud baš u Vijetnam? Šta ćeš tamo pored toliko lepših destinacija? – nizala su se pitanja bliskih i manje bliskih ljudi koji i dalje odbijaju da prihvate činjenicu da je moj najveći nagon ka putovanjima – hrana...

 

Kako dva nova zakona utiču na ugostitelje...

Radi smanjenja sive ekonomije država je odlučila da ugostitelje udari po džepu. Izmene Zakona o poreskom postupku koje su sredinom aprila stupile na snagu predviđaju da u slučaju prekršaja poput neprijavljivanja zaposlenih ili neizdavanja fiskalnog računa, kazna može biti zatvaranje lokala. Jedino ohrabruje što nove odredbe Zakona neće biti retroaktivne. Istraživali smo kako tu situaciju komentarišu ugostitelji, a šta kažu predstavnici vlasti...

 

Piše: Deana Dimitrijević

Osnovna svrha dobrovoljne kategorizacije kojom se rukovodio Hores jeste unapređenje kvaliteta restoraterske ponude, kao i potreba da se restorani, kao reprezentativna vrsta ugostiteljskih objekata iz sektora hrane i pića, na neki način zaštite i izdvoje od ostalih vrsta lokala. Kategorija predstavlja garanciju kvaliteta i vrednost za novac (value for money) i na taj način štitimo gosta, ali i restoratera koji se pridržava usvojenih standarda...

 

Mladi kuvar Gijom Iskandar prvi put je došao u Beograd pre mesec dana kako bi se s vlasnicima restorana Langouste dogovorio o saradnji. Beograd mu se veoma dopao, pa se ubrzo preselio u naš glavni grad i postao chef...

 

Jovan Mrđenović

ugostitelj

I naravno, sada se pitamo, kao što smo se uvek i pitali, šta je to što jedan restoran izbaci u orbitu, dok drugi propadaju uprkos velikim investicijama, mestu na kome se nalaze, stilu, nameštaju, izboru jela i pića, reklami...

 

Za neizdavanje računa zatvaranje restorana na godinu dana...

Pred letnju sezonu ugostitelje je dočekala loša vest. Naime, država je odlučila da pooštri kazne za prekršaje poput neprijavljivanja zaposlenih ili neizdavanja fiskalnog računa, pa ako se za dve godine tri puta ponove isti prekršaji, objekat može biti zatvoren na čak godinu dana. O tome šta misle o novim izmenama Zakona o poreskom postupku razgovarali smo sa ugostiteljina iz Beograda, Velikog Gradišta i Pirota

 

Hotelijeri u svetu već odavno su spremni, dok se domaći, kao što to obično biva u našoj zemlji, pripremaju u minut do 12. Podaci jesu resurs, ali s novom regulativom (GDPR) ujedno predstavljaju i veliku odgovornost i zahtevaju čitav niz mera koje je potrebno sprovesti. Kada je reč o hotelijerskoj industriji, problem nije u prikupljanju podataka već u njihovoj zaštiti.