Home  //  Lokali  //  Predstavljamo  //  Zapata – meksički restoran i bar

Jedan od retkih restorana u Beogradu u kojem možete uživati u meksičkoj kuhinji jeste restoran Zapata. Nalazi se na dve lokacije u gradu i već godinama širi kulturu meksičke kuhinje u Srbiji

 

Tekst: Luka Lončar
Foto: Dragana Đorović
 

Počelo je s Nachos barom u Strahinjića bana. Bio je to prvi restoran u Beogradu u kom su gosti mogli da uživaju u specijalitetima meksičke kuhinje. Miloš Krivokuća, nekadašnji vlasnik restorana Nachos, odlučio je posle nekoliko godina da otvori još jedan restoran i 2005. godine otvorio je prvu Zapatu.

– Otvaranje restorana, pogled mi prelazi preko punog lokala. Za stolovima sede poznata lica, prijatelji, poslovni saradnici, oni će postati stalni gosti. To su ljudi koji su do sada imali prilike da se susretnu sa meksičkom kuhinjom, ali ne u Srbiji. Svima je bilo drago kada se Zapata otvorila. Prvih godinu dana bilo je tako, obično su to bili isti ljudi, ista lica, atmosfera. Ta toplina kojom je zračio lokal dao mi je vetar u leđa da nastavim sa poslom i da ga usavršavam. Nakon tog perioda počinjem da shvatam da svaki put kada uđem u lokal sve manje ljudi poznajem. Počelo je da se širi! Ljudi su dolazili sa svih strana, probaju hranu jednom, pa se vrate opet. I opet. Stalna klijentela je počela da se uvećava. Priča o Meksiku u Beogradu je počela da dobija smisao i svoje pratioce – priseća se Miloš Krivokuća, osnivač Zapate.

Poučen iskustvom iz Nachosa, kako kaže za CaféBar network, video je da se ljudima sviđa meksička kuhinja. 

– I dalje smatram da ne znam sve o meksičkoj kulturi, iako više od sedam godina učim o njoj. Konstantno širim znanje i iskustvo – kaže Miloš.

Zapata danas postoji na dve lokacije u Beogradu i jedan je od poznatih restorana sa stalnom klijentelom. Posao se proširio, što je dokaz da je vođen dobro. Da bi se zadržali ljudi, potrebna je kvalitetna usluga, ali i inovacije koje će ih vući da se vrate da vide šta je novo.  

– Mislim da se tokom ovih godina Zapata menjala u pozitivnom smislu. Teško je bilo 2005. godine otvoriti i organizovati meksički restoran u Beogradu, što zbog nemogućnosti nabavljanja bitnih začina koji daju specijalan ukus jelima, što zbog neiskustva. Za sedam godina smo ubacili više od 40 odsto novih jela i u tom duhu idemo dalje u budućnost – ističe Krivokuća. 

Zapata je restoran koji odiše Meksikom i njegovom kulturom. Pored imena koje vam odmah stavlja do znanja da je reč o meksičkom restoranu, etiketu mu daju i enterijer i meni. 

– U enterijeru sve podseća na Meksiko. Jelovnik već sedam godina unapređujemo, menjamo, prilagođavamo. Postoje na njemu tradicionalna jela, kao što su burrito, fajitas, tacos, nachos, salsa i druga. Ona su uvek na jelovniku, ali s vremena na vreme ubacujemo i nova jela. Probamo, pa ako se ne prodaju, izbacujemo ih sa jelovnika i tako ukrug – kaže Krivokuća. 

Njegova sestra Maja Živković suvlasnica je restorana Zapata i za CaféBar network ističe da su ljudi brzo zavoleli meksički čips i druge grickalice u restoranu Nachos, nakon čega je nastala ideja da se otvori restoran s tradicionalnom meksičkom hranom.   

Prema njenim rečima, konkurencije među meksičkim restoranima nema, pošto ih ima tek nekoliko u Beogradu, a posebno nema restorana sa ozbiljnim biznis planom, dobrom kuhinjom i obučenim osobljem. 

– Nakon otvaranja prve Zapate i njenog uspešnog poslovanja, odlučili smo da otvorimo nov restoran koji se zove Zapata Ciudad i nalazi se u strogom centru grada. Time smo proširili uticaj koji imamo na znanje ljudi o meksičkoj kuhinji – kaže Živkovićeva.

Da bi se uspešno vodila dva lokala, kako kaže, potrebno je uložiti mnogo truda, rada i imati poverenja u zaposlene. Ovo je na neki način poluporodičan posao, s obzirom na to da su tu Miloš Krivokuća i Maja Živković, a sa njima i dvojica njihovih dugogodišnjih prijatelja. Četiri vlasnika se brinu da sve funkcioniše kako treba i da ne bude problema. U tome im pomažu i dva menadžera, od kojih je svaki zadužen za jedan restoran. 

– Svaki restoran ima svoje osoblje koje je obučeno za rad u meksičkom restoranu. Svi se međusobno pomažemo, prenosimo nova iskustva jedni drugima i na taj način napravili smo snažan i iskusan tim koji nastavlja da uči i dalje – ističe Maja Živković.

Domaće tržište dostavljača i distributera hrane, prema njenim rečima, nije dovoljno snabdeveno za potrebe jednog meksičkog restorana, zbog čega se vlasnici snalaze na razne načine u potrazi za idealnim sklopom kvaliteta i cene proizvoda. Potrebno je nabaviti veliki broj začina kojih nema na domaćem tržištu ili im je cena visoka, sosove kojih nema u ponudi u Srbiji i razno povrće. Na domaćem tržištu, kako kaže, trenutno ne postoji nijedan distributer koji može ovakvom restoranu da obezbedi sve što mu je potrebno.

– Nemamo dobavljača koji podmiruje sve naše potrebe, usled specifične ponude koju imamo u restoranu. Sosove i začine uvozimo iz Slovenije, jer tu postoji najkvalitetnija ponuda u regionu, sa najpristupačnijom cenom. Meso i povrće kupujemo na pijacama od domaćih proizvođača i uvek se trudimo da nam namirnice budu sveže i kvalitetne, na tome ne štedimo. Kvalitet hrane nam je na prvom mestu i to je ono zbog čega se naši gosti uvek vraćaju i postaju stalni – ističe Živkovićeva.

Meksička kuhinja je veoma specifična, a jedna od njenih glavnih odlika su začini, posebno oni ljuti. Da bi restoran meksičke hrane uspešno poslovao, mora da prilagodi recepte domaćem ukusu, jer većina gostiju nije navikla na toliku količinu i jačinu ljutih začina. Za sklapanje menija u ovakvom restoranu potreban je neko stručan, a Zapata za to ima kuvaricu iz Meksika.

– Šefica kuhinje osmislila je jelovnik u prvoj Zapati. Osim u našem restoranu, radila je i u kuhinji meksičke ambasade. Napravila je široku lepezu tradicionalnih jela i sosova i kulinarsku ponudu prilagodila ukusima domaćih gostiju. Može da se bira između tri stepena ljutine, ljutog, umereno ljutog i obroka koji nema ljute začine. Naši kuvari su učili od ove Meksikanke i nastavili da prenose znanja na ostale zaposlene u kuhinji. Zato mogu slobodno da kažem da imamo veoma stručno i obučeno osoblje koje se razume u meksičku kuhinju i ako volite meksičku hranu nećete pogrešiti što ste došli u naš restoran – kaže Živkovićeva.

Kao što se moglo očekivati, restoran meksičke hrane ima široku ponudu južnoameričkih vina i tekile. 

– U ponudi imamo 20 vrsta tekile, u to su uključene i tradicionalne meksičke tekile. One u flaši imaju crva kojeg mora da pojede onaj kome zapadne u čašu. To je stara meksička tradicija i smatra se za veliku čast da baš vama upadne crv u čašu i da ga pojedete. Od vina želimo da izdvojimo Valde de Judia Branco iz Portugala i Mallbec iz Argentine, pošto su najprodavanija. Meksičko pivo koje prodajemo je Sol, a pored toga imamo i pivo na točenje koje se najbolje prodaje, gosti su nam u velikoj meri strani državljani koji preferiraju točeni Haineken, imamo i točeni Pils plus za goste koji vole domaća piva. Želim da izdvojim i naš ledeni čaj koji pravimo po receptu koji je osmislio naš barmen i koji je naišao na veliko interesovanje. Imamo širok izbor koktela, a gosti mogu da naruče i domaću rakiju od dunje – kaže Živkovićeva.

 

Glavno pokretačko gorivo svakog restorana jesu gosti, njihov utisak je najvažniji. Oba restorana imaju identičnu ponudu hrane i pića, a enterijeri su slični. Zapatu posećuje veliki broj stranaca, poslovnih ljudi, ali i porodica, mladih, starih... 

– Možemo se pohvaliti organizovanjem Meksičko-srpskog dana koji svake godine priređuje meksička ambasada. Posebno smo ponosni na to što smo baš mi odabrani da budemo domaćini te proslave i što su gosti iz ambasade Meksika i domaći gosti bili oduševljeni našim jelima i uslugom. U okolini našeg restorana Zapata Ciudad nalazi se veliki broj poslovnih objekata, advokatskih kancelarija, banaka i drugih firmi i kompanija, veliki broj zaposlenih odatle su naši stalni gosti. Sve je to počelo spontano, ljudi dođu na pauzu za ručak, dopadne im se hrana i počnu da dolaze svakog dana. Kažu prijateljima, pa onda i oni dođu, na taj način gradimo ime i ugled. Što se tiče marketinga, to se uglavnom svodi na reklamiranje od usta do usta – dobar glas daleko se čuje. S obzirom da smo u martu 2012. otvorili restoran, veoma smo zadovoljni koliko se taj dobar glas proširio, što se može jako lako uočiti, dovoljno je da uđete u restoran i videćete da je popunjen. Drugi kanali kojima se promovišemo jesu Facebook stranica i sajt, gde nudimo hranu s popustom, na šta imamo neočekivano dobar odziv – otkriva nam Živkovićeva. CBN

 

 

 

 

 

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži