Home  //  Lokali  //  Predstavljamo  //  Iris New Balkan Cuisine

Iris New Balkan Cuisine, fine dining restoran, Beogradu je pre nešto više od dve godine, kada je otvoren, doneo novi koncept ugostiteljstva. Malo ko je verovao u njegov opstanak, ali zahvaljujući ogromnom entuzijazmu zaposlenih i ljubavi prema hrani uspeo je da postane jedan od najznačajnijih restorana u prestonici, što su među prvima prepoznali naši čitaoci koji su ga svojim glasovima doveli u Top 12 beogradskih restorana...

U ovom restoranu sve je podređeno hrani. Enterijer je minimalistički uređen baš da bi, kako se nama čini, jelo bilo glavna zvezda. 

Tim restorana Iris čini sedam ljudi, od koji je četvoro zaposleno u kuhinji i troje u servisu. Kako ističe glavni kuvar i osnivač koncepta New Balkan Cuisine Vanja Puškar, oni uglavnom rade planski. Na mesečnom nivou menjaju jelovnik i 90 odsto poslovanja ide preko rezervacije.

– Za razliku od drugih ugostiteljskih objekata, naše poslovanje je predvidljivije jer mi radimo samo degustacione menije s mesom ili vegetarijanske, pa ljudi kod nas dolaze planski – ističe Vanja.

Restoran Iris razvija se zajedno s tržištem. Sa svojim gostima uspeli su da razviju uzajamno poštovanje jer na mesečnom nivou planiraju novi meni, a gosti planiraju svoj dolazak. Jedini model marketinga ovog restorana jeste preporuka, zahvaljujući kojoj su uspeli da naprave svoju bazu gostiju, koja se razvija i širi. 

– Mi imamo krug gostiju koji vole ovaj koncept. Naši gosti su ljudi koji poštuju hranu i ne mogu se svrstati u neki format. Oni su različitih godišta, zanimanja, svakodnevica, ali imaju veliku ljubav prema hrani i ta nas tema vezuje. S pojedinim gostima postali smo i prijatelji jer je ovaj format ugostiteljstva ličniji. Kao tim imamo savršen odnos, što stvara posebnu energiju i atmosferu koju gosti osećaju – priča Vanja.

New Balkan Cuisine je redizajn balkanske kuhinje. Nastao je s ciljem da se svi bolje upoznamo s tim što Balkan pruža jer su lokalne namirnice slabo afirmisane u ugostiteljstvu. U poslednje tri godine ipak se više pažnje obraća na te namirnice, ali još uvek nedovoljno. Ono što ovaj restoran izdvaja od drugih jeste činjenica da svoje namirnice većim delom nabavlja od malih, lokalnih proizvođača koji dele njegovu filozofiju.

– Ideja je bila da se napravi celokupna mreža saradnika koja deli isti entuzijazam. Mi želimo saradnike koji imaju jasnu viziju toga kako njihov proizvod treba da izgleda. To su ljudi kojima je njihovo ime, prezime i proizvod važniji od bilo kog sertifikata. Želeli smo da stvorimo mikrosvet ljudi koji dele ista interesovanja i sistem vrednosti – kaže Vanja.

– Mnogo energije ulažemo u kreiranje finalnog proizvoda, pa bi nam stvarno bilo lakše kada bi se ljudi sami javili i rekli da imaju proizvod za nas. Međutim, još uvek je inicijativa naša ili naših gostiju koji nam često daju preporuku. Srećom, mreža naših dobavljača se širi i sve ide u lepom pravcu, pa Iris polako postaje neka vrsta show rooma, ateljea za male proizvođače – ističe Vanja.

Ipak, sve je više ljudi koji posećuju restorane, gosti su bolje informisani, putuju, cene hranu, kreiraju svoj životni stil u skladu s hranom jer uživanje u njoj postaje vrsta hobija. 

– Mi restorateri s više pažnje pristupamo kreiranju i realizaciji svog ugostiteljskog formata. Naše tržište ima potencijal. Nedostaje više interakcije između ugostitelja i proizvođača. Treba raditi na unapređenju saradnje, razmeni informacija i većem razumevanju, što vodi i većem poverenju – kaže Vanja.

Koncept Irisa zasniva se na jasnoj osnovnoj namirnici i na jasnim ukusima, što je, kako kažu u restoranu, i čest komentar na njihova jela. Ideja im je da istaknu određenu namirnicu kroz jelo. 

– Stil nam je prefinjen, delikatan i jasan. Najveće i najbitnije blago je lokalna životna namirnica koja je ambasador tog mikrolokaliteta. Cilj našeg koncepta New Balkan Cuisine, osim otkrivanja novih namirnica i kombinacija, jeste i da se poznati ukusi pretoče u nov doživljaj. To je možda i najveći izazov. Želimo da ljudima koji nas posećuju damo višedimenzionalnu razglednicu ovog podneblja jer je upravo hrana najjači utisak s putovanja – objašnjava Vanja.

Tim Irisa ima još ambicija, pa planira da iduće godine pokrene i sopstvenu proizvodnju.

– Želja nam je da pokrenemo proizvodnju povrća i kreiranje sopstvenih poluproizvoda. Ta nadogradnja bitna je za nas i za naš proizvod. Želimo da zadržimo razvojni put i da težimo nadogradnji svog proizvoda, svojih znanja i veština. Zoran Petrov iz Vršca, od čije Mlekare Petrov nabavljamo meso i pojedine mlečne proizvode, jedan je od naših glavnih saradnika i temelj projekta za 2019/20. godinu – zaključuje Vanja. CBN

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži