Home  //  Lokali  //  Predstavljamo  //  Chez Nik

Posle 17 godina u ugostiteljskom biznisu, od pekare, preko fast fooda i čuvene palačinkarnice Keops, ugostitelj Nikola Stupar, rešio je da, kako kaže, zaokruži svoju ugostiteljsku priču. Zato je na Novom Beogradu otvorio restoran Chez Nik. U poslu mu pomaže Tijana Ilić, koja je i suvlasnica i glavni „krivac” za naziv lokala. Restoran je podeljen na tri celine sa odvojenom prive salom...

Piše: Jelena Stojčić    Foto: Dragana Đorović 

Kada ulazite kod Nika, nemate utisak da ste zakoračali u restoran. Dugačak šank, miris sveže samlevene kafe i tek napravljenih kroasana širi se prvim delom lokala, koji osim enterijerom i atmosferom podseća na kafić. Stepenicama dolazite do restoranskog dela, opet podeljenog u celine. U jednoj od njih, potpuno izdvojenoj od ostalih, nalazi se i deo za nepušače, u kome, kaže Nikola, uglavnom porodice sa decom provode vreme. 

– Sve što me je tokom višegodišnjeg rada u ugostiteljstvu nerviralo pokušao sam da izbegnem u Chez Niku. Dugo sam živeo u inostranstvu, pa sam bio u prilici da vidim kako to rade ugostitelji na Zapadu. „Prepisao” sam od njih i većinu stvari primenio u restoranu. Tako je bilo i sa izdvojenim delom za nepušače. Spemni ćemo dočekati Zakon koji propisuje zabranu pušenja u ugostiteljskim objektima – kaže Stupar. 

Chez Nik se prostire na 560 kvadrata i ima oko 250 sedećih mesta s baštom, a za enterijer je bila zadužena Maja Glišić, arhitekta. Kada je reč o gastronomiji, u ovom restoranu gosti mogu da biraju između a la carte ili kuvanih jela s potpisom šefa kuhinje Marka Radosavljevića. Osim toga, na meniju su i jela koja je kreirala nutricionistkinja Ana Petrović. Gostima koji žele da se hrane zdravo ona predlaže nedeljni jelovnik. Jelovnik se menja sezonski, leti i zimi, i tada su svi uključeni u kreiranje i degustiranje novih jela. Tada je i mišljenje kolega ugostitelja posebno važno.

– Kada mi dođe Dragan Žabar (Dragoljub Poznanić, vlasnik restorana Žabar) u lokal i kaže da ništa on tu ne bi menjao, meni je srce puno i znam da sam na dobrom putu – objašnjava Nikola. 

Specijalitet kuće je cepkana butkica s renom i mlincima, a iz ponude se još izdvajaju home-made ravioli, taljatele sa šafranom i gamborima, dok je zvezda restorana svakako biftek u kori od parmezana.

– U vreme posta, rižoto sa lososom omiljen je među gostima, a zanimljivo je što smo na njihov zahtev neka jela iz Aninog „plana ishrane” uvrstili u redovan jelovnik – kaže Nikola. 

Kod Nika su i kolači home-made, i ima ih tačno sedam na meniju, dok je svako vreme pravo vreme za domaći sladoled. 

– Dolaze i gosti iz drugih krajeva Beograda kod nas na sladoled, a neki ga kupuju i „za poneti”. Gostima se sviđa to što imamo sladoled tokom cele godine, a ne samo leti – objašnjava Nikola. 

– Ne treba svaki restoran da ima sve na meniju. Mi smo se vodili nabavkom i umećem. Prvo smo istražili šta sve kvalitetno može da se nabavi u našoj zemlji, pa smo se odlučili za jela koja ćemo ponuditi gostima. Ne može svaki restoran da ima vrhunsku ribu i vrhunske majstore za ribu. Isto tako, ako već Piazza, Amici i Pizza Bar prave najbolje pice, zašto bih se ja tu gurao? Kod nas nema pica.  

Za promociju restorana, kako kažu, najviše se koriste preporukom od usta do usta, dok im je nastup na društvenim mrežama sporedna stvar. 

– Kada su komentari pravi i iskreni, to je okej, a kada su bez osnova, nije okej zaista. Jedan komentar može veoma lako da pokvari on-line sliku lokala. Okej, društvene mreže su neophodne, ali ne kao jedino sredstvo promocije restorana. Eto, mi smo nedavno uveli onlajn rezervacije preko aplikacije Pinatable i za sada se odlično pokazala. 

Menadžer lokala je Relja Krunić, koji je kao i vlasnik Nikola od jutra do mraka u lokalu. Kažu, tako mora, inače nema uspeha u srpskom ugostiteljstvu.

– Ugostiteljstvom treba da se bave ugostitelji. Čovek mora da zna to što radi. Problem je što ni mi ugostitelji ponekad nismo svesni kakav je ugostiteljstvo zapravo rudnik. Mnogo novca uliva se u ugostiteljstvo, ali mnogo mora i da se „rudari”. U Srbiji vlasnik mora stalno da bude u lokalu jer tako traže gosti. Na Zapadu gosti dolaze u restorane zbog kuvara, a ne da bi pozdravili vlasnika – objašnjava Stupar. 

– Osim toga nema nikakvih olakšica za ugostitelje. Obilna papirologija uvek stvara dodatne probleme i svaki dan je nova borba, pa se često i ne bavimo ugostiteljstvom nego administracijom.

A borba je i sa stručnim kadrom u ugostiteljstvu, kaže Nikola. 

– Ugostiteljske škole trenutno kao da i ne postoje, deca zbog neorganizovane praktične nastave završavaju školu bez znanja ili vrlo mlada odlaze iz zemlje u želji za napredovanjem. Veoma je teško naći stručan kadar u Srbiji, a većina bi da se bavi ugostiteljstvom – zaključuje Nikola Stupar. CBN

ROLOVANE SUVE ŠLJIVE SA PENOM OD PARMEZANA

70 gr. suvih šljiva,

70 gr čeri paradajza,

30 gr parmezana,

50 ml mleka, 

10 ml neutralne pavlake za kuvanje

so, biber

2 parčeta slatkog hleba

 

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži