Home  //  Lokali  //  Predstavljamo  //  Restoran 27, Beograd

Restoran galerija

Restoran 27 poznat je i kao galerija jer se u njemu stalno smenjuju izložbe slika i skulptura. Ove godine, restoran je učestvovao i u kulturnoj manifestaciji Noć muzeja. 

– Spojili smo lepo i korisno jer umetnička dela ukrašavaju ambijent, a menjanjem postavke promena se unosi i u enterijer i u eksterijer restorana, tako da gosti imaju utisak da se stalno dešava nešto novo. S druge strane, nije isto kada na zid stavite umetničko delo ili kada tamo visi tek neka slika kojom pokrivate prostor. Onima koji vole umetnost dajete mogućnost da u opuštenoj atmosferi mnogo duže posmatraju neko delo nego što bi to bili u stanju da urade u nekoj umetničkoj galeriji. Sve naše izložbe su prodajne, a postavke se menjaju na mesečnom nivou – objašnjava Kasami.

O tome koja se dela nalaze na zidovima restorana ili koje su skulpture raspoređene u enterijeru i eksterijeru gosti se obaveštavaju katalozima u kojima su istaknute početne cene pojedinih dela.

Kasami kaže da prodaju umetničkih dela ne rade zbog zarade, već da bi ponudili nov i zanimljiv sadržaj gostima. Najskuplje delo koje je prodato u Restoranu 27 bilo je vredno 1.000 evra.

– Nije to nimalo lako i uzima celog čoveka. Da bi se neko ovim poslom ozbiljno bavio, potrebno je da mu bude potpuno posvećen. Treba baratati gomilom cifara, poštovati rokove, brinuti o ekipi... U ugostiteljstvu je problem to što mnogo šta ne zavisi od tebe jer je to timski rad. U drugim poslovima kojima se bavim sve zavisi isključivo od mene, što je lakše jer znaš koliko možeš, a koliko ne. U ugostiteljstvu sve zapravo zavisi od toga kako ćeš da povežeš i uklopiš ekipu. Ipak, pošto želimo da ovo bude restoran u koji pretežno dolaze gosti iz viših društvenih krugova, to podrazumeva i određeni nivo usluge – kaže Kasami.

– Čudno je, ali takvih gostiju nema mnogo, a i oni koji bi možda došli, malo zaziru, možda zbog mesta na kome se nalazimo i predrasude da to sebi ne mogu da priušte. Mi bez obzira na to pokušavamo da radimo, tako da za novac koji da, gost dobije mnogo više u pogledu kvaliteta usluge. Tako smo, između ostalog, gostima ponudili i taster kojim mogu da pozovu konobara, a ne da mu kao u većini restorana mašu ili predugo čekaju – objašnjava Kasami.

Domaća vina sve bolja

Postojanje somelijera pokazuje da je kategorizacija restorana na najvišem nivou. Zato restoran 27 ima somelijera koji sastavlja vinsku kartu u skladu s jelovnikom i promenama u njemu. 

– Osim o slaganju vina i hrane, somelijer treba da se pobrine i da u vinskoj karti postoje vina iz malih regiona. On radi i na edukaciji gostiju i daje im novu informaciju svaki put kada dođu. Poenta je da se dobar meč pravi posle svakog zalogaja uzimanjem gutljaja vina. U tom trenutku svi ukusi se spajaju, a gost uživa u svakom zalogaju – objašnjava Goran Patričević.

Kultura pijenja vina se, dodaje Patričević, stalno menja i unapređuje. On kaže da gosti sve više počinju da se raspituju i raspravljaju o vinu i njegovom slaganju s hranom. A čitava priča zavisi od somelijera. 

– Somelijer je tu važan jer gosti često nisu odvažni da sami probaju neko vino ili da eksperimentišu – kaže Patričević.

Najvažnije je da kada gosti biraju, vinska karta ne bude takva da se vino naručuje po nekom šablonu, na primer bela vina s belim mesom.

– Gosti treba da osete stare sorte i vinograde, a važno je ponuditi im dobar odnos kvaliteta i cene – kaže Patričević.

Ovaj poznati somelijer dodaje i da se, kako vreme odmiče, cena i kvalitet domaćih vina ujednačavaju i da naši vinari idu u dobrom smeru. 

– Mislim da će naši vinari u budućnosti imati dobar odnos cene i kvaliteta. Problem je što su ranije postavljali cenu stranih vina kao paritet, a to nisu mogli da prate kvalitetom. Danas je situacija znatno bolja – zaključuje naš sagovornik.

Za stvaranje dobrog ambijenta u enterijeru Kasami se pobrinuo ostavljanjem velikih staklenih površina u samom objektu, ali i bašti koja se lako od zatvorenog prostora pretvara u otvorenu terasu. U unutrašnjosti objekta preovladava toplina drveta, a posebno uživanje pruža kamin, naročito u zimskim mesecima.

– Mislim da smo napravili dobru atmosferu jer je najbolje praviti prostor i uslugu po sebi. Vodim se devizom da ako biraš konobare, biraš onakve kakvi bi voleo da tebe služe. Isto je i sa kuvarima. Njih treba birati tako da mogu da pripreme jela kakva bi sam voleo da jedeš. Tako razmišlja i svaki gost, jer on očekuje da dobije ono što u tom trenutku želi ili da bude oduševljen što mu je neko ponudio nešto što je samo mogao da zamisli – objašnjava Kasami. CBN

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži