Home  //  Lokali  //  Predstavljamo  //  Zrenjanin

Zrenjanin nudi za svakoga ponešto. Volite domaću kuhinju? Ili možda mađarsku, slovačku? Vaša nepca traže moderne ukuse, a pogled sofisticirane kreacije? Zrenjanin nudi sve to i još mnogo više! Zato, svi u Zrenjanin, jer se u Zrenjaninu danas dobro jede (i pije), baš! Tradicionalno vojvođansko gostoprimstvo prvi je i najjači utisak nakon nedavne posete Zrenjaninu. Raznolika ugostiteljska ponuda, prilagođena je svima, a vlasnici i menadžeri kafića, pabova, kafana, restorana i drugih objekata pravi su entuzijasti koji i u teškim vremenima u kakvima živimo, pokušavaju da unaprede ponudu i prate savremene trendove.


 

Mlađe slađe? Kafemat 

Zrenjaninski Kafemat je mlađi brat poznatog novosadskog koncept bara i restorana ili, kako se to danas popularno kaže, franšizni objekat, koji se uklopio u navike i potrebe Zrenjaninaca i doneo nešto novo u grad na Begeju. Koncept ovog ugostiteljskog objekta pomalo je neobičan. Prema rečima Milana Slavića, event menadžera, ideja je da gosti u lokalu mogu da uživaju tokom čitavog dana, od sveže pripremljenog doručka, preko ručka ili večere u bašti s pokretnim krovom, do žurki u klubu u koji se restoran pretvara vikendom. Zadovoljni gosti su preduslov za dobro poslovanje, a dobra usluga je imperativ za objekte koji žele da budu najbolji.

– Usluga mora da bude vrhunska. Naše osoblje prolazi kroz stalne treninge u najprestižnijim klubovima širom sveta. Želimo da naše goste uslužuju najbolji u svom poslu – ističe Slavić.

Moderan pristup poslovanju, koji neguju u Kafematu, podrazumeva savremene načine oglašavanja, pa su društvene mreže glavni izvor informacija o zbivanjima, promotivnim ponudama, tematskim večerima ili humanitarnim akcijama, koje su uvek skretale pažnju velikog broja gostiju. U Kafematu su posebno ponosni na hranu koju svakodnevno pripremaju od najkvalitetnijih namirnica, ali i na činjenicu da su cene prilagodili mogućnostima svojih sugrađana. Kafemat je u Zrenjanin doneo duh svetskih metropola i mediteranskih klubova i evo već gotovo godinu dana predstavlja jedno od omiljenih mesta Zrenjaninaca, ali i turista i gostiju koji poslovno borave u gradu.


 

 

Novi optimizam širi granice. Zeleno zvono

Svako ko sebe smatra zagovornikom urbane kulture mora bar jednom da dođe u klub Zeleno zvono u Zrenjaninu, jer je to klub koji već 25 godina predstavlja oličenje borbe da pravi sadržaji budu ono što zaokuplja pažnju javnosti. Svoje delovanje kroz pokret Novi optimizam klub je proširio daleko izvan granica Zrenjanina, pa čak i Srbije. Vojvodina Recommended jedan je od njegovih najvažnijih projekata, čiji je cilj da u čitavom regionu promoviše vredan kulturni sadržaj nastao u Vojvodini. Taj projekat je prošle godine osim Zrenjanina uključio i Beograd, Mali Iđoš, Čenej, ali i tri „komšijska” grada – Temišvar, Beč i Budimpeštu. Stanovnici svih ovih gradova imali su priliku da uživaju u različitim trbinama, predstavama, izložbama, muzičkim programima, koje im je doneo talas novog optimizma. Da bismo vam najbolje dočarali šta Zeleno zvono predstavlja i od kolike je važnosti postojanje jednog ovakvog mesta ne samo za Zrenjanin već i za čitavu zemlju, prenosimo vam tekst Branislava Grubačkog Gute, osnivača Zelenog zvona, povodom dobijanja Povelje prijateljstva, koju dodeljuje Zrenjaninski poslovni klub: 

– Kad odraste u maloj sredini, pametan čovek shvati da to ima bezbroj prednosti i nikada se toga ne stidi. Prvo, zna gde mu je vruće mesto, ko su mu prijatelji, na koga i kada može da računa. Drugo, kuda god da ode, ima čemu da se vrati i da se ne oseća izopštenim. Treće, svaka konstruktivna inicijativa koju pokrene uvek okupi one manje preduzimljive, a željne promene, pa priušti ekskluzivu onima s kojima deli tu malu sredinu. Nekad je to seoski disko, a nekad status kandidata za Evropsku prestonicu kulture. Pitanje je samo čemu smo dorasli. Priča o Zelenom zvonu traje četvrt veka. U tih 25 godina stalo je mnogo – od iskaza čiste i bezuslovne ljubavi prema samom gradu Zrenjaninu do uporišta borbe protiv malograđanskih vrednosti, zaborava i relativizacije dobra i zla. Te borbe nikad nisu bile pokrenute motivima samoljublja i koristi, već kao reakcija osvešćenog korpusa ljudi u potpunosti svesnih društvene odgovornosti i legata koji ostavljaju onima što dolaze, birajući istinu i trajnost. Godine 1991. baš u Zelenom zvonu počeo je taj novi optimizam: obećanje da se neće skliznuti u nečovečnost koliko god prilike nametale suprotno. Da će iznova i iznova glasno zvoniti i pozivati na humanost, na solidarnost, na lepotu i pravičnost, na značaj pojedinca i moć pozitivnog primera i nećutanja. Svako poglavlje Zelenog zvona obojeno je potrebom da Zrenjanin ne bude palanka. Da ugosti i odomaći stotine autora važnih za svaki segment društvenog života. Da se ne oseća kao kamen pored puta kojim će se njegova sopstvena deca voziti između Beograda i Novog Sada u potrazi za svim pomenutim. Zeleno zvono su ljudi, svaki čovek koji je makar i jednom ušao tamo da bi nešto dao ili dobio.


 

Etno u centru grada. Etno kućerak

Pridev etno se po navici vezuje za seoske sredine, ali restoran Etno kućerak uspeo je da tradicionalni duh sela donese u sam centar Zrenjanina. Ovaj porodični biznis Nenad Čavić vodi već pet godina, a prema njegovim rečima, to je restoran nacionalne, vojvođanske kuhinje. Enterijer je posebna priča. Opremljen je izuzetno vrednim komadima nameštaja koje je Nenad skupljao u starim švapskim, slovačkim i srpskim domaćinstvima širom Vojvodine, pa sa ponosom ističe da je restoran i svojevrstan muzej starog nameštaja iz tipičnih vojvođanskih kuća.

– Tri meseca sam obilazio najzabačenije delove Vojvodine u potrazi za starim predmetima, kojima smo u restoranu udahnuli novi život – dodaje Nenad. Paprikaš i perklet od mangulice, mađarska gulaš čorba, jareće pečenje ispod sača, samo su neki od specijaliteta koje s ljubavlju pripremaju u Etno kućerku. A kada na red dođe desert, od same pomisli na bundevaru s domaćim korama, šnenokle, gomboce, taške, ide vam voda na usta.

– Naročito smo ponosni na vinsku kartu sa preko 95 etiketa, kao i na činjenicu da smo na listi Trip Advisora prvi restoran u Zrenjaninu – ističe Nenad.

Restoran ima a la cart ponudu, ali pruža i mogućnost organizovanih proslava. Petkom i subotom, u hrani i piću gosti mogu da uživaju uz zvuke tamburica. 


 

Pivo & dobar provod. Pivnica Četir konja debela

Pivnica Četir konja debela u zgradi stare zrenjaninske pivare postoji već 30 godina. Na tom mestu otvorena je 1985. povodom 240 godina proizvodnje piva u gradu. O ponudi, ambijentu i planovima razgovarali smo s Draganom Odadžićem, zakupcem ove stare pivnice. Enterijerom dominiraju veliki lukovi koji se prostiru celom površinom plafona, kao i vitraži na prozorima koji predstavljaju godišnja doba, zatim slike i umetnička dela poznatih slikara i vajara, ali i bakarni šank koji predstavlja imitaciju kazana za kuvanje piva. U stilu starih dobrih pivnica, nameštaj je od drveta – klupe, stolovi i separei u kojima gosti mogu da uživaju u kafi ili ručku tokom dana ili u celom Zrenjaninu poznatim izlascima vikendom.

– Želimo da svaki dolazak u našu pivnicu gostu bude jedinstven doživljaj, a da vikendom pružimo nezaboravan provod uz vrhunsku hranu, piće i živu muziku – rekao nam je Dragan Odadžić.

Na meniju su tradicionalna pivska jela: kobasice, roštilj, salate. U letnjim mesecima, gostima Pivnice na raspolaganju je velika letnja bašta na obali Begeja, kao i brodić, na kojem mogu da uživaju u hrani i piću ploveći Begejom, brzinom za koju Dragan kaže – da ne ugasi sveće! Uprkos tome što je zrenjaniska pivara zatvorena, a zgrade i imovina se rasprodaju, Draganov entuzijazam prevazilazi samo vođenje pivnice. Kako nam je rekao, posle postavljanja vrhova starog Ajfelovog mosta u bašti ispred pivnice, u planu je i otvaranje muzeja piva u kome bi bili izloženi eksponati iz pivare, ali i iz nekih privatnih kolekcija. Saznali smo da jedan Zrenjaninac poseduje jednu od najvećih kolekcija krigli i čaša na svetu, koja će takođe biti premeštena u muzej.

– Stavljanjem originalnih kazana za kuvanje piva pod zaštitu, stvorili smo mogućnost da u pogonu stare varionice, u autentičnom prostoru organizujemo jedinstvenu postavku koja će umnogome unaprediti našu ponudu, kao i turističku ponudu samoga grada – dodaje Dragan. 

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži