Home  //  Lokali  //  Predstavljamo  //  Madera

Beograd ima ozbiljnu ugostiteljsku ponudu, a poslednjih godina ugostiteljstvo je napredovalo i u drugim krajevima Srbije, što mi je posebno drago – kaže Nebojša Dapčević, upravnik restorana Madera.

 – Franš je bio početak modernog ugostiteljstva u Beogradu po ugledu na restorane u svetskim metropolama. Kao porodični posao, Franš je uzor i reper svima koji ulaze u ugostiteljski posao. U mladosti smo se družili s Nikolom i Baticom, pa su nam i pogledi na posao veoma slični  – kaže Nebojša.

Restoran Madera podignut je na mestu nekadašnje kafane Smederevo i poslovao je u okviru ugostiteljskog preduzeća Madera do 2002. godine, kada je privatizovan i kada je počelo renoviranje.  

– Renoviranje je trajalo više od godinu dana. Krajem maja 2003. zvanično smo počeli da radimo. Radovi su bili komplikovani i podrazumevali su ojačavanje temelja, građevinske dozvole i gomilu papira za koje nam je trebalo više novca nego za planirano pokretanje posla. Svi smo zajedno radili na renoviranju. Angažovali smo arhitektu Bojana Šupeljka, kome je to bio prvi posao. Posle je Bojan postao veoma cenjen arhitekta. Probleme u vezi sa funkcionalnošću rešio je vlasnik, Zoran Lazarević, na osnovu svog iskustva u drugim ugostiteljskim objektima. Ideja nam je bila da Madera bude veliko, transparentno mesto, ali ne preterano luksuzno – objašnjava Nebojša i dodaje da je renoviranje ipak bilo lakši deo posla. 

– Organizacija posla bila je teška. Trebalo je organizovati šezdesetoro zaposlenih. Bili smo veoma nestrpljivi da počnemo da radimo iako realno nismo bili spremni. Sve je izgledalo lepo, ali ništa nije funkcionisalo kako treba. Broj gostiju povećavao se iz dana u dan, a mi to nismo mogli da ispratimo svojom organizacijom. Na početku nismo baš ostavili najbolji utisak. Zima je bila veoma teška jer nas je pratio loš imidž. Tek posle dve godine smo se konsolidovali i počeli da radimo kako treba, kao danas – kaže Nebojša. 

– Prilikom privatizacije starih ugostiteljskih objekata nasleđujete radnu snagu, ali imate i nove mlađe radnike. Takav spoj ima svojih prednosti i mana i treba ga pažljivo uklopiti, a za to je potrebno vreme i mnogo strpljenja.

Tu im je mnogo pomogao Ljubiša Savić kao šef Madere i dobar poznanik većine gostiju.  

– Danas je kafana relativno skupa stvar. Nije kao što je nekad bila. Da bi restoran uspešno poslovao, neophodno je da ima domaćina, bilo da je to kuvar, konobar ili neko treći. Gosti vole da ih neko dočeka, da se osećaju kao kod kuće, da imaju poverenja. I kod nas je dobronameran gost uvek dobrodošao. Gosti koji kritikuju dobri su gosti. U devedeset odsto slučajeva gost je u pravu. Greške se događaju i najgore je kada gost ostavi pun tanjir, ode i ne kaže ništa – smatra Nebojša Dapčević. 

 

 

Danas je u Maderi, u zavisnosti od sezone, zaposleno između sedamdeset i osamdeset ljudi. Direktorka je Ana Mladenović. 

– Svako ko se ozbiljno bavi ugostiteljstvom zna da ono zahteva celog čoveka i danonoćnu posvećenost poslu. 

Da bi sve funkcionisalo kako treba, potrebno je ozbiljno angažovanje – kaže Nebojša i dodaje da je najvažnije da volite posao koji radite. 

– Bitno je da vas posao interesuje, a ukoliko ga ne volite, potrebno je da se potrudite da ga zavolite. Ništa se ne dešava preko noći i za sve, pa i za ugostiteljstvo, potrebno je strpljenje. Konkurecija je ogromna. Mladi su puni ideja, sigurni su u ono što rade i to je za svaku pohvalu. Evo, na primer, mladići iz Home su fantastični. Imaju koncept, ideju, identitet. Dobro su ispitali tržište i gosti im iz lokala izlaze zadovoljni. 

Za Nebojšu je najveće priznanje zadovoljan gost, a da bi gost bio zadovoljan, kako kaže Nebojša, kvalitet mora stalno da se održava. 

– Veoma je bitno da se bavite gostima, da napredujete, da budete korektni prema radnicima, da plate uvek budu na vreme, da razgovarate sa zaposlenima... Kada se odlučite za koncept, važno je da se držite toga i da postoji kontinuitet u kvalitetu. Nijedan šef na svetu ne može da napravi dobro jelo od loših sastojaka. Drago mi je što je Madera prepoznatljiva, što ostavlja lep utisak na strance, što imamo stalne goste. Postojimo već dvanaest godina i još dugo mislimo ovim da se bavimo – sa osmehom zaključuje Nebojša Dapčević. CBN

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži