Home  //  Lokali  //  Predstavljamo  //  O.U.R. bar, Beograd

Zajedničkim snagama do uspeha

OUR barNa šta prvo pomislite kada kažemo O.U.R.? Mnoge će, verujemo, to asocirati na organizaciju udruženog rada. I biće u pravu. Na to i mi mislimo, ali ne u samoupravnom, već u ugostiteljskom smislu. Predstavljamo vam O.U.R. bar, mesto dobre hrane, kvalitetne muzike i svetskih koktela, a povrh svega mesto udruženog ugostiteljskog rada

 

Tekst: Nađa Božović
Foto: Marija Zindović

 

O.U.R. bar nije bez razloga dobio ime povezano sa udruženim radom, jer njegova poslovna filozofija zasnovana je baš na tom principu. Četvorica prvobitnih vlasnika upoznala su se u Njujorku, gde su radili u ugostiteljskim objektima, a zatim su odlučili da udruže svoje dotadašnje iskustvo, a istovremeno i ideje, planove, finansije i rad i da u Beogradu otvore svoj lokal. Tako je 1. oktobra 2009. godine otvoren O.U.R. bar. 

Upravo u podeli dužnosti dolazi do izražaja osnova na kojoj je bar nastao, a koja podrazumeva da su svi partneri uključeni u rad lokala, to jest da nisu samo vlasnici i investitori, već da aktivno učestvuju u poslovanju i da je svako zadužen za određenu oblast.  

– Mislim da smo upravo zbog toga uspeli da iznesemo ovaj posao. Naša snaga je u zajedničkom radu, funkcionišemo baš kao organizacija udruženog rada, u kojoj su zaposleni i vlasnici jednaki. Svi smo na neki način učestvovali u finansijskom smislu, a i dalje učestvujemo kroz rad. Restoran je perpetuum mobile i koliko god mi ponekad želeli da se odmorimo, nema stajanja, non-stop se nešto menja i sve to zahteva veliki rad – ističe za CaféBar network Miloš Vukšić, jedan od vlasnika O.U.R. bara.

OUR barA ukoliko neki posao radiš uspešno pet godina, smatra naš sagovornik, nema razloga da šestu godinu ne radiš mnogo bolje nego što si radio na početku. 

– Kvalitet dolazi s vremenom. Niko nije rođen da zna sve i mi smo toliko puta pravili pogrešne poteze, ali učili smo na sopstvenim greškama i napredovali – kaže Vukšić.

Miloš Vukšić, Miloš Žica, Slobodan Marković i Srđan Rabrenović prvobitni su vlasnici OUR-a, mada su Žica i Marković u međuvremenu izašli iz vlasničke strukture, ali ušli su novi ljudi. Sada O.U.R. vodi sedam partnera, a stari vlasnici čine grupu OUR alumni i svojim savetima, sugestijama i iskustvom i dalje pomažu u radu bara.    

– S vremenom se O.U.R. transformisao u kompaniju, više puta rađena je dokapitalizacija, dolazili su novi partneri. Tako i sada funkcionišemo, kao firma za koju se tačno zna vrednost akcija, a što je još važnije, ta vrednost stalno raste. Neki od nas su većinski vlasnici, neki manjinski, a akcije je moguće kupiti. Neko ko želi da postane naš partner u poslu, može da investira, da postane vlasnik akcija, a na osnovu našeg biznis plana mi tačno možemo da kažemo kada će se ta investicija isplatiti – objašnjava Vukšić.  

 

Ponosni na svoj rad

Stvoren po ugledu na njujorške barove, prenoseći duh njujorškog noćnog života u Beograd, ovaj lokal od samog početka odiše drugačijom atmosferom, drugačijom ponudom, hranom, muzičkim programom. Zakoračili su u petu godinu poslovanja i ponosni su, kaže Vukšić, kada pogledaju svoj dosadašnji rad. 

– Bili smo prvi koji su na meniju imali originalne američke burgere. Znamo koliko su postali popularni u Srbiji, a nama znači to što smo uspeli da pokrenemo lavinu promena i unesemo nešto novo. Ponosni smo i kada shvatimo da se u poslednje vreme otvara sve više lokala koji zaista vode računa o kvalitetu ponude, koktel kulturi, muzičkom programu. Drago nam je što smo uspeli da napravimo nešto kvalitetno i što su ljudi to preuzeli kao model – ističe Vukšić.

Osim kvaliteta, dodaje on, važno je i stalno se razvijati, menjati, unapređivati ponudu, usavršavati uslugu. Pred otvaranje svake sezone u OUR-u su zato dodavali nešto novo, menjali enterijer, smišljali nove programske koncepte. 

– Shvatili smo da iz godine u godinu moramo nešto da dodajemo i unapređujemo ono što smo imali ranije, jer jedino tako može da se opstane. To važi za ugostiteljstvo, ali i za svaki drugi posao – kaže Vukšić.

 

Džez i fudbal – uživo

Za ovu, petu sezonu, smislili su novi program za petak – Fridays On Air. Za tu priliku nabavili su i prepoznatljivi On Air znak s radija, dok s vinila te večeri već od 20 časova dopiru zvuci soula, fanka, džeza, nju džeza, nekomercijalne muzike za ples, a tu je i mikrofon za direktna uključenja DJ-a. U planu je i live online streaming. 

– Ideja nam je bila da vratimo barski dan, koji se izgubio, jer se večernji provod sveo na to da se izlazi oko 11 uveče. Postoji ogromna praznina posle posla, kada je ljudima lakše da izađu i vide se s prijateljima, pa i da se ranije vrate kući. Subota je, međutim, i dalje ostala klupski dan. Tada su DJ dueli, za miksetom se smenjuju glumci, režiseri, umetnici i mnogi drugi, a pravac koji preovlađuje je disko muzika osamdesetih – kaže Vukšić. 

Početak nedelje u O.U.R.-u obeležavaju vina po promotivnim cenama. Vinski ponedeljak organizuje se u saradnji s manifestacijom Wine Jam, a ceo događaj prate lagani zvuci soula, fanka, bluza i sličnih žanrova. Iz toga se rodila i ideja o Wine shopu, koji odnedavno radi u sklopu OUR-a. 

Od kada je ovaj lokal otvoren, sreda je rezervisana za džez svirke uživo. Za dobru atmosferu tada je zadužen kvartet Banović Strahinja, a budući da su utakmice Lige šampiona najčešće sredom, na platnu Central filma koje krasi prostor iznad šanka, emituju se prenosi tih utakmica. Uspeli su tako ono što mnogi nisu, kaže Vukšić, da spoje džez i fudbal.

Za svaku godinu pažljivo se planira program, objašnjava naš sagovornik i dodaje da uvek ozbiljno prilaze poslu, planiraju i razmišljaju o budućnosti. 

– Tako, recimo, možemo da kažemo da će naš koncept Fridays On Air ispuniti svoj potencijal tek sledeće sezone. Svesni smo da se ne dešava ništa preko noći i ne očekujemo instant uspeh – kaže Vukšić. 

Sve je počelo u Njujorku

– Tog dana u Njujorku imali smo jasnu ideju, otvorićemo late night bar-restoran u Beogradu i imaćemo kvalitetan muzički sadržaj koji će pratiti ceo koncept. Tada još nismo imali ni ime lokala, nismo znali ni gde će tačno biti, ali znali smo šta želimo – priča Miloš Vukšić.

To su i ostvarili. Pripreme su počele u restoranu Dos Caminos u Sohou, gde su se Miloš Žica, Slobodan Marković i Miloš Vukšić dogovarali o zajedničkom projektu, nakon bavljenja ugostiteljstvom u Americi. Sve su kockice bile sklopljene, osim kuhinje. Znali su da žele barski meni, ali nisu imali kuvara. Raspisali su konkurs, javljali su se šefovi iz cele Amerike za restoran u Beogradu. Javio se tada i Srđan Rabrenović, koji je do tada radio u francuskom fine dining restoranu Chanterelle u Njujorku, a zatim i u bar-restoranu Makao. Imao je jasan koncept barskog menija – kratak jelovnik, sa jelima od najsvežijih namirnica, koje se smenjuju sezonski. I to je bilo to. Ekipa je formirana i mogli su da počnu da rade. Došli su u Beograd, pronašli lokaciju za svoj lokal, ime se nekako samo nametnulo i u roku od mesec dana otvorili su OUR bar.  


Pažljivo s društvenim mrežama

Nikada nisu ulagali u klasičan marketing, kaže naš sagovonik, već su se odmah koncentrisali na kampanju od usta do usta, a od početka su bili svesni i Facebooka i internet komunikacije. Napravili su dobar kontakt s publikom preko društvenih mreža, i to najviše zahvaljujući umerenosti.

– Društvene mreže su moćna alatka jer gosti mogu da budu u toku sa zbivanjima, ali važno je imati meru. Pogrešan pristup može da stvori kontraefekat. Često vidim da ljudi preteruju, postavljaju svašta na svoje stranice i vode se parolom „što češće, to bolje”. To, međutim, najčešće nije dobro i veoma je lako skliznuti u pogrešan smer – smatra Vukšić. 

O profilima O.U.R. bara na društvenim mrežama brine mala, ali odabrana grupa ljudi. Među njima je i Miloš Vukšić, kome je inače advertajzing primarna profesija, a s njim se o sadržaju na internetu brinu i Vladimir Đukelić, režiser i takođe jedan od vlasnika OUR bara, kao i producent Snežana Tomev, isto partnerka u poslu.

O.U.R. Summer Party

O.U.R. bar osmislio je i jedinstveni koncept letnjih žurki OUR Summer Party. To su nesvakidašnje žurke na otvorenom, a doživljaji s njih prepričavaju se i mesecima kasnije. Prvu od tih žurki organizovali su ispred lokala, došlo je oko 400 ljudi i zauzeli su pola ulice. Osim toga, organizovali su i žurku na parkingu iza lokala, kao i u Tašmajdanskom parku, gde je bilo oko 2.500 ljudi.

O.U.R. bar osmislio je i jedinstveni koncept letnjih žurki OUR Summer Party. To su nesvakidašnje žurke na otvorenom, a doživljaji s njih prepričavaju se i mesecima kasnije. Prvu od tih žurki organizovali su ispred lokala, došlo je oko 400 ljudi i zauzeli su pola ulice. Osim toga, organizovali su i žurku na parkingu iza lokala, kao i u Tašmajdanskom parku, gde je bilo oko 2.500 ljudi.

Film umesto reklame

Nedavno je zajedničkim snagama vlasnika urađen i kratak film o tome kako je O.U.R. bar nastao. Umesto u klasičan advertajzing, uložili su u filmsku produkciju i napravili film O.U.R. Stories: Beginning. Film je premijerno prikazan u lokalu, a dostupan je i na YouTube kanalu. 


Kvalitetan koktel košta 

Budući da je O.U.R. late night coctail bar, kokteli čine važan deo njegovog poslovanja. Zato se ovde trude da prate trendove i gostima nude samo najbolje. Sve češće se zato koriste sirupi od zelenog čaja i čaja od nane, ali i sveže namirnice. Kada je o koktelima reč, smatra Miloš Vukšić, najvažnije je da se koristi kvalitetan alkohol i svi ostali sastojci. 

– Radimo na razvoju miksologije, a budući da je Miloš Žica, jedan od naših nekadašnjih partnera, glavni barmen u baru Employees Only u Njujorku, Goran i on su u stalnom kontaktu. Miloš mu prenosi svoja iskustva iz Amerike, govori mu o trendovima i novitetima, koji se kasnije primenjuju kod nas u pripremi koktela. Treba razumeti da kvalitetan koktel košta, pa zato ne može biti jeftin ni za goste – objašnjava Vukšić.

Javljaju se ponekad, dodaje on, i problemi oko nabavke određenih namirnica ili začina, što im smeta jer su osnovali i O.U.R ketering kompaniju. Ipak, alternativa može da se nađe, smatra Vukšić i ističe da se uvek nekako snađu za sastojke. 

– Jeste teško, ali ako neko radi i želi da radi, naći će način da uspe. Mislim da su pozivanje na probleme, državu, poreze, takse i ostalo samo izgovori za one koji ne rade dovoljno. Rešenja je teško naći, ali nije nemoguće – zaključuje Vukšić.

enad Pajević

 

 

  Šef kuhinje Nenad Pajević preporučuje:

 

 

 

 


 

Turkey burger

Sastojci: dimljeno ćureće belo meso, mocarela, pesto sos, čeri paradajz, bosiljak, žuti šećer, ačeto (sirće), so i biber.

Turkey burgerPriprema: meso se samelje sa pesto sosom, oblikuje u burgere i peče. Pri kraju se odozgo stavi mocarela da se istopi. Čeri paradajz se iseče napola, dodaju se žuti šećer, so, biber, ačeto i bosiljak i sve se zajedno zapeče. U lepinju presečenu napola stavi se prvo zapečeni paradajz, zatim meso i druga polovina lepinje odozgo. Kao prilog služi se OUR krompir sa ruzmarinom i čilijem, a uz to i različiti sosovi – domaći kečap, tartar sos i bursan sa sirom, bosiljkom i maslinovim uljem.

 

 

 

Rižoto verdeRižoto verde

Sastojci: pirinač, brokoli, parmezan, mladi luk, buter, pasta od spanaća, belo vino, semenke bundeve, so i biber.

Priprema: na buteru se proprži mladi luk, doda se belo vino i pirinač, prethodno malo obaren. Kada se to prodinsta, doda se pasta od spanaća, začini se i na kraju se doda parmezan. Kao prilog servira se bareni brokoli, a odozgo se pospu semenke bundeve.  

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži