Home  //  Lokali  //  Hoteli  //  Management  //  Design  //  The Grand Del Mar, Kalifornija
0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

 

 

 

Najbolji luksuzni hotel u SAD. Za četiri godine, koliko postoji, ovaj luksuzni hotel dobio je po pet zvezdica u svim kategorijama – hotel, restoran, spa-centar – a gosti su ga u anketi koju je nedavno objavio veb-sajt Trip Advisor proglasili najboljim luksuznim hotelom u SAD i jednim od pet najboljih na svetu. Priču o hotelu ekskluzivno za naš časopis ispričao je Nenad Praporski, glavni menadžer hotela

Oko trideset kilometara severno od San Dijega nalazi se hotel The Grand Del Mar. U njemu je sve luksuzno: mermerno predvorje, četiri bazena, tereni za golf, nagrađivani restoran, prostrani spa-centar. Za sebe tvrde da su postavili nove standarde luksuza u Južnoj Kaliforniji. U hotelu koriste jedinstvene materijale, delikatne detalje, usluzi poklanjaju izuzetnu pažnju.
Hotelski kompleks podražava otmenost i udobnost starih mediteranskih imanja Španije, Portugala, Italije, Francuske i Maroka. Raznobojna paleta, elegantna ulazna vrata, tavanice s drvenom lamperijom, ukrasni detalji od kamena i gvožđa, inspirisani su radovima arhitekte Adisona Miznera, čoveka koji je zaslužan za izgled hotelskih kompleksa na Floridi dvadesetih godina prošlog veka. Mizner je na arhitekturu gledao kao na uklapanje zgrada, dekora i pejzaža i na tome se zasniva i arhitektura The Grand Del Mara. Enterijer i eksterijer dopunjeni su bogatim parkovima u kojima se mešaju tropske i autohtone sorte biljaka s mediteranskim. Glavni arhitekta Robert Altevers majstorski je uklopio Sredozemlje sa savremenom Južnom Kalifornijom. Bogate bašte broje više od 10.000 odraslog drveća – visokih italijanskih kipara, tropskog drveća i raznovrsnog autohtonog rastinja.
U izgradnji hotela korišćen je mermer iz Italije, Španije, Izraela. Nameštaj je pravljen po porudžbini, veći deo umetničkih slika je naručen, a ramovi izrađeni po ugledu na ramove iz Luvra.
Osim toga, u hotelu postoje ručno slikane tavanice, pozlata na drvenim detaljima, zidovi s venecijanskim ukrasima, više od 50 luksuznih lustera, glazirane pločice u portugalskom stilu... Korišćeno je orahovo drvo, mahagonij, maslinovo drvo, jova drvo, platan. Hotel ima 249 soba, a nalazi se u blizini poznate kalifornijske plaže Del Mar. Osim standardnih soba od oko 56 kvadrata, u ponudi je i 31 luksuzni apartman od 90–260 kvadrata. Sve sobe okrenute su ka terenu za golf ili imaju pogled na kanjon.
U ponudi je i osam luksuznih vila od 450-500 kvadratnih metara. Vile su u sklopu hotela, ali se ne računaju u broj soba. Funkcionišu po principu vlasništva: vlasnici koji ih kupe dobijaju ih na korišćenje 35 dana godišnje. Svaka vila ima dva sprata i lift, tri master suita, kuhinju, medija centar, bar sa šankom, đakuzi, roštilj... Cena vile je 6.000 dolara za noć.
Hotelski spa-centar prostire se na oko 2.000 kvadratnih metara, ima 11 prostorija za tretmane, između ostalog toplim mineralnim blatom i autohtonim biljem.
U hotelu postoje i kongresne sale, sadržaji za decu, gosti mogu ići na jahanje, pešačenje, časove joge, mogu igrati golf na terenu koji je dizajnirao jedan od najvećih arhitekata golf terena u Americi Tom Fazio. Teren ima 18 rupa, vodopad, potok, 250 stabala drveća i klub (takozvana 19. rupa) koji se prostire na više od 4.500 kvadratnih metara. Hotel takođe ima i četiri bazena, uključujući i bazen samo za odrasle, dečji bazen i bazen za bebe.
Od šest hotelskih restorana najpoznatiji je Addison, nagrađivani a la carte restoran u kome se služi savremena francuska kuhinja. Šef kuhinje je Vilijam Bredli, koji je nedavno dobio zvanje Relais & Châteaux Grand Chefa. Addison je otvoren samo uveče, a prvi je restoran u San Dijegu koji je dobio AAA Five Diamond Award i pet zvezdica od Forbesa. Podrum vina broji 37.500 boca.


 

Nenad Praporski, menadžer hotela The Grand Del Mar, San Dijego
– Došao sam u Ameriku da završim četvrtu godinu srednje škole. Onda sam se upisao na fakultet. Pošto sam u Beogradu igrao vaterpolo, dobio sam stipendiju na Univerzitetu Južne Kalifornije u Los Anđelesu – USC, poznatom po velikom broju sportista. Završio sam smer finansija, posle studija sam rešio da ostanem u Americi i otišao sam u Las Vegas. Tamo sam završio magistarske studije iz hotel menadžmenta. Već sam bio počeo da radim na recepciji u hotelu sa preko 1.000 soba. U Las Vegasu sam bio četiri godine, promenio sam nekoliko pozicija i napredovao u poslu.
– U Americi se vrednuje praksa i moja ideja bila je da radim dok ne završim poslediplomske studije jer nisam mogao da očekujem da odmah dobijem menadžerski posao bez ikakvog prethodnog iskustva. Uporedo sam radio puno radno vreme i završavao studije. Kad sam završio, dogurao sam do srednjeg nivoa menadžmenta.
– Posle Las Vegasa otišao sam u Njujork i još četiri godine radio za Hyatt. Tamo sam dogurao do pozicije rooms executive, druge po rangu u hotelu, odmah iza general menagera. Nakon toga sam rešio da se vratim u Kaliforniju, hteo sam da uđem u manji hotel u kome je nivo usluge takav da svako ima priliku da nauči o gostima sve, da im se pruži lična usluga, a ne samo da budu brojke, tipa 300 dolazaka, 500 odlazaka. Već sam bio čuo za The Grand Del Mar, koji je postojao oko dve godine. Na preporuku sam odlučio da apliciram na ovo mesto i dobio sam posao. Ovde sam već dve i po godine.
– Moj radni dan podrazumeva operativnost recepcije i odeljenja za housekeeping, hotelske rezervacije, obezbeđenje, operacije luksuznih vila u sklopu hotela. Aktivno učestvujem u određivanju politike cena, promocije, u marketingu... Moja pozicija operativno se preklapa sa svim što se dešava u hotelu – personalom, odeljenjem za food&beverage...
– Veliki broj poznatih ličnosti redovno odseda u hotelu. Ipak, zanimljivim ga ne čini to već kvalitet usluge. Izuzetno dobro istreniran tim, recepcija, restoran, spa-centar, ima samo jedan zadatak: ne samo da odgovori na pitanje ili zahtev gosta već i da ima intuiciju šta je to što će gost sledeće pitati. Po tome smo izgradili imidž. Najbitnije od svega jeste zadovoljstvo gostiju koji nam se vraćaju i preporučuju hotel.
– Tajna našeg uspeha je u tome što nismo deo lanca, u privatnom smo vlasništvu i imamo sve resurse i uslove da kada hoćemo da poboljšamo neki aspekt usluge, to odmah i uradimo. Bilo da je reč o dolasku ili odlasku iz sobe, promeni nameštaja, ne moramo da idemo kroz pet nivoa procedure da bi se to odobrilo. Imamo fleksibilnost da sami diktiramo nivo usluge i da budemo lideri u kvalitetu u oblasti luksuznog hotelijerstva. U Srbiji ljudi znaju za Four Seasons ili Ritz Carlton, a mi smo prešli taj nivo usluge u najboljem mogućem smislu. Nemamo pedeset hotela i ne moramo novitete da guramo kroz ceo lanac. Naših 650 zaposlenih za jedan dan može da upotrebi ili uvede neki novitet.
– Što se tiče zapošljavanja, sve zavisi od pozicije. Ja više volim nekog ko nema nikakvog iskustva, ali ima ispravan stav prema tome kako ćemo ga naučiti da govori, da uslužuje goste, da sve ono što nauči na treningu posle sprovede u delo. To je mnogo bolje nego kad neko ima prethodno veliko iskustvo, ali nije spreman da se menja jer smatra da je to što zna bolje i da mu ne treba ništa novo. To se u Americi zove hiring attitude.
– Planiramo da proširimo klijentelu po celom svetu, godinama imamo goste iz Zapadne Evrope i Azije, a sada smo agresivno započeli prezentacije u Brazilu, Meksiku, po Južnoj i Istočnoj Evropi, Bliskom istoku. Želimo da budemo prisutni na svim tim tržištima.

 

Share

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Najnovije vesti


Dejvid Bekam i Gaj Riči otvaraju pab

Dejvid Bekam i Gaj Riči, bivši Madonin muž kupili su dvorac vredan 2.700.000 evra. Nekadašnji fudbaler i reditelj od ove nekretnine napraviće pab u koju će moći da dolaze samo odabrani.



The Plate konferencija

 Konferencija će na jednom mestu okupiti eminentne svetske i domaće šefove kuhinja i druge ugostiteljske radnike kako bi razmenili iskustva i veštine, u praksi saznali šta su najnoviji trendovi i zajednički pokušali da pronađu rešenja za neke od...



Odabrani najbolji na Schweppes Mixology takmičenju za barmene

 Održan je Schweppes Mixology, takmičenje barmena koji su strastveni zaljubljenici u bartending u organizaciji Coca-Cola HBC Srbija koja uz svetski i lokalno poznata bezalkoholna pića, distribuira i prodaje premium alkoholna pića.



Umetnost uživanja za sve ljubitelje espresso kafe vrhunskog kvaliteta

 Barcaffè je danas jedan od najznačajnijih regionalnih brendova u espresso biznisu, zastupljen je u gotovo svim zemljama ex YU. Ovaj zavidan uspeh nije stigao preko noći, decenije truda, brige o kvalitetu, odabir najkvalitetnijih svetskih vrsta...



Počinje Beogradska nedelja restorana

 Pod sloganom „Svi ste pozvani!“ veliki gastronomski festival Beogradska nedelja restorana, ove godine biće održan od 1. do 7. oktobra u 50 odabranih ugostiteljskih objekata u prestonici.