Home  //  Hrana i Piće  //  Kultura Vina  //  Rozze Pozze

Prvu srpsku izložbu posvećenu roze vinima potpisuje Ivana Čutura, fotografkinja, jedan od pionira lomo pokreta u našoj zemlji i stalna saradnica vinskog portala Vino.rs. Specijalno za CaféBar network Ivana govori o svom projektu Rozze Pozze! 

Projekat su podržale vinarije Aleksandrović, Lastar, Budimir, Cilić, Radovanović, Đorđe, Pusula, Šišatovac, Matalj, Aleksić, Todorović i Bikicki, te Concept store i galerija Pokret, pozorišna trupa Le Studio, restoran Lorenzo&Kakalamba i atelje Snežana Vujović Nikolić.

 

Budući da godinama radite u vinskoj industriji, zašto ste se tek posle skoro deceniju odlučili da napravite izložbu na temu vina? 

– Došao trenutak, namestilo se. Srpski roze konačno je ponudio širi spektar boja, stilova, aroma, znači tu se za svega nekoliko godina odigralo nešto važno što se tiče vina u Srbiji. 

 

Šta su Rozze pozze? 

– Rozze pozze u suštini nije izložba fotografija samo na temu vina. Vino je tu element koji ih spaja i zato bih to pre nazvala razigranim, veselim spojem mode i vina. Glavna preokupacija mi je bila da napravim tipičnu letnje razigranu priču kroz boje, pokret, igru svetlosti… Vina su samo rekvizit. Bitan je i taj momenat koketiranja s erotikom, proizašao iz klišea koji se često vezuju za vino i žene. Želela sam da se pomalo ironično udaljim od toga i zato je erotika na ovim fotografijama svedena na nivo igrarije ili vesele provokacije.

 

Koliko je teško u Srbiji napraviti vinsku izložbu budući da vinska kultura još nije na zavidnom nivou?

– U Srbiji generalno ništa nije lako napraviti, ali to je tako pa tako. Ne želim da kukam. A što se vinske kulture tiče, ne vidim da je ona inferiorna u odnosu na bilo koji drugi vid kulture ovde. Drugim rečima, ne mislim da smo kao narod  dostigli veći stepen likovne, muzičke, filmske ili neke druge kulture nego kulture u pijenju i razumevanju vina. Većina ljudi ovde ne zna mnogo o vinu, ali mislim da isto tako ne zna ni o pozorištu, dizajnu, klasičnoj ili džez muzici… Čak je vinska kultura tu u prednosti, jer ako ništa drugo, više ljudi pije vino nego što odlazi na izložbe, koncerte i u pozorišta.

 

Omiljeno vino?  

– Ovog trenutka u čaši pored mene je novi roze penušavac iz vinarije Aleksandrović.

 

Srpski vinograd koji ostavlja bez daha?  

– Dok dođete do vinograda, vi ste već ostali bez daha ili točka. Onda tražite predah uz rashlađeno vino s pogledom na Dunav, ravnicu, brda, planine, u zavisnosti od lokacije.

 

Šta srpski vinari, prema vašem mišljenju, treba da urade da bi njihova vina bila prepoznata i van granica naše zemlje?

– Da napišu na flaši krupnim slovima: Napravljeno u Srbiji! Koliko ja shvatam, šansa da se srpska vina pozicioniraju u nekom globalnom smislu nije velika. Možda bi štos bio da se udenemo u taj nekakav mali trend autohtonih i slabo poznatih sorti, koji postoji među vinskim stručnjacima u svetu, gde nije u prvom planu kvalitet već nekakva netipičnost, a Srbija je netipična po mnogo čemu, pogotovo u poređenju sa ostatkom Evrope, pa što ne bi to bila i po vinu?! I još jedan mali detalj, zahvaljujući internetu odavno živimo u globalnom selu, tu nema granica. CBN

Share

Najnovije vesti


Svako u srcu nosi svoju kafanu

Jovan Mrđenović

ugostitelj

Beograd 1867. slavi povratak kneza Mihaila Obrenovića iz Carigrada, gde mu je turski sultan uručio ferman o predaji srpskih gradova. U kafani Srpska kruna priređeno je veliko slavlje. Tim povodom došao je Jaša Ignjatović...



Danuška Kumara

Danuška Kumara

Glavni kuvar hotela Hyatt Regency Beograd 



Iris New Balkan Cuisine

Iris New Balkan Cuisine, fine dining restoran, Beogradu je pre nešto više od dve godine, kada je otvoren, doneo novi koncept ugostiteljstva. Malo ko je verovao u njegov opstanak, ali zahvaljujući ogromnom entuzijazmu zaposlenih i ljubavi prema...



Tajna uspeha je u radu, posvećenosti i viziji

Mihailo Janković

direktor kompanije Nectar, govori za CaféBar network povodom obeležavanja jubileja, 20 godina uspešnog poslovanja kompanije Nectar



Coca-Cola inspirisala sve da budu Deda Mraz i usreće decu iz SOS sela Srbije

Ove Nove godine 170 dece iz SOS dečijih sela u Kraljevu i Sremskoj Kamenici iskusiće radost praznika i provesti nezaboravno zimovanje zahvaljujući građanima Srbije i kompaniji Coca-Cola.