Home  //  Hrana i Piće  //  Kultura Vina  //  Rozze Pozze

Prvu srpsku izložbu posvećenu roze vinima potpisuje Ivana Čutura, fotografkinja, jedan od pionira lomo pokreta u našoj zemlji i stalna saradnica vinskog portala Vino.rs. Specijalno za CaféBar network Ivana govori o svom projektu Rozze Pozze! 

Projekat su podržale vinarije Aleksandrović, Lastar, Budimir, Cilić, Radovanović, Đorđe, Pusula, Šišatovac, Matalj, Aleksić, Todorović i Bikicki, te Concept store i galerija Pokret, pozorišna trupa Le Studio, restoran Lorenzo&Kakalamba i atelje Snežana Vujović Nikolić.

 

Budući da godinama radite u vinskoj industriji, zašto ste se tek posle skoro deceniju odlučili da napravite izložbu na temu vina? 

– Došao trenutak, namestilo se. Srpski roze konačno je ponudio širi spektar boja, stilova, aroma, znači tu se za svega nekoliko godina odigralo nešto važno što se tiče vina u Srbiji. 

 

Šta su Rozze pozze? 

– Rozze pozze u suštini nije izložba fotografija samo na temu vina. Vino je tu element koji ih spaja i zato bih to pre nazvala razigranim, veselim spojem mode i vina. Glavna preokupacija mi je bila da napravim tipičnu letnje razigranu priču kroz boje, pokret, igru svetlosti… Vina su samo rekvizit. Bitan je i taj momenat koketiranja s erotikom, proizašao iz klišea koji se često vezuju za vino i žene. Želela sam da se pomalo ironično udaljim od toga i zato je erotika na ovim fotografijama svedena na nivo igrarije ili vesele provokacije.

 

Koliko je teško u Srbiji napraviti vinsku izložbu budući da vinska kultura još nije na zavidnom nivou?

– U Srbiji generalno ništa nije lako napraviti, ali to je tako pa tako. Ne želim da kukam. A što se vinske kulture tiče, ne vidim da je ona inferiorna u odnosu na bilo koji drugi vid kulture ovde. Drugim rečima, ne mislim da smo kao narod  dostigli veći stepen likovne, muzičke, filmske ili neke druge kulture nego kulture u pijenju i razumevanju vina. Većina ljudi ovde ne zna mnogo o vinu, ali mislim da isto tako ne zna ni o pozorištu, dizajnu, klasičnoj ili džez muzici… Čak je vinska kultura tu u prednosti, jer ako ništa drugo, više ljudi pije vino nego što odlazi na izložbe, koncerte i u pozorišta.

 

Omiljeno vino?  

– Ovog trenutka u čaši pored mene je novi roze penušavac iz vinarije Aleksandrović.

 

Srpski vinograd koji ostavlja bez daha?  

– Dok dođete do vinograda, vi ste već ostali bez daha ili točka. Onda tražite predah uz rashlađeno vino s pogledom na Dunav, ravnicu, brda, planine, u zavisnosti od lokacije.

 

Šta srpski vinari, prema vašem mišljenju, treba da urade da bi njihova vina bila prepoznata i van granica naše zemlje?

– Da napišu na flaši krupnim slovima: Napravljeno u Srbiji! Koliko ja shvatam, šansa da se srpska vina pozicioniraju u nekom globalnom smislu nije velika. Možda bi štos bio da se udenemo u taj nekakav mali trend autohtonih i slabo poznatih sorti, koji postoji među vinskim stručnjacima u svetu, gde nije u prvom planu kvalitet već nekakva netipičnost, a Srbija je netipična po mnogo čemu, pogotovo u poređenju sa ostatkom Evrope, pa što ne bi to bila i po vinu?! I još jedan mali detalj, zahvaljujući internetu odavno živimo u globalnom selu, tu nema granica. CBN

Share

Najnovije vesti


Zbaralji Saverio za CafeBar network

Sbaragli Saverio, chef restorana Tosca, Ženeva

EKSKLUZIVNO ZA CAFÉBAR NETWORK

Svi restorani zaslužuju Mišlenovu zvezdicu!



U Homi ima mesta za sve

Kada smo krajem prošle godine pokrenuli inicijativu da se uspostavi balans u ugostiteljskim objektima tako da i pušači i nepušači imaju prostor u kome će uživati, našoj akciji među prvima se pridružio fine-dining restoran Homa



Chez Nik

Posle 17 godina u ugostiteljskom biznisu, od pekare, preko fast fooda i čuvene palačinkarnice Keops, ugostitelj Nikola Stupar, rešio je da, kako kaže, zaokruži svoju ugostiteljsku priču. Zato je na Novom Beogradu otvorio restoran Chez Nik. U...



Kako da izgradite identitet lokala

Dejan Veljković Džesi

vlasnik restorana Dukat, Pirot

U izgradnji identiteta lokala, restorana, bilo kog objekta, učestvuje veliki broj faktora, enterijer i spoljašnjost, koncept, osoblje, vlasnik, atmosfera... i na izgradnji i održanju identiteta...



Poštujte autoritete

Nikola Stojaković, srpski kuvar svetskog glasa, kuvarsku karijeru započeo je još u domaćoj  kuhinji. U njegovoj porodici, kaže, kult hrane bio je oduvek veoma važan. Uživa u pravljenju sosova, a sa 27 godina može da se pohvali dugogodišnjim radom...