Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Kuvari iz Srbije osvojili bronzu

Kuvari iz SrbijeNa Prvom internacionalnom gastronomskom festivalu Bosanski dukat, održanom od 7. do 10. novembra u Sarajevu, kuvari iz Srbije Dalibor Pljevaljčić, Aleksandar Mladenovski, Dejan Vujičić i Bojan Vasić ostvarili su zapažen uspeh na takmičenju kuvara. Nadmetali su se u kategoriji A, u spremanju jela od ćuretine po slobodnom izboru i u jakoj konkurenciji koju je činilo više od 80 učesnika iz 10 zemalja, naši kuvari Pljevaljčić, Mladenovski i Vujičić osvojili su bronzane medalje.
Među učesnicima su bili kuvari iz Bosne i Hercegovine, Srbije, Hrvatske, Makedonije, Slovenije, Crne Gore, Bugarske, Rumunije, Italije i Azerbejdžana, a prvo mesto i nagradu Bosanski kup osvojio je Istok Gumzej iz Slovenije, član Udruženja kuvara i poslastičara Slovenije i jedan od osnivača slovenačke Kulinarske akademije.
U odnosu na prethodna takmičenja, kako je za CafeBar network istakao predsednik stručnog žirija na ovom nadmetanju Istok Legat, međunarodno priznati sudija i počasni član WACS, primetan je ogroman pomak u kvalitetu jela koja su takmičari spremali.
- Kompozicije su veoma dobre, sastojci vešto uklopljeni, a tehnike pripreme precizno izvedene. Uvek se, naravno, potkrade i neka greška, jer su propozicije takmičenja veoma stroge, ali zato smo mi tu da ukažemo na sve propuste da ih takmičari sledeći put ne bi ponovili. Drago mi je da je među učesnicima dosta mladih kuvara koji su pokazali spremnost da uče i dalje nadgrađuju svoje znanje i kulinarske veštine – rekao je Legat.
Kao jedan od članova stručnog žirija na ovom takmičenju, zapaženu ulogu imao je i Dragan Lukić, predsednik Kulinarske federacije Srbije. Osim toga, on je na ovom festivalu održao i prezentaciju na temu Autentična kuhinja – Daleki istok. Pred zainteresovanim posetiocima uživo je pripremao deset različitih specijaliteta za degustaciju, koristeći tehnike svojstvene narodima Dalekog istoka. Sa željom da zdrave sastojke i dobro izbalansirane obroke istočnjačke kuhinje približi ljudima na našim prostorima, Lukić je u pripremanju jela koristio autentične namirnice sa podneblja Kine, Japana, Tajvana i drugih zemalja.
Festival Bosanski dukat organizovalo je Udruženje gastronoma Gastro kutak iz Sarajeva, sa ciljem da se promoviše i afirmiše gastronomska ponuda Bosne i Hercegovine. Poseban akcenat stavljen je na promociju pekarskih, mlečnih i poslastičarskih proizvoda, a bogatu ponudu kolača, torti i drugih poslastica je u takozvanom Slatkom kutku predstavilo nekoliko najznačajnijih poslastičarnica iz Sarajeva.
Istovremeno je održana i poslednja faza promocije manifestacije Put vina, koja je tokom godine predstavljena u brojnim gradovima Bosne i Hercegovine. Na dvodnevnoj izložbi održanoj 8. i 9. novembra, više od 20 najboljih vinarija sa područja Bosne i Hercegovine, među kojima su i vinarije Čitluk, Vilinka, Rožić, Vukoje, Matić, kao i Podrum Andrija, Podrumi manastira Tvrdoš i drugi, predstavile su svoja vina.

Share

Najnovije vesti


Zlatna medalja za „Vase de Pierre 2017"

Zlatna medalja za crveno vino „Vase de Pierre 2017" na prestižnom takmičenju vina „MUNDUS VINI“ u Nemačkoj



Beograđani i turisti uživali uz muziku, hranu, vino i feštu na reci

Uspešno završen prvi Belgrade Waterfront good food & wine festival



TOURISM INNOVATION DAY

Prva regionalna konferencija o inovacijama u preduzetništvu u turizmu, „Tourism innovation day“, održaće se 25. septambra 2019. godine u Naučno-tehnološkom parku Beograd. Projekat je podržao kabinet ministra za inovacije i tehnološki razvoj Vlade...



Visoke ocene za devet premium vina ,,Tikveš Châteaux & Domaines”

Čak devet vina brend platforme ,,Tikveš” ,,Tikveš Châteaux & Domaines” dobila su visoke ocene od poznatog vinskog kritičara Jeb Dunnuck koji je deo  tima ,,Wine Advocate” čuvenog vinskog eksperta Roberta Parkera.



Više od 250.000 ljudi prevezeno kroz akciju „Društvo, ko vozi kući“ za 7 godina

Više od 250.000 posetilaca letnjih festivala u Srbiji koristilo je besplatan i bezbedan prevoz u proteklih sedam godina, u okviru akcije „Društvo, ko vozi kući?“. To znači da je kroz ovu društveno odgovornu kampanju, kompanija HEINEKEN Srbija...