Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Klimatske promene povaćaće cene piva

Sve duži periodi ekstremno toplog vremena, toplotnih talasa i suša mogli bi da u budućnosti nanesu veliku štetu proizvodnji ječma, ključnog sastojka piva. 

Međunarodni tim istraživača je ocenio da bi gubici mogli da iznose i do 17 odsto prinosa. To bi značilo da će se prosečne cene piva udvostručiti, navodi se u studiji objavljenoj u časopisu "Nature Plants". U zemljama gde je pivo već skupo, kao što je na primer Irska, cene bi mogle biti i utrostručene. 

Jedan od autora istraživanja, Stiv Dejvis, rekao je da je istraživanje o pivu urađeno delom da bi se na jasan način poslala poruka da klimatske promene štetno utiču na najrazličitije aspekte svakodnevnog života. Nekoliko naučnika koji nisu učestvovali u istraživanju je navelo da je to dobar i efikasniji način da se izlože opasnosti globalnog zagrevanja. 

Američki agrikulturni ekolog Dejvid Lobel navodi da nauka odavno zna da je ječam "među usevima najosetljivijim na toplotu", ali da istraživanje to povezuje s nečim do čega je ljudima zapravo stalo, cenom piva, i da je zbog toga vredno. 

 

Share

Najnovije vesti


Zlatna medalja za „Vase de Pierre 2017"

Zlatna medalja za crveno vino „Vase de Pierre 2017" na prestižnom takmičenju vina „MUNDUS VINI“ u Nemačkoj



Beograđani i turisti uživali uz muziku, hranu, vino i feštu na reci

Uspešno završen prvi Belgrade Waterfront good food & wine festival



TOURISM INNOVATION DAY

Prva regionalna konferencija o inovacijama u preduzetništvu u turizmu, „Tourism innovation day“, održaće se 25. septambra 2019. godine u Naučno-tehnološkom parku Beograd. Projekat je podržao kabinet ministra za inovacije i tehnološki razvoj Vlade...



Visoke ocene za devet premium vina ,,Tikveš Châteaux & Domaines”

Čak devet vina brend platforme ,,Tikveš” ,,Tikveš Châteaux & Domaines” dobila su visoke ocene od poznatog vinskog kritičara Jeb Dunnuck koji je deo  tima ,,Wine Advocate” čuvenog vinskog eksperta Roberta Parkera.



Više od 250.000 ljudi prevezeno kroz akciju „Društvo, ko vozi kući“ za 7 godina

Više od 250.000 posetilaca letnjih festivala u Srbiji koristilo je besplatan i bezbedan prevoz u proteklih sedam godina, u okviru akcije „Društvo, ko vozi kući?“. To znači da je kroz ovu društveno odgovornu kampanju, kompanija HEINEKEN Srbija...