Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Svetski dan sajmova

Početkom juna je Beogradski sajam, nosilac sajamske industrije u ovom delu Evrope, obeležio Svetski dan sajamske industrije (Global Exhibition Day). 

Ovaj dan promovisan je 2016. godine kao prilika da se ukaže na globalni značaj sajamske industrije i njen pozitivan uticaj na poslove, biznis, inovacije i lokalne investicije. Već prve godine obeležen je u više od 60 zemalja sveta, uz učešće preko 1000 učesnika i više od 30 partnerskih udruženja. Zamišljeno je da se tada, pod sloganom "Misli globalno - deluj lokalno", širom planete preduzimaju različite aktivnosti, koje imaju zajednički cilj da naglase izuzetan značaj, ali i vitalnost sajamske industrije.

Ta globalna sajamska industrija, čiji je Beogradski sajam ugledni faktor, danas podrazumeva oko 31.000 sajamskih izložbi različitih veličina i formata, sa više od 4,4 miliona kompanija-učesnika, koji dolaze u kontakt sa preko 260 miliona posetilaca. Na godišnjem nivou, oni ostvare potrošnju od oko 98 milijardi evra.

Beogradski sajam je, prema podacima Međunarodne unije sajmova (UFI) za 2017. godinu, jedan od 1212 svetskih sajmova koji imaju najmanje 5000 kvadratnih metara zatvorenog izložbenog prostora (po nekim merilima Beogradski sajam ima i 20 puta više od te donje granice), a ukupan zatvoreni izložbeni prostor svih tih sajmova dostigao je 34,8 miliona kvadratnih metara. U prilog tvrdnji da je sajamska industrija u ekspanziji, zapaženo je kontinuirano povećavanje globalnog sajamskog prostora za prosečno 1,3% godišnje od 2011. godine. 

Gotovo je sigurno da je UFI bio inspirisan prošlogodišnjim ekskluzivnim istraživanjem u vezi sa uticajem Beogradskog sajma na ovdašnju privredu kad je procenjivao da je u kompleksnoj sajamskoj industriji danas direktno angažovan "ekvivalent" od 680 hiljada ljudi sa punim radnim vremenom, ali i da inditrektno, u vezi sa turizmom, transportom, smeštajem, opskrbom hranom i pićem i sl. angažuje dodatnih 1,8 miliona "ekvivalentnih" radnika sa punim radnim vremenom, odnosno znatno više ako se računa sa njihovim realnim povremenim angažmanom. 

Share

Najnovije vesti


Da li ste spremni za kremasto uživanje?

Grand kafa lansirala je Insta Grand, novi brend u kategoriji instant kafe. Za sve one koji biraju punu šolju potpunog užitka, Insta Grand dolazi u 11 različitih varijanti koje karakteriše pun kafeni ukus i kremasta tekstura, a sigurni smo da...



Inovacije i razmena iskustva su ključni za razvoj ugostiteljstva

Kompanija Coca-Cola HBC Srbija u okviru Međunarodnog sajma turizma  organizuje stručne panele i diskusije u cilju daljeg jačanja ugostiteljske ponude

Koliko je atraktivan noćni život u Beogradu, kakva je gastronomska ponuda prestonice, ali i...



Grand Black'n'Easy prava turska, budi za minut

Jutro je najužurbaniji deo dana, a svima nam je neophodna energija za početak istog. Potrebno nam je da se odmah razbudimo, što pre rasanimo i podignemo nivo koncentracije za dan pred nama.

Kako bismo se efikasno razbudili i započeli dan na...



Istinita priča o zdravijim grickalicama od sušenog voća i povrća

True Story, brend koji domaćem tržištu nudi zdravije grickalice koje se mogu konzumirati bez griže savesti u odnosu na standardnu ponudu, predstavio se medijima uz takmičenje u kuvanju i degustaciju. True Story potrošačima nudi sušene čipseve od...



Za Dan zaljubljenih poklonite iskustvo!

Dan zaljubljenih se bliži, što znači da je vreme da počnete da razmišljate o tome kako da obradujete svoju drugu polovinu. Verujemo da su vam uvek dobrodošli saveti i ideje za poklone. Uvek se možete odlučiti za kutiju slatkiša i čokoladu, buket...