Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Ugostiteljstvo nije za slabiće!

Skoro svaki Srbin bi da bude gazda restorana. Ali, pre nego što se odvaži na takav korak i postane vlasnik nekog ugostiteljskog objekta, svoje maštarije pre svega bi trebalo da pretvori u realnost. Realno, svi bi da imaju restoran iz kog svakog dana izlaze zadovoljnii i nasmejani gosti, ali biti vlasnik restorana je mnogo više od toga. 

A kako se postaje vlasnik restorana? 

Pre svega, “gazda na kafanu” ne postaje se preko noći. 

Ugostiteljstvo je ozbiljan biznis i nije za slabiće! 

Ovih 5 stvari je bolje da znate pre nego što postanete vlasnik restorana! 

Koncept je ključna stvar

Šta je starije, kokoška ili jaje? Iako se ta debata nikada ne završava, kada je u pitanju ugostiteljstvo, koncept restorana uvek dolazi prvi. Baš kao kad idete na intervju za posao, pre nego što uđete u srž posla i postanete svesni svoje odgovornosti, morate tačno da znate ko ste i gde se. Zastanite i dobro razmislite! Želite da postanete ugostitelj? Neka vam bude na umu da ćete večno biti u tome i pomirite se sa tim. To vam je kao da imate još jednu nogu ili ruku. Razmislite šta ugostiteljstvu nedostaje u vašem gradu, budite prvi u nečemu i ne odustajte od svoje ideje. Dobri i originalni lokali uvek nađu svoje goste!

Pripremite se na vreme da posle ne bi bilo kuku-lele

Ako nas čitate, to verovatno znači da vas ugostiteljstvo bar na neki način interesuje. A još ako ste u biznisu sa HoReCa industrijom, biće vam mnogo lakše. Otvaranje restorana nije baš tako glamurozno kao što izgleda na filmu. Od trenutka kada postanete vlasnik restorana postajete i vlasnik novih obaveza i odgovornosti. Zato je važno da se pre toga dobro pripremite. U protivnom, pogubićete se totalno! 

On-line promocija pre otvaranja

Ovih dana svi govore o kul brendovima! Ali, brendiranje nije rezervisano samo za prodavce, već za ljude, omiljena mesta i naravno, restorane. Razmišljate da postanete vlasnik restorana? Istražite prvo šta zanima vaše potencijalne goste i kako je najbolje da se predstavite. Istražite vašu ciljnu grupu i pre otvaranja ih zainteresujte on-line. 

Ne zaboravite da “imati restoran” znači “imati biznis” 

Ovo je najgori deo za većinu ljudi. Uglavnom se ugostiteljem postaje iz strasti, ljubavi, ponekad iz hira, a u Srbiji, doduše, najčešće zbog “titule” gazde. Ali, iza uspešnog vođenja jednog restorana stoje svakodnevni sati i sati računanja, proste ili proširene matematike, sedenje ispred računara.... Od finansija do postavljanja POS sistema, normativa... A gde je tu osoblje? Sjajan kuvar?  

Važno je da hrana bude mnogo dobra! 

Ok, ovo zvuči kao normalna i podrazumevajuća stvar, ali hajde da budemo realni. Svi smo jeli lošu hranu u restoranu i nikada se tu više nismo vratili. Vi ne želite da bude takav restoran, zar ne? Ako je koncept restorana vaš CV, neka hrana neka bude vaša lična karta! 

 

Živeli i samo napred! 

 

Share