Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  U Srbiji se proizvodi 49 vrsta piva

Pivare u Srbiji su 89% nabavki ili 119 miliona evra potrošile u Srbiji da bi proizvele pivo. Najvažniji poljoprivredni sastojak piva, ječmeni slad, se čak u iznosu od 98% nabavlja u Srbiji, a po prvi put se u lokalnim nabavkama pojavljuje i hmelj, i to 2% ukupnih nabavki u 2015. i 9% u 2016, što predstavlja podsticaj za razvoj srpske poljoprivrede. Osim toga, prema poslednjoj analizi Ekonomskog uticaja pivskog sektora industrija beleži blagi oporavak od kumulativno 5,2% za period 2015-2016, a blagi rast se beleži i u 2017. Pivarska industrija je deo prerađivačke industrije koja je učestvovala sa 15,6% u formiranju BDP-a Srbije.  

-U prethodne tri godine zajedničkim naporima najvećih srpskih pivara i otvorenim, konstruktivnim dijalogom sa državom, što je između ostalog rezultiralo i stabilizacijom akcize uspeli smo da zaustavimo dugogodošnji negativan trend i zabeležimo blagi oporavak pivarske industrije, što za nas predstavlja ohrabrenje da smo na dobrom putu. Međutim, za postizanje stabilnog i kontinuiranog rasta kategorije piva, neophodno je dugoročno predvidivo poslovno i ekonomsko okruženje, što će uticati na jačanje srpske ekonomije i višestruku dobrobit za tržište i društvo u kome poslujemo.  Za nas je odgovornost prvenstveno prema okruženju jedan od ključnih poslovnih prioriteta, zbog čega ne samo da investiramo u razvoj srpske privrede i društva, već se zalažemo za odgovornu konzumaciju piva - istakao je Vladimir Novaković, predsednik Skupštine Udruženja pivara Srbije.

Ukupna zaposlenost povezana sa proizvodnjom u pivarskoj industriji čini do 16.500 radnih mesta, a u lancu proizvodnje i distribucije svaki zaposleni kreira 8,51 novih radnih mesta. Članice Udruženja pivara Srbije su u 2016. godini kroz akcize i poreze, socijalna davanja i dopinose u budžet Republike Srbije uplatile 226 miliona evra. U  2016. izvezeno je ukupno približno 1,3 miliona hekotlitara srpskog piva u zemlje regiona i EU i to u ukupnoj vrednosti od 41,58 miliona evra, što predstavlja rast od 4,54% u odnosu na 2008. 

Rebeka Božović, izvršni menadžer Udruženja pivara Srbije je dodala: 

Želim posebno da naglasim da je prema podacima EUROSTAT agencije, srpsko pivo sa 46, 9 miliona litara i 13%, na drugom mestu od uvoznih piva u zemlje EU. Veoma smo ponosni na ovu činjenicu koja treba da raduje i naše potrošače, jer svedoči da je pivo proizvedeno u Srbiji vrhunskog kvaliteta“.

Tržište piva u Srbiji:

- Pivski sektor u Srbiji predvode tri velike kompanije: Carlsberg Srbija, HEINEKEN Srbija i Molson Coors sa tržišnim udelom sa više od 95%. 

- Sladara Maltinex proizvodi osnovni sastojak za proizvodnju piva, pivski sald, koji se proizvodi od 100% ječma proizvedenog u Srbiji.  

- Osim ovih pivara, postoje još tri manje pivare: BIP (M6), Valjevska i Niška pivara i 20 mikro-pivara koje posluju na srpskom tržištu.

- Pivski sektor proizvodi oko 40 različitih vrste piva.

Share

Najnovije vesti


Zlatna medalja za „Vase de Pierre 2017"

Zlatna medalja za crveno vino „Vase de Pierre 2017" na prestižnom takmičenju vina „MUNDUS VINI“ u Nemačkoj



Beograđani i turisti uživali uz muziku, hranu, vino i feštu na reci

Uspešno završen prvi Belgrade Waterfront good food & wine festival



TOURISM INNOVATION DAY

Prva regionalna konferencija o inovacijama u preduzetništvu u turizmu, „Tourism innovation day“, održaće se 25. septambra 2019. godine u Naučno-tehnološkom parku Beograd. Projekat je podržao kabinet ministra za inovacije i tehnološki razvoj Vlade...



Visoke ocene za devet premium vina ,,Tikveš Châteaux & Domaines”

Čak devet vina brend platforme ,,Tikveš” ,,Tikveš Châteaux & Domaines” dobila su visoke ocene od poznatog vinskog kritičara Jeb Dunnuck koji je deo  tima ,,Wine Advocate” čuvenog vinskog eksperta Roberta Parkera.



Više od 250.000 ljudi prevezeno kroz akciju „Društvo, ko vozi kući“ za 7 godina

Više od 250.000 posetilaca letnjih festivala u Srbiji koristilo je besplatan i bezbedan prevoz u proteklih sedam godina, u okviru akcije „Društvo, ko vozi kući?“. To znači da je kroz ovu društveno odgovornu kampanju, kompanija HEINEKEN Srbija...