Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Detoks - najčešća reč posle praznika

Doček Nove godine i sva usputna praznična slavlja manje-više su prošla. Ostalo nam je još da sačekamo Srpsku novu godinu, pa da se ozbiljno „bacimo“ na posao. Posle odmora svima nam je potrebno nekoliko dana da se vratimo u normalu, a budući da su praznici u Srbiji sinonim za prejedanje, najpre bi trebalo da počnemo od ishrane. Brzi povratak na zdrave navike pomoći će vam da se lakše vratite u formu, a samim tim i lakše skoncentrišete na zadatke koji vas čekaju na poslu! 

Jedite zdrave masti! 

Oko 60 odsto materije u mozgu se sastoji od masti, najviše omega-3. Pokazalo se da omega-3 masti poboljšavaju koncentraciju, pamćenje, usredsređenost i raspoloženje. Namirnice bogate omega-3 mastima su masne ribe poput skuše, lososa i sardina. Među vegetarijanskom izvorima su laneno seme, semenke čije i orasi. U ostale zdrave masti spadaju mononezasićene masti koje se nalaze u maslinovom ulju i avokadu. 

Jaja za doručak! 

Podstaknite rad mozga ujutro tako što ćete doručkovati jaja. Proteini u žumancetu povećavaju nivo aminokiselina u krvi koje su ključne za lučenje serotonina i dopamina, hormona koji daju dobro raspoloženje. Jaja takođe sadrže holin, hranljivu materiju za koju se smatra da poboljšava pamćenje. 

Dodajte začine!  

Začinite obroke kurkumom. Ovaj tamnožuti začin je jedan od ključnih sastojaka karija u prahu i ima brojne prednosti za mozak. Kurkumin, aktivni sastojak kurkume, poboljšava pamćenje, odlaže pad kognitivne sposobnosti u starijem dobu i ublažava depresiju. Dodajte je u kari i domaću supu. 

Stimulišite mozak! 

Što je više izazova za mozak, to on stvara veći broj novih neuralnih veza. Zato krenite na neki nov sport, pročitajte knjigu ili naučite nov jezik. Nove aktivnosti šire raspon stvari na koje vaš mozak treba da se usredsredi, čime unapređuje njegove ukupne sposobnosti. 

Ne zakidajte na spavanju! 

Tokom sna se telo oporavlja i moždane ćelije obnavljaju. Istraživanja su pokazala da san omogućava rast novih neurona u delu mozga koji reguliše dugoročno pamćenje. Odmor takođe poboljšava sposobnost mozga da se usredsredi i priseti informacija. 

Fermentišite hranu! 

Mozak i creva su povezani sićušnim mikrobima koji žive u crevima. Ove dobre bakterije stvaraju neurotransmitere i aminokiseline koji utiču na mozak tako što kontrolišu upale i lučenje hormona. Unos fermentisane hrane kao što je jogurt, kefir i kiseli kupus može da poveća nivo crevnih mikroba, što ima pozitivan uticaj na raspoloženje i ponašanje. 

Jedite zeleniš! 

Zeleniš poput kelja, spanaća i brokolija predstavlja odličnu hranu za mozak. Bilo bi dobro da uvedete dve porcije u svakodnevnu ishranu. Ovo povrće može da se skuva, jede sirovo ili doda u supu i smutije. Zeleniš je takođe dobar izvor magnezijuma, jednog od esencijalnih minerala koji pomažu da se um i telo umire kada su pod stresom. 

Pokrenite se! 

Vežbanje u trajanju od samo 30 minuta dnevno je sve što je potrebno da se unapredi zdravlje mozga. Aerobne vežbe kao što su hodanje, trčanje ili plivanje mogu povoljno da utiču na hormon rasta mozga, čime usporavaju gubitak pamćenja i stimulišu razvoj novih moždanih ćelija. Vežbanje takođe poboljšava komunikaciju između moždanih ćelija, što pomaže kod sećanja i razmišljanja. 

Izvor: https://www.express.co.uk/life-style/diets/901760/healthy-eating-golden-rules 

Share

Najnovije vesti


Fuzetea je novi ledeni čaj

Vredan preko milijardu američkih dolara, jedan je od najuspešnijih brendova kompanije Coca-Cola



Legendarni Green Velvet stiže u Hangar

Izgleda da je Lovefest ove godine odlučio da ne prestaje sa iznenađenjima sve do avgusta i dvanaestog izdanja čuvenog festivala iz Vrnjačke Banje.



Svi bi da rade u Hiltonu

Krajem decembra, među ugostiteljima u Beogradu, pored dočeka Nove godine, glavna tema bila je “posao u beogradskom Hiltonu”.



Znate li šta je EU Cappuccino indeks?

Novi indeks pod nazivom EU Cappuccino rangira države članice Evropske unije na osnovu toga koliko građane košta kafa s mlekom.



Rekordan broj turista u Skadarliji

Od početka 2018. godine do dočeka Srpske nove godine, Skadarliju je posetio rekordan broj stranih i domaćih turista.