Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Beogradsko vino u Beogradu

Posle Beča, Beograd može da se pohvali da je jedini evropski glavni grad koji ima svoje vino. Još jedna svetska metropola koja se ponosi svojim vinom je Njujork, tako da je naš glavni grad u dobrom društvu. Pre izvesnog vremena, administrativnom podelom na vinske rejone u Srbiji, Beogradski je obuhvatio područje na kome se nalazi dosta vinarija. Dobar deo njih je u Udruženju proizvođača vina sa oznakom geografskog porekla Beograd (vinarijebeograda.rs) gde ima i nekoliko vrlo poznatih i priznatih vinarija. Obuhvaćeno je pet vinogorja: avalsko-kosmajsko, dubonsko, gročansko i smederevsko. A lepa vest je da u poslednje vreme niče još vinarija oko našeg glavnog grada. I sve bi to bila samo lepa lokalna priča u vremenu kada vino postaje sve popularnije kod nas kada ta priča ne bi imala mogućnost da postane i globalno atraktivna.

Danas, Beograd poseti, zvanično, preko milion stranih turista godišnje i taj trend je u porastu. Turisti vole lokalne atrakcije, mirise u ukuse, a gastronomija i vina sve su jači razlog zašto ljudi putuju. Uz našu tradicionalnu gostoljubivost to postaje svojevrsni brend koji privlači sve više gostiju. Pored toga, mogućnost jednodnevnih izleta po okolnim vinarijama otvara veliki potencijal. Stvaranje brendova Beogradsko vino i Beogradska vinska tura sigurno bi bio značajan doprinos lokalnoj turističkoj ponudi. Koristi bi imao i grad i ugostitelji kao i sami vinari. Turisti vole da okuse lokalno a i Beograđani bi sa zadovoljstvom pili „svoje“ vino.

Da bi se vest o svemu ovome što brže pronela svetom, organizacija Wine Jam uz podršku Turističke organizacije Beograda, dovodi nekoliko priznatih svetskih vinskih novinara i stručnjaka da ih upozna sa Beogradskim vinima. Oni dolaze iz Holandije, Rusije, Amerike, Austrije i Italije. U sklopu posete, strani novinari će obići Beogradske vinare i tom prilikom degustirati njihova vina i videti atraktivne lokacije sa vinogradima. Cilj je da nakon toga oni objave utiske putem svojih medija i time doprinesu internacionalizaciji ove priče. To je samo početak procesa koji treba da obuhvati još aktivnosti na polju promocije a moguće je i povezivanje beogradskih i bečkih vinara koje već prirodno povezuje reka Dunav. 

- Maja ove godine prvi put smo doveli strane vinske stručnjake i novinare da obiđu i upoznaju glavna vinogorja Srbije. Niko od njih pre toga nije bio kod nas i bili su vrlo prijatno iznenađeni kvalitetom vina u Srbiji. Nisu očekivali skoro ništa, a otišli su prepuni dobrih utisaka i to objavili po svojim medijima. I ova poseta već izaziva radosno nestrpljenje kod naših gostiju jer su željni novih iskustava. Većina njih prvi put nas posećuje, ali tema beogradskog vina ih je posebno zainteresovala. Trebalo bi  što pre da izvučemo pouku da je svet željan novih otkrića i da našu ponudu promovišemo po svetu što više. Danas je magični trougao koji čine vino, gastronomija i turizam veliki pokretač kretanja ljudi po svetu i to treba da iskoristimo na najbolji način - kaže Vladan Stanojlović, jedan od organizatora i osnivač Wine Jam-a.

U sklopu vinskog sajma koji Wine Jam organizuje u hotelu Radisson Blu, 18. novembra od 14 časova strani gosti će izneti svoje prve utiske u otvorenom razgovoru sa prisutnim vinarima, medijima i posetiocima.

Share

Najnovije vesti


Decanter ocenio Tikveš vino sa 97 bodova

Na jednom od najznačajnijih specijalizovanih vinskih takmičenja u Evropi, crveno vino Barovo 2015 osvojilo je najvišu nagradu – platinastu medalju i 97 poena.



T(HE) majica je superkul!

Leto je jedna od prvih asocijacija na brojne muzičke festivale i odličan provod koji očekuje ljubitelje različitih muzičkih žanrova.



Znate li gde rade najbolji pekari?

Po ugledu na najveće pekarske nacije, od ovog juna i građani Srbije će znati u kojim to pekarama rade majstori svog zanata – najbolji pekari Srbije.



Besplatna obuka za ugostitelje

Metro Srbija i Privredna komora Srbije, potpisali su danas Sporazum koji će preduzetnicima iz ugostiteljskog sektora, širom Srbije, omogućiti besplatne radionice na temu savremene gastronomije. Projekat će trajati do kraja godine, a do sada su u...



Pernod Ricard u akciji spasavanja vrabaca!

U saradnji sa Društvom za zaštitu i proučavanje ptica Srbije, kompanija Pernod Ricard organizovala je akciju „Spasimo beogradske vrapce“.