Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Tribina o odgovornoj konzumaciji piva

U 2016. godini je bilo 4.216 saobraćajnih nesreća uzrokovanih upotrebom alkohola, u kojima je poginulo 128 ljudi, dok je među vozačima koji su učestvovali u saobraćajnim nesrećama najviše osamaestogodišnjaka; simpotimi depresije javljaju se kod 40% osoba koje učestalo konzumiraju alkohol, dok je u grupi muškaraca od 15-29 godina u Evropi, svaka četvrta smrt povezana sa alkoholom, izneto je danas na Tribini o odgovornoj konzumaciji, koju je Udruženje pivara Srbije sa partnerima organizovalo u Domu omladine u okviru kampanje „Trezno i oprezno, izaberi odgovorno.“

 

Na Tribini je istaknut kulturološki aspekt konzumacije alkohola u Srbiji prema kome se alkohol konzumira već u dobu od 10 godina, kao i da su mladi uzrasta od 15-35 godina posebno ugrožena grupa  kada  je  reč  o  neumerenoj  konzumaciji  alkohola.  Pored  socioloških,  istaknute  su  i ekonomske posledice neodgovorne konzumacije.

 

Učesnici tribine bili su izvršna menadžerka Udruženja pivara Srbije Rebeka Božović, načelnik Klinike za bolesti zavisnosti i ekspert za pitanja alkoholizma dr Ivica Mladenović, potpredsednica za odnose sa javnošću AIESEC-a Milena Marković, novinar i urednik portala Vice Galeb Nikačević, pisac i muzičar Marko Šelić Marčelo, rukovodilac programa NGO Re Generacija Irena Molnar.

 

-Članice Udruženja pivara Srbije proizvode najvoljenije domaće alkoholno piće, ali su i odgovorne i pozvane da se po prvi put udruže u kampanji Udruženja „Trezno i oprezno, izaberi odgovorno“, sa ciljem podizanja svesti javnosti o značaju odgovorne konzumacije piva. Smatramo da ovo jeste važna društvena tema u kojoj ćemo nastojati da se povežemo sa svim relevantnim partnerima kako bismo zajednički radili na edukaciji i promociji odgovorne konzumacije, posebno u mlađoj punoletnoj populaciji. O tome koliko je ova kampanja bila interesantna javnosti govori i činjenica da je video sa porukama koje je uradio Marčelo videlo preko 85.000 ljudi u prva 4 dana prikazivanja- naglasila je Rebeka Božović izvršna menadžerka Udruženja pivara Srbije.

 

- Alkohol je neraskidivi deo srpske tradicije i kulture i evidentno je da naši građani vole, ali ne znaju da piju, tako da umesto da alkohol bude fini katalizator dobrog raspoloženja i zadovoljstva, često postaje okidač za agresivno ponašanje i postupke opasne po život - izjavio je prim. dr Ivica Mladenović, ekspert za pitanja alkoholizma i bolesti zavisnosti.

 

U  narednim godinama kampanja ima za cilj da okupi što veći broj zainteresovanih partnera iz vladinog, nevladinog i poslovnog sektora, kako bi se ujedinile na tome da se javnost informiše i edukuje o značaju odgovornosti i umerenosti u konzumaciji piva.

 

Share

Najnovije vesti


Ljubav & Vino

I dok “savremeni svet” slavi Svetog Valentina, pravoslavci istog dana slave Svetog Trifuna.



Gastro izazov

Povodom obeležavanja godine Privatne robne marke kompanija Metro organizovala je gastro izazov i druženje sa predstavnicima medija u svom HoReCa Centru.



Zbogom plastičnim slamčicama!

Dve najveće kompanije u industriji pića, Diageo i Pernod Ricard odlučile su da ukinu  plastične slamčice iz upotrebe.



Gastro umetnost Švajcarske i Srbije

Beogradski restoran Credo krajem februara ugostiće čuveni ženevski restoran Tosca, ovenčan Mišlenovom zvezdom i prirediti svojim gostima nezaboravno gastronomsko iskustvo.



Kad pivo otvara muzej

Zaječarsko pivo pokreće nacionalnu kampanju "Otvorimo zajedno Narodni muzej" u okviru koje će potrošači širom Srbije kupovinom specijalnog izdanja limenki doprineti prikupljanju sredstava potrebnih za završetak radova na renoviranju Narodnog...