Kompanija Metro Cash&Carry Srbija u saradnji sa Italijanskom agencijom za spoljnu trgovinu (ICE), u okviru manifestacije „Dani vina sa Juga Italije“, organizovala je stručnu degustaciju posebno odabranih etiketa iz italijanskih regija, Kampanije, Kalabrije, Pulje i Sicilije, kao i uparivanje ovih visoko-kvalitetnih vina sa odgovarajućom hranom.
Kroz vinsku kartu, sve prisutne je vodio Igor Luković, predsednik UO Udruženja somelijera Srbije, dok je Uroš Urošević, kuvar i rukovodilac Metro HoReCa centra na najbolji način predstavio slaganje hrane i vina, kreirajući ukuse koji u harmoniji sa vinom daju najbolji doživljaj.
Prisutnima se obratio i Giovanni Mafodda, direktor kancelarije Agencije ICE u Srbiji i zahvalio trgovinskom lancu Metro Cash&Carry Srbija na visokoj profesionalnosti i spremnosti da u svom prestižnom HoReCa Centru u Beogradu predstavi bogatu tradiciju vina sa Juga Italije, koja iz godine u godinu dostižu sve viši nivo kvaliteta i čija potražnja na međunarodnom tržištu beleži sve veći rast.
Poznato je da Italijani gaje veliku strast prema hrani, kao i da svojom umetnošću u pravljenju vina ova zemlja odavno zadivljuje ceo svet. Italija ima 20 vinskih regiona i odlične preduslove za uzgoj grožđa, a o njihovoj posvećenosti i ljubavi prema vinu govori podatak da čak 30 odsto ukupne svetske proizvodnje potiče upravo iz ove mediteranske zemlje.
- Italijanska vina sa razlogom su najtraženija uvozna vina u Srbiji. Italija je najveći proizvođač vina na svetu, sa velikim diverzitetom sorti i podneblja u različitim regijama. To italijanska vina čini uzbudljvim za otkrivanje. Duga tradicija garantuje upečatljiv kvalitet, a velika proizvodnja vrlo konkurente cene, za šta su vina sa italijanskog juga posebno dobar primer. Tu uvek možete da računate na dobar odnos cene i kvaliteta koji dobijate. Posebno je uživanje upariti tako autentična i karakterna vina sa vrhunski osmišljenim zalogajima, što smo danas imali prilike da iskusimo - rekao je ovom prilikom Igor Luković, predsednik UO Udruženja somelijera Srbije.
Kada je u pitanju slaganje vina i hrane, to je za Italijane posebna umetnost. Primer je vino Livia Antica Fiano di Avelino 2015, jedna od etiketa koja je predstavljena na degustaciji.
Ovo vino je specifično po mirisu livadskog meda, dunje i kruške, cveta narandže i kore limuna. Ima plemenit i slojevit karakter. U ustima je sočno, fine voćne svežine, sa završnicom orašastog karaktera, i malo bademaste gorčine. Livia se najbolje slaže uz karpaćo od ribe, tempuru, i salatu od hobotnice.
Prema Dau Džons indeksu održivosti za 2019. godinu, jednom od vodećih globalnih merila održivosti poslovanja, kompanija Coca-Cola HBC je rangirana kao najodrživiji proizvođač napitaka u Evropi
Zlatna medalja za crveno vino „Vase de Pierre 2017" na prestižnom takmičenju vina „MUNDUS VINI“ u Nemačkoj
Uspešno završen prvi Belgrade Waterfront good food & wine festival
Prva regionalna konferencija o inovacijama u preduzetništvu u turizmu, „Tourism innovation day“, održaće se 25. septambra 2019. godine u Naučno-tehnološkom parku Beograd. Projekat je podržao kabinet ministra za inovacije i tehnološki razvoj Vlade...
Čak devet vina brend platforme ,,Tikveš” ,,Tikveš Châteaux & Domaines” dobila su visoke ocene od poznatog vinskog kritičara Jeb Dunnuck koji je deo tima ,,Wine Advocate” čuvenog vinskog eksperta Roberta Parkera.