Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Coca-cola HBC uspostavlja nove ciljeve u oblasti održivosti

 

Coca-Cola HBC, rangirana kao globalni lider u održivosti u sektoru proizvođača napitaka po Dau Džons indeksima održivosti (DJSI), objavila je nove ciljeve održivosti.

Kompanija se obavezuje da će do 2020. godine:

  1. koristiti 40 odsto ukupne energije iz obnovljivih i čistih izvora
  2. reciklirati najmanje 40 odsto ukupne ambalaže na tržištu u proseku
  3. koristiti recikliranu PET ambalažu i/ili PET ambalažu od obnovljivog materijala za 20 odsto ukupne PET ambalaže 
  4. smanjiti ambalažu za 25 odsto po litru proizvedenog napitka 
  5. sertifikovati preko 95 odsto ključnih sastojaka poljoprivredno-prehrambenog porekla u skladu sa Principima održive poljoprivrede Coca-Cola sistema 
  6. uložiti najmanje 2 odsto svoje godišnje dobiti pre oporezivanja u zajednice 
  7. udvostručiti broj zaposlenih koji učestvuju u dobrovoljnim inicijativama tokom radnog vremena  na 10 odsto ukupnog broja zaposlenih 

Novi ciljevi su nastavak prethodnih planova u okviru kojih se kompanija obavezala da će smanjiti intenzitet potrošnje vode za 30 odsto i indirektnu emisiju ugljen-dioksida za 50 odsto. U proteklih nekoliko godina, Coca-Cola HBC je smanjila potrošnju vode za 2,1 milijardu litara, što je jednako čaši vode za svakog stanovnika planete. U proteklih pet godina, globalni karbonski otisak njenih proizvoda je smanjen za 1,07 tona kroz ulaganja u energetski efikasne tehnologije sa malom emisijom ugljen-dioksida, što je jednako ukupnoj godišnjoj emisiji štetnih gasova iz 200.000 putničih vozila. Kompanija je 2015. godine uložila 8,2 miliona evra - ili 2,3 odsto svoje dobiti pre oporezivanja – u podršku dobrobiti zajednice, upravljanje životnom sredinom i vodom i u razvoj mladih, u partnerstvu sa preko 230 nevladinih organizacija.

- Ambiciozni ciljevi koje danas objavljujemo odražavaju našu želju da inspirišemo bolju budućnost za svoje zaposlene i zajednice u kojima poslujemo. Oni su deo naše opšte strategije zahvaljujući kojoj je Coca-Cola HBC zauzela lidersku poziciju u održivosti među proizvođačima pića i pokazuju da smo rešeni da širimo poslovanje na odgovoran, profitabilan i održiv način - izjavio je Dimitris Lois, generalni direktor Coca-Cola HBC.

Ključni pokazatelji rezultata u 2015. godini: 

  1. 33,311 zaposlenih
  2. 43,000 dobavljača
  3. 1,3 milijarde evra potrošene za direktnu nabavku 
  4. 271 milion evra je iznos ukupno plaćenih poreza 
  5. smanjenje direktne emisije ugljen-dioksida za 11,7 odsto u odnosu na prethodnu godinu 
  6. odnos potrošnje vode poboljšan za 7,2 odsto u odnosu na prethodnu godinu
  7. porast korišćenja reciklirane PET ambalaže za 19,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu 
  8. ocena angažovanosti u oblasti održivosti od 87 odsto 
Share

Najnovije vesti


Rustique

Senjački restoran Rustique u Beogradu je poznat po svojim odličnim picama. U enterijeru dominiraju zemljane boje, a osećaju topline doprinosi i veliki kamin izrađen od kamena. Gosti iz sale mogu da posmatraju i pripremu pice jer se uz bar nalazi...



Reportaža: Vijetnam

Piše: Ivan Marković, kulinarski entuzijasta

Otkud baš u Vijetnam? Šta ćeš tamo pored toliko lepših destinacija? – nizala su se pitanja bliskih i manje bliskih ljudi koji i dalje odbijaju da prihvate činjenicu da je moj najveći nagon ka...



Zakon zakucava vrata

Kako dva nova zakona utiču na ugostitelje...

Radi smanjenja sive ekonomije država je odlučila da ugostitelje udari po džepu. Izmene Zakona o poreskom postupku koje su sredinom aprila stupile na snagu predviđaju da u slučaju prekršaja poput...



Standardi moraju da se poštuju

Piše: Deana Dimitrijević

Osnovna svrha dobrovoljne kategorizacije kojom se rukovodio Hores jeste unapređenje kvaliteta restoraterske ponude, kao i potreba da se restorani, kao reprezentativna vrsta ugostiteljskih objekata iz sektora hrane i pića,...



Mišlenov kuvar u Beogradu

Mladi kuvar Gijom Iskandar prvi put je došao u Beograd pre mesec dana kako bi se s vlasnicima restorana Langouste dogovorio o saradnji. Beograd mu se veoma dopao, pa se ubrzo preselio u naš glavni grad i postao chef...