Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Svet premijum pića u Beogradu


Internacionalna konferencija Premium Spirits Capability Development održana je juče u organizaciji kompanije Coca Cola Hellenic Srbija. Konferenciji je prisustvovalo više od 120 učesnika, uključujući partnere i zaposlene u industriji premijum alkoholnih pića. 

U okviru konferencije održani su brojni paneli sa poznatim i uvaženim gostima, a mi smo imali priliku da razgovaramo sa Timom Simonsom, komercijalnim direktorom kompanije IWSR, koja ouhvata najveću svetsku bazu podataka o trendovima i dešavanjima u svetu alkoholnih pića i vina. 

Tim Simons je učesnicima konferencije govorio o najnovijim trendovima kao što su premijumizacija kategorija alkoholnih pića i vina, šta ona znači, kako brendovi dolaze do premijum faze, ko su kupci koji traže takva pića, kao i koji su to noviteti u okviru konkretnih brendova. Ono što je posebno zaniljivo jeste činjenica da premijum pića pokazuju mnogo značajniji rast prodaje od regularnih pića, pa čak i kada se radi o poznatim brendovima.

Simons je za naš portal rekao da je premijumizacija i u kategoiji alkoholnih pića rezultat konstantne potražnje za nečim novim od strane konzumenata, ali i iz želje proizvođača da se razlikuju, odnosno da se po nečemu ističu. Tu su i vlasnici barova i restorana, koji takođe žele da svojim gostima ponude nešto više, a premijum pića su odlična prilika za to. Vlasnicima restorana i barova su takva pića zanimljiva i imajući u vidu da prodajom takvih pića mogu više i da zarade, a njihov premijum karakter daje mogućnost za veću maržu, jer su ljudi uvek spremni da plate više ono što smatraju premijum brendom u bilo kojoj kategoriji. 

Na pitanje zašto se ovaj trend intenzivirao baš poslednjih godina, Simons nam je rekao da kako su se svetske ekonomije blago oporavljale, to je ostavljalo prostora ljudima da više ulažu u svoje uživanje. Sa druge strane su i savremene generacije koje se oslanjaju na društvene mreže i značajno utiču na popularnost ovih pića, jer su u konstantnoj potrazi za nečim novim čime bi mogli da se pohvale na svojim profilima. Hibridna pića su još jedna od zanimljivih kategorija o kojoj smo razgovarali sa Timom, koji je naglasio da su takva pića izuzetni zanimljiva, ali da im je vek trajanja relativno kratak. Uprkos činjenici da ukusi takvih pića ponekada mogu da budu zbunjujući (miks vodke i konjaka, ili vodke i džina), oni koji ih piju skreću pažnju na činjenicu da se ukus različitih pića različito manifestuje i ima drugačije trajanje, tako da postoji mogućnost da se uživa u ukusu oba pića. 

Prema njegovim rečima, ono što je sigurno jeste da ljudi sve više traže koktele koji će im ponuditi vrhunsko uživanje i koji će ispuniti sva njihova očekivanja, a premijum pića su osnova takvih koktela.

Lokalna horeca zajednica je imala priliku da zahvaljujući ovoj konferenciji, sazna koji su to najnoviji trendovi u industriji premijum alkoholnih pića, kao i načini i modela poslovanja, koje bi mogli da iskoriste i unaprede sopstveni biznis.

Share