Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Turizam- izazovi 2016

Uprkos nestabilnim političkim prilikama, terorističkim napadima i ekonomskom stanju, turizam kao privredna grana i dalje beleži rast. Prema podacima Sveteske turističke orgaizacije (UNWTO), broj turista koji je posetio strane zemlje porastao je 4 odsto i dostigao čak 1.2 milijarde. Koji su izazovi sa kojima će se turistički radnici sretati u 2016? 

Ekonomija- turizam je direktno zavisan od lične ekonomske situacije ljudi. Evropska unija je najavila da se nalazi na putu ekonomskog oporavka, pa se očekuje da će turisti iz Zapadne Evrope trošiti više na turistička putovanja. Ukupan prihod od turizma u Evropi je u 2015. godini bio veći za gotovo milijardu dolara u odnosu na prethodnu godinu, dok je broj gostiju povećan za 1 odsto. Turistički radnici se nadaju nastavku ovakvog trenda, a rezultati sa početka godine opravdavaju očekivanja.

Politička kriza- još jedan značajan faktor u turističkom svetu je politička nestabilnost u rastućem broju regiona. Najbolji primer negativnog uticaja političkih tenzija na razvoj turizma jeste nedavni sukob Turske i Rusije, zbog koga su otkazani svi čarter letovi iz Rusije ka turskm turističkim destinacijama, a čak 19 velikih turističkih agencija iz Turske je izgubilo svoju licencu. U 2014. čak 4.4 mioliona ruskih turista posetilo je tursku.  

Cena nafte- prema UNWTO, drastičan pad cena nafte, imaće pozitivan uticaj na turizam, jer će se smanjivati ukupni putni troškovi. Niska cena nafte je u zapadnim zemljama izazvala ukupan pad cena, tako da se mogućnosti za odlazak na odmor značajno povećavaju, ali sa druge strane zemlje koje zavise od izvoza nafte, će trpeti negativan uticaj na ekonomiju, a samim tim biće i manji broj turista iz tih zemalja. 

Teroristički napadi- jedan od najvećih izazova za globalni turizam su učestali teroristički napadi. Potražnja za destinacijama izloženim terorističkim napadima drastično opada, što svakako negativno utiče na turizam tih gradova ili država, ali sa druge strane skreće se pažnja na neke destinacije koje su bile u senci velikih turističkih atrakcija. 

Share

Najnovije vesti


Izabran pobednik regionalnog takmičenja Barcaffé Barista Cup

Finalno takmičenje Barcaffé Barista Cup završeno je 19. septembra u Ljubljani u Barcaffè Barista Trening centru, a prestižnu nagradu osvojio je Sanin Kandić.



Magija uniforme

Piše: Ashok Murty modni konsultant

Generalno, uniforma ima dva primarna zadatka: prvo, da onome koji je nosi omogući da što lakše i efikasnije obavlja svoju delatnost i drugo, da dâ vizuelnu prepoznatljivost i logično uklapanje u neku grupu....



Hoćemo li uvoziti konobare

Problem nedostatka radnika u ugostiteljstvu već dugo muči vlasnike lokala u Srbiji. Tokom leta jedva je moguće organizovati posao jer je veliki broj ljudi napustio matične lokale i otišao da radi na moru, po brodovima ili u drugim mestima koja,...



Restoran Amici

Restoran Amici otvoren je 15. septembra 2007. godine, tako da baš u vreme kada ga predstavljamo u časopisu proslavlja svoj dvanaesti rođendan. Iako bi se po godinama reklo da tek ulazi u pubertet, ovaj restoran davno je dokazao svoju zrelost u...



Coca-Cola hbc najodrživiji proizvođač napitaka u evropi

Prema Dau Džons indeksu održivosti za 2019. godinu, jednom od vodećih globalnih merila održivosti poslovanja, kompanija Coca-Cola HBC je rangirana kao najodrživiji proizvođač napitaka u Evropi