Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Hrana kao turistička destinacija

Hrana je oduvek bila jedna od najsvetlijih tačaka svakog putovanja. Otkrivanje novih kuhinja i odmor od uobičajenih obroka, još više vuku ka novim destinacijama. Ali hrana kao svrha putovanja, nikada nije bila tako česta kao danas. 

Kako je otkrivanje novih, lokalnih specijaliteta postalo glavni deo turističkih putovanja? Na globalnom nivou broj turista koji putuju isključivo zbog novih kulinarskih iskustava, porastao je za devet odsto. Možda zvuči malo, ali svaki rast veći od jedan odsto na globalnom nivou smatra se trendom i u tom smislu, predstavlja jasan znak da će se on nastaviti.

Savremeni turisti, kako prenosi Huffington Post, prilikom planiranja budžeta za putovanja, u sve većem broju imaju tačno predviđen budžet namenjen novim gastronomskim iskustvima i udovoljavanju svojim nepcima. Kada planiraju posetu nekom gradu ili oblasti, najveći broj njih, i pre nego dođu na željenu destinaciju, odluče koje restorane, barove ili neke druge lokalne ugostiteljske objekte će posetiti. Savremeni trend dostupnosti informacija, omogućava da svakodnevno pratimo nove trendove u ugostiteljstvu i saznamo novosti iz lokalnih kuhinja sa svih krajeva sveta. 

Čak 88 odsto turista smatra gastronomiju turističke destinacije jednom od ključnih činilaca ponude.

Trećina budžeta savremenih turista namenjena je gastronomskim užicima.

Neki od najpoznatijih svetskih festivala hrane su Festival hrane i vina u Melburnu (više od 250.000 posetilaca), Pahiyas festival na Filipinima (3.2 miliona posetilaca), La Tomatina u Španiji (50.000 posetilaca).

Share

Najnovije vesti


Da li ste spremni za kremasto uživanje?

Grand kafa lansirala je Insta Grand, novi brend u kategoriji instant kafe. Za sve one koji biraju punu šolju potpunog užitka, Insta Grand dolazi u 11 različitih varijanti koje karakteriše pun kafeni ukus i kremasta tekstura, a sigurni smo da...



Inovacije i razmena iskustva su ključni za razvoj ugostiteljstva

Kompanija Coca-Cola HBC Srbija u okviru Međunarodnog sajma turizma  organizuje stručne panele i diskusije u cilju daljeg jačanja ugostiteljske ponude

Koliko je atraktivan noćni život u Beogradu, kakva je gastronomska ponuda prestonice, ali i...



Grand Black'n'Easy prava turska, budi za minut

Jutro je najužurbaniji deo dana, a svima nam je neophodna energija za početak istog. Potrebno nam je da se odmah razbudimo, što pre rasanimo i podignemo nivo koncentracije za dan pred nama.

Kako bismo se efikasno razbudili i započeli dan na...



Istinita priča o zdravijim grickalicama od sušenog voća i povrća

True Story, brend koji domaćem tržištu nudi zdravije grickalice koje se mogu konzumirati bez griže savesti u odnosu na standardnu ponudu, predstavio se medijima uz takmičenje u kuvanju i degustaciju. True Story potrošačima nudi sušene čipseve od...



Za Dan zaljubljenih poklonite iskustvo!

Dan zaljubljenih se bliži, što znači da je vreme da počnete da razmišljate o tome kako da obradujete svoju drugu polovinu. Verujemo da su vam uvek dobrodošli saveti i ideje za poklone. Uvek se možete odlučiti za kutiju slatkiša i čokoladu, buket...