Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Hrana kao turistička destinacija

Hrana je oduvek bila jedna od najsvetlijih tačaka svakog putovanja. Otkrivanje novih kuhinja i odmor od uobičajenih obroka, još više vuku ka novim destinacijama. Ali hrana kao svrha putovanja, nikada nije bila tako česta kao danas. 

Kako je otkrivanje novih, lokalnih specijaliteta postalo glavni deo turističkih putovanja? Na globalnom nivou broj turista koji putuju isključivo zbog novih kulinarskih iskustava, porastao je za devet odsto. Možda zvuči malo, ali svaki rast veći od jedan odsto na globalnom nivou smatra se trendom i u tom smislu, predstavlja jasan znak da će se on nastaviti.

Savremeni turisti, kako prenosi Huffington Post, prilikom planiranja budžeta za putovanja, u sve većem broju imaju tačno predviđen budžet namenjen novim gastronomskim iskustvima i udovoljavanju svojim nepcima. Kada planiraju posetu nekom gradu ili oblasti, najveći broj njih, i pre nego dođu na željenu destinaciju, odluče koje restorane, barove ili neke druge lokalne ugostiteljske objekte će posetiti. Savremeni trend dostupnosti informacija, omogućava da svakodnevno pratimo nove trendove u ugostiteljstvu i saznamo novosti iz lokalnih kuhinja sa svih krajeva sveta. 

Čak 88 odsto turista smatra gastronomiju turističke destinacije jednom od ključnih činilaca ponude.

Trećina budžeta savremenih turista namenjena je gastronomskim užicima.

Neki od najpoznatijih svetskih festivala hrane su Festival hrane i vina u Melburnu (više od 250.000 posetilaca), Pahiyas festival na Filipinima (3.2 miliona posetilaca), La Tomatina u Španiji (50.000 posetilaca).

Share