Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Potrošači sve češće govore "ne, hvala" hrani sa aditivima

Sve više proizvođača hrane i restorana obećava da će svoju hranu “očistiti” od veštačkih boja, aditiva i drugih štetnih sastojaka.

Ovo se u proteklim godinama dešavalo sporadično, ali u poslednje vreme izgleda kao da svaki drugi dan čujemo vest da je neki proizvođač hrane ili restoran odlučio da izbaci aditive i druge sumnjive sastojke iz svoje hrane.

Takvu odluku su doneli i brojni svetski brendovi u proizvodnji hrane. Tako je “Kraft Foods” odlučio da promeni recepturu za popularne testenine Macaroni&Chesse, odbacujući veštačku žutu boju koja je pasti davala neprirodnu narandžastu nijansu. Početkom juna ove godine na sličan poduhvat odlučio se i proizvođač “Nestle USA”. Ova američka kompanija objavila je da će do kraja godine izbaciti veštačke ukuse i smanjiti količinu soli za 10 procenata u zaleđenoj pici i proizvodima za užinu. Ovaj trend podržali su i “Subway”, “McDonalld's” i “Pizza Hut Pantera” koji su u restoranima širom Amerike napravili menije sa hranom koja ne sadrži genetski modifikovane sastojke.

Borbu za zdraviju hranu podstakla je i američka Administracija za hranu i lekove, koja je proizvođačima hrane dala tri godine da eliminišu hidrogenizovana ulja iz proizvodnje. Ova inicijativa podržava raspoloženje potrošača. Ankete pokazuju da 60 procenata potrošača smatra da je prirodno meso zdravije, a 43 procenata njih biraju hranu i piće bez aditiva zbog brige o zdravlju. Čak 78 procenata Amerikanaca smatra da su veštački zaslađivači nezdravi, dok pet procenata manje potrošača smatra da su hrana i piće bez antibiotika mnogo zdraviji.

Share

Najnovije vesti


Izabran pobednik regionalnog takmičenja Barcaffé Barista Cup

Finalno takmičenje Barcaffé Barista Cup završeno je 19. septembra u Ljubljani u Barcaffè Barista Trening centru, a prestižnu nagradu osvojio je Sanin Kandić.



Magija uniforme

Piše: Ashok Murty modni konsultant

Generalno, uniforma ima dva primarna zadatka: prvo, da onome koji je nosi omogući da što lakše i efikasnije obavlja svoju delatnost i drugo, da dâ vizuelnu prepoznatljivost i logično uklapanje u neku grupu....



Hoćemo li uvoziti konobare

Problem nedostatka radnika u ugostiteljstvu već dugo muči vlasnike lokala u Srbiji. Tokom leta jedva je moguće organizovati posao jer je veliki broj ljudi napustio matične lokale i otišao da radi na moru, po brodovima ili u drugim mestima koja,...



Restoran Amici

Restoran Amici otvoren je 15. septembra 2007. godine, tako da baš u vreme kada ga predstavljamo u časopisu proslavlja svoj dvanaesti rođendan. Iako bi se po godinama reklo da tek ulazi u pubertet, ovaj restoran davno je dokazao svoju zrelost u...



Coca-Cola hbc najodrživiji proizvođač napitaka u evropi

Prema Dau Džons indeksu održivosti za 2019. godinu, jednom od vodećih globalnih merila održivosti poslovanja, kompanija Coca-Cola HBC je rangirana kao najodrživiji proizvođač napitaka u Evropi