Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Potrošači sve češće govore "ne, hvala" hrani sa aditivima

Sve više proizvođača hrane i restorana obećava da će svoju hranu “očistiti” od veštačkih boja, aditiva i drugih štetnih sastojaka.

Ovo se u proteklim godinama dešavalo sporadično, ali u poslednje vreme izgleda kao da svaki drugi dan čujemo vest da je neki proizvođač hrane ili restoran odlučio da izbaci aditive i druge sumnjive sastojke iz svoje hrane.

Takvu odluku su doneli i brojni svetski brendovi u proizvodnji hrane. Tako je “Kraft Foods” odlučio da promeni recepturu za popularne testenine Macaroni&Chesse, odbacujući veštačku žutu boju koja je pasti davala neprirodnu narandžastu nijansu. Početkom juna ove godine na sličan poduhvat odlučio se i proizvođač “Nestle USA”. Ova američka kompanija objavila je da će do kraja godine izbaciti veštačke ukuse i smanjiti količinu soli za 10 procenata u zaleđenoj pici i proizvodima za užinu. Ovaj trend podržali su i “Subway”, “McDonalld's” i “Pizza Hut Pantera” koji su u restoranima širom Amerike napravili menije sa hranom koja ne sadrži genetski modifikovane sastojke.

Borbu za zdraviju hranu podstakla je i američka Administracija za hranu i lekove, koja je proizvođačima hrane dala tri godine da eliminišu hidrogenizovana ulja iz proizvodnje. Ova inicijativa podržava raspoloženje potrošača. Ankete pokazuju da 60 procenata potrošača smatra da je prirodno meso zdravije, a 43 procenata njih biraju hranu i piće bez aditiva zbog brige o zdravlju. Čak 78 procenata Amerikanaca smatra da su veštački zaslađivači nezdravi, dok pet procenata manje potrošača smatra da su hrana i piće bez antibiotika mnogo zdraviji.

Share