Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Malih pivara sve više, ali potrošnja opada

Evropljani piju za 8,5 procenata manje piva nego pre krize, a proizvodnja je opala za šest odsto od 2008. godine, pokazuju podaci Pivara Evrope, evropskog udruženja proizvođača piva. Ali uprkos padu potrošnje, broj evropskih pivara u proteklih pet godina povećan je za čak 73 odsto, dostižući broj o 5.665 malih pivara.

Iznenađuje to što su gotovo sve novootvorene pivare mikropogoni sa specijalnim pivima u ponudi. Sličan trend već neko vreme beleži se i u američkoj pivarskoj industriji. Nove male pivare za svoj deo tržišta bore se s proizvođačima tradicionalnog lager piva, ali ih veliki pivari vide kao osveženje u industriji. U Velikoj Britaniji, na primer, broj malih pivara se udvostručio od 2008. godine zahvaljujući poreskom podsticaju i sada ih ima oko 1.500. Zbog toga se danas u Britaniji nalazi četvrtina ukupnog broja pivara u Evropi. Od 2008. do 2013. broj pivara uvećao se više od četiri puta u zemljama tradicionalno poznatim po ispijanju vina, Francuskoj i Španiji, i više od dva puta u Italiji, Poljskoj i Norveškoj.

U Nemačkoj, koja je najveći proizvođač piva u Evropi, udeo mikropivara uvek je bio veliki, pa tamo povećanje njihovog broja nije toliko izraženo.

Podaci evropskih pivara pokazuju da je jedan od glavnih trendova na zrelim tržištima da se pije manje, ali bolje. To zapravo objašnjava procvat mikropivara koje su pronašle tržišnu nišu za svoja zanatska piva. Potrošač shvata da je pivo više od običnog napitka za gašenje žeđi. Ljudi traže različite ukuse, više varijacija, specifičnije arome.

Uprkos sve većoj popularnosti specijalnih piva, evropski pivari ne očekuju da će potražnja za njima porasti dovoljno da nadoknadi pad potražnje tradicionalnog piva. A pivo se pije manje i zbog prelaska potrošača na vina i koktele na bazi alkohola. U pojedinim zemljama pivo gubi bitku i sa bezalkoholnim pićima i mineralnom vodom.

Čak je i u Češkoj, Nemačkoj i Austriji, gde se ispije najviše piva po glavi stanovnika, potrošnja pala i zbog toga što ljudi sve ređe jedu u restoranima.

Share

Najnovije vesti


Da li ste spremni za kremasto uživanje?

Grand kafa lansirala je Insta Grand, novi brend u kategoriji instant kafe. Za sve one koji biraju punu šolju potpunog užitka, Insta Grand dolazi u 11 različitih varijanti koje karakteriše pun kafeni ukus i kremasta tekstura, a sigurni smo da...



Inovacije i razmena iskustva su ključni za razvoj ugostiteljstva

Kompanija Coca-Cola HBC Srbija u okviru Međunarodnog sajma turizma  organizuje stručne panele i diskusije u cilju daljeg jačanja ugostiteljske ponude

Koliko je atraktivan noćni život u Beogradu, kakva je gastronomska ponuda prestonice, ali i...



Grand Black'n'Easy prava turska, budi za minut

Jutro je najužurbaniji deo dana, a svima nam je neophodna energija za početak istog. Potrebno nam je da se odmah razbudimo, što pre rasanimo i podignemo nivo koncentracije za dan pred nama.

Kako bismo se efikasno razbudili i započeli dan na...



Istinita priča o zdravijim grickalicama od sušenog voća i povrća

True Story, brend koji domaćem tržištu nudi zdravije grickalice koje se mogu konzumirati bez griže savesti u odnosu na standardnu ponudu, predstavio se medijima uz takmičenje u kuvanju i degustaciju. True Story potrošačima nudi sušene čipseve od...



Za Dan zaljubljenih poklonite iskustvo!

Dan zaljubljenih se bliži, što znači da je vreme da počnete da razmišljate o tome kako da obradujete svoju drugu polovinu. Verujemo da su vam uvek dobrodošli saveti i ideje za poklone. Uvek se možete odlučiti za kutiju slatkiša i čokoladu, buket...