Home  //  Hrana i Piće  //  Vesti  //  Italija i Francuska lideri u prodaji hrane sa geografskim poreklom

Prema rezultatima najnovije studije Evropske komisije o vrednosti proizvodnje proizvoda sa geografskim poreklom u prehrambenoj industriji i poljoprivredi. Italija i Francuska su apsolutni lideri u industriji proizvoda sa zaštićenim geografskim poreklom u EU. Ove dve zemlje učestvuju sa čak 60% u ukupnom prometu, a imaju i najviše registrovanih proizvoda. Proizvodi sa zaštićenim geografskim poreklom najviše se prodaju na tržištima članica EU, dok se iz Unije izveze skoro petina ukupne proizvodnje, pri čemu su najveći kupac SAD.

Studija u obzir uzima 2.768 proizvoda sa zaštićenim geografskim poreklom  zaključno sa 1. januarom 2010. i to vina, poljoprivredne i prehrambene proizvode, aromatična vina i žestoka pića. Više od 80% proizvoda registrovano je u šest zemalja: Italija, Francuska, Španija, Grčka, Portugalija i Nemačka.

Ukupan promet tih proizvoda u 2010. u EU iznosio je 54, 3 milijarde evra što je povećanje od blizu šest milijardi u poređenju sa 2005.  Vina su učestvovala u prodaji sa 55%, poljoprivredni proizvodi i hrana sa skoro 30%, a žestoka pića sa 15%. Interesovanje za registraciju proizvoda sa geografskim poreklom i dalje jako visoko. Na kraju februara 2013. u postupku odobravanja geografskog porekla bilo je 285 prijava.

U januaru 2012. na snagu je stupila nova regulativa o kvalitetu šema za poljoprivredne proizvode i hranu. Glavne novine koje se odnose na proizvode sa geografskim poreklom su brži postupak registracije, jasnija pravila o kontroli, precizirana je uloga grupe proizvođača, a pravo na registraciju prošireno je na kožu, perje i krzno. Predviđena je mogućnost da zemlje van EU na osnovu bilateralnih sporazuma dobiju pravo na korišćenje žiga EU kojim se garantuje da je reč o proizvodu sa zaštićenim geografskim poreklom.

U Zavodu za intelektualnu svojinu Srbije registrovano je 45 domaćih proizvoda koji su dobili oznaku geografskog porekla. U inostranstvu su, na osnovu sertifikata Svetske organizacije za intelektualnu svojinu sa sedištem u Ženevi, zaštićeni samo homoljski med, leskovački ajvar i vino “bermet”.

Share

Najnovije vesti


Da li ste spremni za kremasto uživanje?

Grand kafa lansirala je Insta Grand, novi brend u kategoriji instant kafe. Za sve one koji biraju punu šolju potpunog užitka, Insta Grand dolazi u 11 različitih varijanti koje karakteriše pun kafeni ukus i kremasta tekstura, a sigurni smo da...



Inovacije i razmena iskustva su ključni za razvoj ugostiteljstva

Kompanija Coca-Cola HBC Srbija u okviru Međunarodnog sajma turizma  organizuje stručne panele i diskusije u cilju daljeg jačanja ugostiteljske ponude

Koliko je atraktivan noćni život u Beogradu, kakva je gastronomska ponuda prestonice, ali i...



Grand Black'n'Easy prava turska, budi za minut

Jutro je najužurbaniji deo dana, a svima nam je neophodna energija za početak istog. Potrebno nam je da se odmah razbudimo, što pre rasanimo i podignemo nivo koncentracije za dan pred nama.

Kako bismo se efikasno razbudili i započeli dan na...



Istinita priča o zdravijim grickalicama od sušenog voća i povrća

True Story, brend koji domaćem tržištu nudi zdravije grickalice koje se mogu konzumirati bez griže savesti u odnosu na standardnu ponudu, predstavio se medijima uz takmičenje u kuvanju i degustaciju. True Story potrošačima nudi sušene čipseve od...



Za Dan zaljubljenih poklonite iskustvo!

Dan zaljubljenih se bliži, što znači da je vreme da počnete da razmišljate o tome kako da obradujete svoju drugu polovinu. Verujemo da su vam uvek dobrodošli saveti i ideje za poklone. Uvek se možete odlučiti za kutiju slatkiša i čokoladu, buket...